Mitä ajattelet tupakoitsijoista?
Kommentit (30)
Aiemmin ajattelin wt, mutta yllättävän moni kauppatieteilijä polttaa (ainakin kännissä). Ällö tapa.
Vierailija kirjoitti:
Haisevat pahoilta eivätkä monesti edes älyä häiritsevänsä muita ihmisiä tupakanpoltollaan. Mikä siinä on, että kaupan oven edessä pitää saada vetää röökiä?
Lopettaneen myönnän ja tunnustan. En ajatellut sen haisevanb tai häiritsevän niin paljoa. Nyt tiedän paremmin
Yksilötasolla ei kerro ihmisestä mitään. Toki tiedän tilastojen valossa tavan olevan painottunut sosioekonomisesti alempiin luokkiin.
Riippuvuus muiden joukossa ja hyvin kulttuurisidonnainen tapa. Vielä 50-60 -luvulla jokainen yhtään itsensä kulttuurieliittiin lukeva tupakoi.
Itse olen polttanut kymmenisen vuotta ennen raskautta. Silloin lopetin ja se on pitänyt jo 22 vuotta. Sama ihminen olen edelleen.
Ihmettelen, jos hän ei kuulu jompaan kumpaan näistä ryhmistä:
1. Perinteisten äijämäisten duunariammattien harjoittaja.
2. Rupusakki.
Noille kahdelle rööki kuuluu, mutta muiden kohdalla ihmettelen tupakointia.
Toivon, että lopettavat pian. Itsekin olin hölmö nuorena ja poltin, mutta nyt kesällä tulee 9 vuotta siitä kun lopetin.
Vierailija kirjoitti:
Minua se ei häiritse.
Ei minuakaan. Ei juurikaan kiinnosta mitä minulle tuntemattomat ihmiset tekevät tai ovat tekemättä. Nykyisin polttaminen on niin harvinaista että tupakanhajun rekisteröi erikseen mutta ei siitäkään tarvi elämää suurempaa numeroa tehdä.
Kun polttaisivat piippua, se tuoksuu aika hyvältä :)
Ajattelen, että menisi tuokin muualle haisemasta. Kuvottava, häiritsevä tapa.
Että tupakointi on harvinaisen tyhmää. En ole koskaan polttanut.
Inhottava tapa enkä haluaisi ketjussa polttavaa miestä. Mutta joskus kun näen jonkun sytyttävän tupakan, ajattelen että olispa kiva itekin nyt polttaa yksi.
En polta.
mutta ei häiritse minua, ei ne minun rahojani taivaantuuliin polta, ja kaipa ne tupakkiverojen muodossa hoitonsa kusantaa. Asun vieläpä omakotitalossa, joten ei ole haittaa naapurin käryttely, enkä ylipäänsä pyöri paikoissa missä tupakansavu millää tavalla leijailee. Joten itselleni aivan se ja sama. Toisaalta, en ylipäätään jaksa enkä viitsi kiinnittää huomiotani muiden tekemisiin tai tapoihin, niin kauan kun ei lapsia tai eläimiä vahingoiteta. Ei vaan kiinnosta! hitokseen on kiirettä ja tekemistä omassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Haisevat pahoilta eivätkä monesti edes älyä häiritsevänsä muita ihmisiä tupakanpoltollaan. Mikä siinä on, että kaupan oven edessä pitää saada vetää röökiä?
IrakiIaisilla on juuri tällainen tapa, että pitää saada siinä kaupan tuulikaapissa tai bussikatoksen alla vetää sitä röökiä. Ilmeisesti jossain bagdadissa se on ok, mutta eikö ne siellä vokeissa kerro minkälainen tapa täällä suomessa on?? Tai sitten asiasta ei vaan välitetä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, jos hän ei kuulu jompaan kumpaan näistä ryhmistä:
1. Perinteisten äijämäisten duunariammattien harjoittaja.
2. Rupusakki.Noille kahdelle rööki kuuluu, mutta muiden kohdalla ihmettelen tupakointia.
Juuri aamulla ajattelin töihin lähtiessä, että minkähän ammattiryhmän keskuudessa tupakointi on yleisintä. Naapuritalossa nimittäin on putkiremppa käynnissä ja näyttäisi joka äijällä (ja niillä harvoilla naisillakin) olevan tupakka huulessa.
Kuuluu vahvasti rakennusalan operatiivisen tason kulttuuriin. Myös kokemukseni mukaan baarien henkilökunta tupakoi lähes aina.
Toki tunnen yksittäistapauksia ihan kaikista luokista -- jopa yhden lääkärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua se ei häiritse.
Ei minuakaan. Ei juurikaan kiinnosta mitä minulle tuntemattomat ihmiset tekevät tai ovat tekemättä. Nykyisin polttaminen on niin harvinaista että tupakanhajun rekisteröi erikseen mutta ei siitäkään tarvi elämää suurempaa numeroa tehdä.
Kun polttaisivat piippua, se tuoksuu aika hyvältä :)
Noin viidesosa suomalaisista poltaa edelleen. Laskua on ollut hurjasti parin viime vuosikymmenen saatossa.
En kuitenkaan vielä luokittelisi harvinaiseksi ja ainakaan itse en erityisesti rekisteröi tupakanhajua ulkoilmassa.
Näyttelijät ainakin polttavat, Emma Gaalan jatkoilla käryttävät tupakkapaikalla, myös Palsanmäki.
Vai kännissäkö vaan polttavat?
Mä en tajua...
Siis sitä että jotkut naapurit tulee ulkoa kotiinsa ja ekaksi pitää mennä parvekkeelle vetämään tupakka. Miksei se voinut sitä tupakkaansa polttaa ulkona jossa se ei häiritse naapureita.
Muutenkin nuo nykytupakoijat ovat lähinnä fyysistä työtä tekeviä kouluttamattomia.
Se on monille semmoinen juttu joka rentouttaa ja ehkä jopa juhlistaa jotain tilannetta hiukan.