Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luksusta ostaa kahvi R-kioskilta

Vierailija
18.05.2018 |

Lihava työtön kertoi Susannalle, että hänelle luksusta on se kun voi ostaa kahvin R-kioskilta. Ihmettelen miten työttömällä on varaa asioida ylihintaisessa R-kioskissa! Kahvikupponen kannattaisi ostaa muualta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ärrän kahvin hinnalla saa kahvipaketin Lidlistä.

Siksihän se on luksusta...

Ei mullakaan ole varaa mihinkään oikeaan luksukseen, siksi se on mulle luksusta, kun joskus on varaa mennä kahville tuonne torikahvilaan. Miten tätä on vaikeaa ymmärtää?

Niinpä. Tosi omituisia kommentteja. Jos joku sanoo luksuksesksi ravintolaillan, siihenkö kiljuttaisiin, että mikset tee ruokaa itse tai jos toiselle on luksusta kauniit vaatteet, sanottaisiinko hänelle, että vaatteita voi ommella itsekin? Tässähän pointti nimenomaan oli se, että luksusta on se r-kioskin kahvi, mikä ei oikeasti edes ole luksusta. Vertailukohtana olisi oikeat kahvilan kahvit, eikä kahvipaketti lidlissä.

No kun se r-kioskin kahvi on niin pahaa, että kuka tahansa keittelee kotona parempaa ja paljon halvemmalla. Ravintola on eri asia, koska sieltä saattaa saada hyvää ruokaa, mitä ei itse välttämättä osaa tehdä.

Kas kun tämähän se pointti onkin, että tälle ihmiselle se luksus on se heikkolaatuinen ärräkahvi. Muuhun ei ole varaa. Vai onko jossain olemassa hyvä kahvila, jossa saa kahvin halvemmalla kuin ärrällä.

Ja sanaa juhlamokkaa siellä ärrällä keitetään kuin sillä parilla eurolla saa kaupasta, joten en oikein ymmärrä, miten se kotona keitetty olisi nikn paljon parempaa. Luksushan tuossa ärrän kahvissa on siinä, että joku muu on sen keittänyt.

Vierailija
22/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ostat kaupasta, se perusjuhlamokka on paljon laadukkaampi kuin se halvin merkki. Mutta jos ostat sitä samaa juhlamokkaa ärrältä, se marketin halvin merkki onkin laadukkaampaa. Av-logiikka se ei pettänyt tälläkään kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ole varaa mihinkään oikeaan luksukseen, siksi se on mulle luksusta, kun joskus on varaa mennä kahville tuonne torikahvilaan. Miten tätä on vaikeaa ymmärtää?

Niinpä. Tosi omituisia kommentteja. Jos joku sanoo luksuksesksi ravintolaillan, siihenkö kiljuttaisiin, että mikset tee ruokaa itse tai jos toiselle on luksusta kauniit vaatteet, sanottaisiinko hänelle, että vaatteita voi ommella itsekin? Tässähän pointti nimenomaan oli se, että luksusta on se r-kioskin kahvi, mikä ei oikeasti edes ole luksusta. Vertailukohtana olisi oikeat kahvilan kahvit, eikä kahvipaketti lidlissä.

No kun se r-kioskin kahvi on niin pahaa, että kuka tahansa keittelee kotona parempaa ja paljon halvemmalla. Ravintola on eri asia, koska sieltä saattaa saada hyvää ruokaa, mitä ei itse välttämättä osaa tehdä.

Ahaa. Eli pointti ei olekaan se, että työttömällä ei saisi olla varaa ärrän kahviin, vaan pointti olikin se, että työtön ei saisi itse arvioida mikä juuri hänelle on luksusta? Kyllä työttömänkin luksus pitää mieluummin olla ravintolaillallinen kuin ärräkahvi, koska sinusta ravintolaillallinen on parempaa?

Ei tosiaan taida olla helppoa olla työtön tässä maassa, kun ei saa itse määritellä edes sitä mitä omassa elämässään ylellisyytenä pitää...

Vierailija
24/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa meidän lähi ärrällä keittävät Juhla Mokkaa Moccamasterilla. Minä en kyllä kotona saa K-menun kahvista halpiskeittimelläni mitenkään yhtään sen parempaa kahvia aikaiseksi. Olen varmaan sit vain surkea kahvinkeittäjä.

Vierailija
25/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Eli pointti ei olekaan se, että työttömällä ei saisi olla varaa ärrän kahviin, vaan pointti olikin se, että työtön ei saisi itse arvioida mikä juuri hänelle on luksusta? Kyllä työttömänkin luksus pitää mieluummin olla ravintolaillallinen kuin ärräkahvi, koska sinusta ravintolaillallinen on parempaa?

Ei tosiaan taida olla helppoa olla työtön tässä maassa, kun ei saa itse määritellä edes sitä mitä omassa elämässään ylellisyytenä pitää...

Olen se opiskelija joka ostaa kahvin ärrältä. Ravintolaillallinen on jo liian kallis minulle, Suomessa ravintolat ovat kalliita. Ärrältä saa aika monta kuppia kahvia yhden ravintolaillallisen hinnalla.

Vierailija
26/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertookohan tuo kahvin ostaminen R-kioskilta heikosta elämänhallinnasta. Jos rahasta on tiukkaa, miksi ihmeessä ostaa jostain kioskilta kahvia, kun kupillisen hinnalla saa tosiaan kahvipaketin kaupasta.

Vaikka itse en ole köyhä, en ole ikinä ostanut yhtään kupillista kahvia R-kioskilta, enkä varmaan tule koskaan ostamaankaan.

Luuletko sinä, että tää työtön joka päivä käy ärräkahvin ostamassa vai etkö ymmärrä mitä luksus tarkoittaa? Vai mikä 2€ kahvikupposessa joskus harvoin on niin hirveää,että oikein elämänhallinnassa on vikaa?

Vierailija
27/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kahvia se ärrän kahvi on?

Pauligin Juhla Mokkaa. Normaali kupillinen maksaa 2,20 euroa. Ei siihen hintaan kahvipakettia oikein mistään tahdo saada ostettua.

https://www.r-kioski.fi/tuotteet/kahvi/

Opiskelijoille ja eläkeläisille maksaa 1,50 euroa. Jos käytät kahvipassia saat joka kuudennen kahvin ilmaiseksi joten kupillisen hinta laskee. Jos työtön pääsisi työkyvyttömyyseläkkeelle saisi kupillisen 0,70 euroa halvemmalla.

Vierailija
28/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen se opiskelija joka ostaa kahvin ärrältä. Ravintolaillallinen on jo liian kallis minulle, Suomessa ravintolat ovat kalliita. Ärrältä saa aika monta kuppia kahvia yhden ravintolaillallisen hinnalla.

Opiskelijana harvoin kahvilassa jonkun seurassa käydessäni (tuet olivat nykyistä paremmat) pohdin yleensä hartaasti sitä, että raaskisiko suodatinkahvin seuraksi ottaa jonkun halvan keksin. Leivonnaisia ei voinut edes kahvila josta harkita, mutta hyvin harvoin itseään saattoi joskus keksimiä hemmotella. Yleensä pelkkä kahvi sai riittää. Työssäkäyvänä olen helpottunut siitä, että tämä pohdinta on nyt osaltani ohi ja voin satunnaisesti kahvilassa käydessäni yleensä tehdä valinnan sen mukaan, mitä kulloinkin tekee mieli. Olisi ollut todella ankeaa, jos tuo köyhäilyvaihe ei olisi koskaan päättynytkään, vaikka opinnot olisivat loppuneet ajat sitten.

Vierailija
29/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrä kahvissa maksaa siitä, että sen saa heti kun kahvia alkaa kaupungilla tekemään mieli. Ei siinä maksa pelkästä kahvista! Vai otatteko te sen ärrä-kahvin mukaan kotimatkalle, istutte keittiöön (vieläpä ihan tahallaan kahvinkeittimen viereen) ja juotte sen ärrä-kahvin siinä ja mietitte miten olikin kallista?

Vierailija
30/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertookohan tuo kahvin ostaminen R-kioskilta heikosta elämänhallinnasta. Jos rahasta on tiukkaa, miksi ihmeessä ostaa jostain kioskilta kahvia, kun kupillisen hinnalla saa tosiaan kahvipaketin kaupasta.

Vaikka itse en ole köyhä, en ole ikinä ostanut yhtään kupillista kahvia R-kioskilta, enkä varmaan tule koskaan ostamaankaan.

Jos tää ihminen on sanonut, että se R-kioskin kahvi on hänelle luksusta, niin silloinhan hän ei osta sellaista usein. Arkistahan se olisi jos alvariinsa niitä kahveja ostaisi. Moni ihminen ajattelee että pari euroa sinne tai tänne, ei ole iso raha. Pikemminkin hyvästä elämänhallinnasta minusta se kertoo, että osaa pitää kahta euroa niin isona rahana että sen törsääminen tuntuu luksukselta.

Sentään joku ymmärsi pointin.

Vierailija
31/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa meidän lähi ärrällä keittävät Juhla Mokkaa Moccamasterilla. Minä en kyllä kotona saa K-menun kahvista halpiskeittimelläni mitenkään yhtään sen parempaa kahvia aikaiseksi. Olen varmaan sit vain surkea kahvinkeittäjä.

Juu, olet varmaan surkea ja niin minäkin. Kunnon av-mamma osaa keittää kotonaan mistä tahansa sellaista gourmet-kahvia, että mikään muu ei sille vedä vertoja. Siitä halpissuodatinjauhatuspaketistakin saa taviskeittimellä yhtä laadukasta kuin itse jauhetuista pavuista kalliilla keittimellä tehdyt. Ei tarvitse olla kuin av-mamma, niin tämä on mahdollista. Paitsi sitten siinä toisessa keskustelussa, jossa sitten taivastellaan, miten kukaan voi juoda markettien valmisjauhatuskuraa.

Vierailija
32/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon köyhä mutta usein otan take away-kahvin ärrältä tai mistä nyt milloinkin. Juon kahvia paljon kotonakin.

Joo, voisihan sitä ostaa lidlin pahaa kahden euron kahvia ja keitellä sitä johonkin termariin ja kantaa sitä mukana.

Vierailija
33/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekään, että suomalaiset ovat tutkimuksen mukaan maailman onnellisin kansa. Kahvi Ärrältä tekee jo onnelliseksi.

Vierailija
34/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain nuija ostaa kahvinsa kioskilta. Kallis pahanmakuinen haalea samea liemi pahvimukissa. Ei kiitos.

Voit toki ostaa Ärrältä Juhla Mokan myös omaan kuppiisi, jos pahvimukien käyttöä välttelet.

Vierailija
35/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamun ensimmäinen kahvi on Moccamasterilla paskaa koska Moccamaster jättää keittimeen paljon vettä mädäntymään putkistoon. Muutaman päivän käyttämättä ollut Moccamasteri antaa kahviin ihan uusia makuelämyksiä.

Vierailija
36/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on luksusta juoda tee R-kioskissa.

Mitenköhän aktiivimallista hyötyneet entiset työttömät etenisivät elämässä ja miten suomi olisi parempi jos suurin osa joisi kahvin tilalle aina tee pussin.... tulisi halvemmaksi valtiolle ja itselleen ja terveellisemmäksi.

Vierailija
37/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, mutta Suomessa tuskin on ihmistä joka ei millään tuilla tule toimeen ilman että menoissa on jotain ärrän kahviakin turhempaa. Tällä työttömällä esim. se lapsen sellon harrastus josta nyt on jauhettu kohta viikko. Sekin on valinta ja luksusta, vaikka ei suoraan kohdistu aikuiseen itseensä.

On varmasti runsaasti ihmisiä joilla on taloudellisesti tiukkaa ja rahat saa juuri ja juuri riittämään, mutta he eivät valita tvssä tai keskustelupalstoilla, esim. pienillä eläkkeillä eläviä vanhuksia.

Vierailija
38/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija ja ostan välillä ärrältä kahvia; 1,50 euroa ja kahvipassilla saa joka 6:nnen kahvin ilmaiseksi. Työttömät eivät saa tehdä koskaan mitään hauskaa vaan pitää istua säkki päällä kotona? En juo alkoholia, käy baareissa tai polta tupakkaa. Pitäisi kai kahvinjuontikin lopettaa ja juoda kraanavettä tilalle.

Totta kai saa tehdä hauskoja juttuja ja käydä ulkona, kukaan ei niin väitä. Ärsytys kasvaa siinä kohtaa kun vaaditaan lisää rahaa että voi tehdä asioita joihin minulla työssäkäyvilläkään ei ole varaa.

Vierailija
39/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä. Miksi ostaa pahaa kahvia, johon ei ole edes varaa? Itse varmaan ärräkahvin väliin ja säästäisin sen verran, että saisin oikeasti luksusta, kupillisen vastajauhetuista pavuista valmistettua kahvia kivassa ympäristössä. Se olisi todellinen nautinto, eikä edes paljon kalliimpi kuin kioskikahvi.

Mikähän mahtaisi olla reaktio palstalla, jos tämä parjattu lihava työtön olisi sanonut, että hänelle on luksusta juoda vastajauhetuista pavuista valmistettu kahvi kivassa kahvilassa? Meinaan kun parin euron kioskikahvikin on näin kauhea synti, että aiheesta oikein oma kauhisteluketju tehdään, niin vielä kalliimmasta ja hienommasta luksuksesta häntä vaadittaisiin varmaan jalkapuuhun.

Etkö tosiaan tajua? Ihmetyksen aihe on se että miksi käyttää 1,60-2,00€ ärrän kahviin kun se on samaa kuraa kun mitä kotona keitellään, kun voi käyttää saman rahan siihen että tilaa kahvin kahvilasta ja istuu rauhassa nauttimassa siitä. Luksusta on pahan kahvin juominen pahvikupista? Ei ole.

Vierailija
40/52 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon vaikeampi pilkata köyhiä, jos ymmärtää asian oikein. Siksi asia halutaan kääntää niin, että luksus on jotain sellaista, jota ostetaan joka päivä. .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme