Mistä syistä jouduitte koulussa jälki-istuntoon?
Minä jouduin siitä kun en suostunut liikuntatunnilla kävelemään kenttää ympäri. Perusteluni oli se että ympyrän käveleminen oli typerää - olisin halunnut kävellä yhteen suuntaan vain ja nähdä uusia maisemia. Jouduin jälki-istuntoon niskoittelusta.
Kommentit (54)
En joutunut. Isä pelkäsi lastensa aiheuttamaa kasvojen menetystä heidän opettajiensa silmissä niin paljon, että jos koulusta tuli mitään kielteistä palautetta, siis edes ilman jälki-istuntoa (reissuvihkossa tms.) saati sitten sen kanssa, niin kyseinen lapsi sai remmistä. Muuten ei edes ollut mikään supertiukka kasvatus, mutta nimenomaan koulun ja koulussa tapahtuvien asioiden suhteen oli, siitä ei mitään neuvotteluja käyty.
Käytös oli aina kaikilla kymppi, koska oltiin koulussa robottimaisen tottelevaisia, mutta kyllä se tunne-elämään jälkensä jätti, eikä todellakaan millään hyvällä tavalla. Kerran ala-asteella oli koko luokka jäämässä jälki-istuntoon, kun lähes kaikki muut paitsi minä olivat pilanneet sijaisopettajalta kokonaisen tunnin häiriköimällä, mutta puhkesin hillittömään itkuun, kun pelkäsin mitä kotona seuraisi. Siitä suunnitelmasta luovuttiin sitten, tämän minun reaktioni "ansiosta".
En syönyt keittoa, kiusaajilta(ylivoima 3 poikaa) piti pyytää anteeksi. Vieläkin ihmettelen sitä.
en joutunut ,mutta laiskaan joutui jollei osannut läksyjään, eli lukemaan kouluajan jälkeen ja sitten opettja kysyi uudelleen
Muistaakseni kerran joudun jälki-istuntoon joskus vuonna 2006 ala-asteella koska tuli liikaa merkintöjä kun en tehnyt läksyjä. Olikohan 4 merkintää läksyistä niin joutui jälki-istuntoon. Piti tunti istua hiljaa ja muistaakseni katsoa jotain pistettä taululla.
Mä olin jälki-istunnossa puolen luokan kanssa sen takia, että todistin tappelua. Koska me muka yllytettiin. En ole koskaan päässyt yli tuosta, kun itse en tehnyt elettäkään vaan toljotin, että miksi nuo tappelee.
Enkun läksyt oli tekemättä tarpeeksi monta kertaa kolmosluokalla. Se yksi jälki-istunto taisi olla elämäni ainoa.
Opiskelin muuten loppujen lopuksi enkun aineenopeksi. :D
Siitä syystä kun Pate oli kateellinen, koska olin häntä parempi matematiikassa. Pani tarkistuskirjan reppuuni ja "käräytti" opelle, että mikäs tuolta repusta pilkistää.
Menin jostakin syystä sanattomaksi, enkä puolustanut itseäni. Tunnin mittaisessa jälkkärissä mietin sitten noin vartin verran asiaa, suutahdin epäoikeudenmukaisuudesta ja kävelin sieltä vain pois. Ihme ettei jälki-istunnon valvoja sanonut asiasta mitään.
Kustiin uimahallin kiukaalle kolmeen pekkaan. Kotiovella vanhemmat odottelivatkin jo kiukkuisina... Remmiähän siitä tuli ja uimahallin tenniskenttien siivoamista.
Siksi kun opettajan mielestä koko luokka oli kiusannut erästä, vaikka itse en ollut edes paikalla. Siinä meni luotto systeemiin. Oli hirveää istua kiusaamisesta jäkkärissä vaikka olin itse ollut kiusattu enkä olisi koskaan kiusannut ketään.
Olin tosi usein jälkkärissä vilkkauteni ja keskittymisvaikeuksieni vuoksi. En möykännyt, mutta aina oli asiaa jollekin koulukaverille ja kääntyilin sinne tänne supisemaan. Läksyt kyllä tein.
Puhutteluun jouduin pari kertaa, koska murrosiässä järjestin näyttäviä poistumisia luokasta ovat paukkuen.
Siihen aikaan tyttöjen edellytettiin olevan kilttejä ja hiljaisia, mutta minä en sitä osannut olla. Siihen aikaan ei myöskään tunnettu vielä adhd:ta, joten aikuisiässä helpotti kun tajusin etten minä muuta olisi voinutkaan olla. En saanut traumoja. Tuntuu, että siihen aikaan opettajat olivat selkokielisiä rajoituksissaan, heitä kunnioitettiin, ja kun opea heti uskottiin heille jäi aikaa myös huumorille ja ystävällisyydelle. Jälkkärit olivat joskus tosi kivoja keskusteluja open kanssa.
Piirsin sijaisen pitämällä kuviksen tunnilla veristä väkivaltaa sisältävän kuvan. Tähän intoutuivat myös muut. Luokanvalvojan palattua jälkkää napsui.
Vierailija kirjoitti:
Jälki-istunto ol kyllä todella epähyödyllinen rangaistuskeino, onko enää käytössäkään?
On niitä vieläkin. Omatkin lapset ovat sen kokeneet, tosin heillä se oli kuulemma ollut jotain läksyjen tekemistä yhdessä. Omassa lapsuudessa piti istua hiljaa pulpetissa kädet pulpetin kannella, eikä saanut puhua, lukea, kirjoittaa tai tehdä ylipäänsä mitään.
Sain jonkun pari kolme kertaa jälki-istuntoa, ja aina samasta syystä, eli välituntileikkejä koskevien sääntöjen rikkomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin jälki-istunnossa puolen luokan kanssa sen takia, että todistin tappelua. Koska me muka yllytettiin. En ole koskaan päässyt yli tuosta, kun itse en tehnyt elettäkään vaan toljotin, että miksi nuo tappelee.
:\ tyhmää!
En mennyt välitunneilla ulos vaan notkuin toistuvasti käytävillä.