Olen ollut laihiksella vasta 4 tuntia ja tekis jo mieli luovuttaa
Söin aamulenkin jälkeen pienen smoothien ja kahden kananmunan valkuaiset. Seuraavaksi jonkinmoinen vihersmoothie pitäis loihtia. Tää on tosi tiukka dieetti mut kestää vaan onneksi 3vk. Kauhea nälkä olis :(
Kommentit (29)
Hei mä olen ollut "laihiksella" (= opettelen syömään oikein) 2kk, eikä mene neljää tuntia, ettei tekisi mieli juosta kauppaan ostamaan sipsejä, dippiä ja jäätelöä.
Ei se sen helpommaksi muutu, vaikka kuinka ravaisi ravintoterapiassakin.
Joka päivä nukkumaanmennessä kiitän itseäni yhdestä selkärangankasvatuspäivästä.
... mutta pahinta tässä on, että tämä ei varmaan koskaan lopu. Loppuelämä, joka päivä. Karmaisevaa.
Mutta PAKKO, koska läskiä minusta ei enää IKINÄ tule.
Jos syöminen on elämän pääasia niin ei se laihtuminen onnistu. Pakko saada siihen joku rutiini ja sitten tehdä jotain muuta sillä ajalla jonka ennen käytti herkkujen vetämiseen. Kannattaa syödä aina vain sen verran että tekisi mieli syödä vähän enemmän. Oma konstini on herkkujen popsimisen sijaan juoda jotain vähäkalorista mistä tykkää, esim. hyvää teetä tai kahvia ilman sokeria tai kivennäisvettä hienosta lasista.
Vierailija kirjoitti:
En hae pysyvää laihtumista tällä kertaa, vaan nopeasti tuloksia. 3 viikon päästä on tapahtuma, missä haluan näyttää mahdollisimman hyvältä ja itsevarmalta.
Ap
Parin skumpan jälkeen mätät innolla voileipäkakkua ja lohirullia niin että saumat paukkuu. Illalla olet ympäripäissäsi, maha pömpöllään ja korkkarit lintassa laulamassa karaokea.
Tee pieniä muutoksia, joita voit noudattaa lopun elämän. Kävelylenkki pari kertaa viikossa. Herkkupäivä vain kerran viikossa, lisää vihanneksia aterioihisi. Juo vettä tarpeeksi. Rakasta itseäsi, anna aikaa. Itse onnistuin nuilla vinkeillä, ja tosiaan vuosi meni. Nälkää en nähnyt enkä " laihduttanut' tein vain pikku muutoksia elämääni. yli 20 kiloa lähti ja ne on pysyny poissa.
Itsekään en enää mihinkään kituudietteihin ryhdy, teininä ja nuorena aikuisena niitä tuli kokeiltua ja aina palasi korkojen kera takaisin, kun ensin totaalikieltäytyi kaikesta ja veti vain jotain saakelin ituja, ja tavoitteeseen päästyään "palkitsi itsensä" hyvästä suorituksesta ja – hups! – herkuttelumoodi jäikin päälle.
Omalla kohdalla toimivimmaksi ratkaisuksi olen huomannut kalorien laskemisen. Ei niinkään sen, että joka päivä pitäisi syödä *~terveellisesti~*, vaan kunhan ei vain syö liikaa. Lisäksi olen alkanut juomaan vettä litrakaupalla ja lisäämään arkiliikuntaa, pyrkimään tiettyyn askelmäärään päivittäin.
Minua tuo kalorien laskeminen auttaa juurikin siksi, että vaikka kuumana kesäpäivänä iskisi hirmuinen jäätelönhimo ja tulisi vedettyä jätskiä jopa 1000 kcal edestä, niin kunhan vain tietää nuo tarkat määrät niin tuohonkin päällehän pystyy syömään vielä pari hyvänkokoista ruokasalaattiannosta!
Ennen, kun en laskenut kaloreita, olin jumittunut ajatukseen herkut = paljon kaloreita, terveellinen kotiruoka = vähän kaloreita. Mutta kuinkas ollakaan, kun tein vähän laskelmia niin monesti olikin ollut niin, että herkuttelupäivänä olinkin syönyt vain 1500kcal, mutta seuraavan päivän kotiruoista olikin tullut ihan huomaamatta 3000kcal!
Että nykyään olen huomattavasti armollisempi itselleni. :-) Elämä kun on parhaimmillaan silloin, kun se on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaako pelkkä kasvisruokaan vaihtaminen sekaravinnon syöjää? Jos alan tekemään kasviswokin ilman mitään turhan kaloripitoista joka päivä ja syön vain sen päivän aikana?
Vegaaniksi alettuani laihduin 7 kg 5 kuukaudessa. En sen enempää enkä ollut kuihtumassa pois, vaan sain ihan huomaamatta ylimääräiset pois. Tajusin kuinka paljon olin syönyt esim. juustoa! Makumaailmakin muuttui eikä enää kaivannut sitä suolan ja rasvan makua ja suutuntumaa. Vaikka toki vegaaninakin voi mättöruokia syödä, niitä ei vaan enää kaivannut. Veriarvot ovat parantuneet ja olo on virkeä. Tärkeää kuitenkin muistaa syödä monipuolisesti ja huolehtia joka ateriaali kasviproteiinin lähteen sekä ottaa purkista B12-vitamiini (ainoa jota ei saa kasvisruokavaliosta).
Parasta oli, ettei tarvinnut laihduttaa, vaan paino tosiaan lähti itsekseen ihan vain syömällä. Tai no, parasta on ollut se, ettei eläinten tarvitse enää kuolla ruokavalintojeni vuoksi, mutta tämä tietysti on vain henkilökohtainen arvoni. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hae pysyvää laihtumista tällä kertaa, vaan nopeasti tuloksia. 3 viikon päästä on tapahtuma, missä haluan näyttää mahdollisimman hyvältä ja itsevarmalta.
ApParin skumpan jälkeen mätät innolla voileipäkakkua ja lohirullia niin että saumat paukkuu. Illalla olet ympäripäissäsi, maha pömpöllään ja korkkarit lintassa laulamassa karaokea.
Kiitos! Kiva aloittaa päivä nauramalla makeasti 😅
Niin, siis ihmettelet nälkääsi, kun syöt täysin suolattoman ja rasvattoman aamupalan?
Hyvin sä vedät.