Miksi jotkut HUUTAVAT asiakaspalvelijoille?
Eihän muillekaan vieraille ihmisille huudeta (mielellään ei kenellekään). Ei asiakaspalvelija oli mikään poikkeus, jota normaalit käytöstavat eivät koske.
Kommentit (74)
Kerran näin, kun eräs vanhempi rouva huusi kaupan kassalle siitä, että oli joutunut jonottamaan pitkään. Kyllä minuakin ärsyttää seistä kassajonossa, mutta ei se jono kassan vika ole, eikä tulisi mieleenkään huutaa siitä kassalle. Totesinkin tälle edessäni olevalle rouvalle tylyhköön sävyyn, että älä nyt sinäkin vielä jää hidastamaan tätä jonoa huutamisellasi. Hän käveli happaman näköisenä pois paikalta.
Parhaimmillaan siellä on myyjänä joku vuokrafirman tyyppi, joka on siellä tasan rahastamassa eikä tiedä mistään mitään, hyvä kun on löytänyt oikeaan paikkaan. Sitten sille huudetaan milloin mistäkin valikoimapuutteesta tai jonoista tai milloin mistäkin, mihin hänellä ei ole mitään osaa eikä arpaa.
Kaikki huutajat ovat luonnevikaisia idiootteja.
Tulevat purkamaan pahaa oloaan. Olen rautakaupassa, niin siellä on ihan päivittäistä se vttuilu. Lauantait on pahimpia, kun edellisenä päivänä mies oli vetänyt jurrit ja lupaillu kännissä et huomen mennää sit hakee terdepuut. Sit se krapulainen äijä pyörii ja akka huutaa ja nalkuttaa ja loppujen lopuks myyjän vika ja saa huudot. Asiakas on aina oikeassa, VTUT OLE, SE ON HYVIN HARVOIN OIKEASSA.
Eniten ottaa päähän nää mestarirakentajat, jotka ei tajua yhtään mitään mitä on edes tekemässä. Pätee ja vttuilee siinä kun yrität palvella. Sitten kun sanoo ok, no kyl sä tiedät sit. Asiakas ottaa kamat, painuu himaansa, rakentaa ja vtuikse menee. Sit tulee puhelu, että se urpo ei tiennyt mitä myi... EI vaan sinä et kuunnellu vaan keskityit pätemiseen ja vähättelemään minun ammattiosaamista. Minä tiedän mitä myyn ja mikä laasti menee minnekkin ja missä järjetyksessä. Se on mun työ ja siihen olen opiskellut.
Ne asiakkaat, jotka antaa heti sen kuvan itestään et alkaa vttuilemaan, se palvelu on myös sen mukaista. Mä en kuuntele yhtään aukomista, kun mun ei tarvi. Olen haistatellut ihan suoraan päin naamaa.
Mitäköhän nämä huutajat kuvittelevat saavuttavansa? Parempaa asiakaspalvelua?
Asiakaspalvelija on hyvä paskasanko. Saa päivän patoutumat purettua kätevästi niin ei tarvi puolisolle ja lapsille turhautumistaan purkaa.
Ainakin tuolta tämä välillä tuntuu. Satun olemaan vielä teknisellä alalla asiakaspalvelijana, yleensä ei naisia ole näissä hommissa. Sovinismi oikein puhkeaa kukkaan meidän firman tiskillä ja samalla unohtuu muutkin normaalit käytöstavat.
Itse olen syyllistynyt tähän kahdesti. Tosin puhelimessa mikä selvästi alensi kynnystä. Olin stressaantunut enkä ole mitenkään hyvä ratkomaan stressiä yhäkään, taustalla mt-ongelmia ja kotona lentää tavarat melkein mistä tahansa, joka saa kupin nurin (helppoa kun on jo valmiiksi kireä kuin viulun kieli). En todellakaan muistele lämmöllä omaa käytöstäni. Noilla asiakaspalvelijoilla kävi vain huonotuuri että saivat minut juuri luurin päähän.
Kelan asiakkaat kiehahtavat kun asiat eivät etene tai ovat saaneet ikävän päätöksen. Väärä puuta hekin haukkuvat. Asiakaspalvelussa olevat eivät ole heidän päätöstään tehneet vaan kyseiseen etuuteen perehtynyt käsittelijä. Virheitä sattuu ja ne korjataan, jotka tulee korjata. Ymmärrän kyllä että ääni nousee ja hermo menee, kun on kyse toimeentulosta ja siitä jos se on jostain syystä evätty tai viivästyy. Huutaminen ei kylläkään ole keino saada asioihin muutosta.
Sit naurattaa aina nää asiakkaat jotka ajattelevat että "ASIAKAS ON AINA OIKEASSA!!!!!!!!" Kerran yks asiakas halus ostaa tupakkaa mutta sitä ei enää ollut kun kaikki mennyt. Mutta eiii, tämä asiakas vaa väitti kivenkovaa: "KYLLÄ SIELLÄ ON NIITÄ. KATSO PAREMMIN" jaa no mistä sä sen tiiät kun et ole edes töissä täällä?
Vierailija kirjoitti:
Kelan asiakkaat kiehahtavat kun asiat eivät etene tai ovat saaneet ikävän päätöksen. Väärä puuta hekin haukkuvat. Asiakaspalvelussa olevat eivät ole heidän päätöstään tehneet vaan kyseiseen etuuteen perehtynyt käsittelijä. Virheitä sattuu ja ne korjataan, jotka tulee korjata. Ymmärrän kyllä että ääni nousee ja hermo menee, kun on kyse toimeentulosta ja siitä jos se on jostain syystä evätty tai viivästyy. Huutaminen ei kylläkään ole keino saada asioihin muutosta.
Joillakin ihmisillä tuntuu olevan ajatus, että asiakaspalvelija ei ikinä saisi tehdä pienintäkään virhettä. Tai jos tekee, siitä saa "rangaista" huudolla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän muillekaan vieraille ihmisille huudeta (mielellään ei kenellekään). Ei asiakaspalvelija oli mikään poikkeus, jota normaalit käytöstavat eivät koske.
Ai miksi huutavat? No kun luulevat, että asiakaspalvelija ei kuule tai ei ymmärrä, että palveltavana on VIP! Luulevat, että saavat parempaa ja nopeampaa palvelua, kun korottavat ääntään ja parhaat vielä kysyvät, että "etkö tiedä, kuka minä olen?" "Valitan esimiehellesi".
Meillä huutajat pistetään pinon viimeisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä tuntuu olevan ajatus, että asiakaspalvelija ei ikinä saisi tehdä pienintäkään virhettä. Tai jos tekee, siitä saa "rangaista" huudolla.
Kiinnostais tietää millä alalla nää huutelijat työskentelee. Jos työskentelee lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä huutajat pistetään pinon viimeisiksi.
Niin ja siis tämä it-alalla puhelinpalvelussa.
Minä olen huutanut asiakaspalvelijalle puhelimessa ja syystä. Ostamani sängyn toimitus tökki: ensin sitä ei ollut edes tilattu, sen jälkeen se ei ollut mahtunut kuormaan ja lopuksi toimitus viivästyi jostain toisesta syystä. Kyllä huusin puhelimeen kun tänään soitetaan ettei huomenna toimitetuksi luvattu sänky tulekaan huomenna vaan viikon päästä. Soittaja oli henkilö, joka mulle myi sohvan ja jonka kanssa sovin toimituksesta. Odotin ylimääräisen kuukauden sänkyäni.
Itse työskentelen ison yrityksen puhelinpalvelussa. Monesti toivon että saisin palvelella kasvotusten, en jaksa uskoa että asiakkaat olisivat minun kanssa kasvotusten yhtä kusipäitä, kuin puhelimitse.
Kusipäitä pitkään siedä vaan tarvittaessa "tylytän" ne mahdollisuuksien mukaan, haistattelut ja muut jätän toki itse pois koska puhelut tallennetaan.
Olen ollut yli 30vuotta myyjänä ja olen erityisasemassa kai, kun mulle ei kukaan koskaan ole tullut huutamaan eikä vtuilemaan.
Mulle sattuneet just ne fiksut asiakkaat?
Vierailija kirjoitti:
Päätöksentekijää ei saa mitenkään kiinni, jotta hänelle voisi huutaa. Asiakaspalvelijat voisivat viedä eteenpäin tietoa, että ihmiset huutavat, eikä kukaan jaksa kuunnella sellaista töissä. Ihmiset huutavat, koska ovat ahdistuneita ja tiukassa paikassa, eivätkä saa tarvitsemaansa apua.
Sellainen vielä että huutamalla asiakas saa monen kokeneemmankin aspan hermostumaan, ja hermostunut työntekijä tekee usein virheitä. Eli jos haluat virheetöntä ja tehokasta asiakaspalvelua, pysy itse rauhallisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätöksentekijää ei saa mitenkään kiinni, jotta hänelle voisi huutaa. Asiakaspalvelijat voisivat viedä eteenpäin tietoa, että ihmiset huutavat, eikä kukaan jaksa kuunnella sellaista töissä. Ihmiset huutavat, koska ovat ahdistuneita ja tiukassa paikassa, eivätkä saa tarvitsemaansa apua.
Tiukassa paikassa niinkuin kassajono?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yli 30vuotta myyjänä ja olen erityisasemassa kai, kun mulle ei kukaan koskaan ole tullut huutamaan eikä vtuilemaan.
Mulle sattuneet just ne fiksut asiakkaat?
Riippuu minkälaisia tuotteita myyt, ihmiset ovat iloisempia asioidessaan kukkakaupassa matkalla mieluisiin juhliin kuin Prismassa ripulisen lapsen kanssa.
Tällainen huono käytös on todella yleistä. Ei voi kuin ihmetellä.