Jos on jo kertaalleen eronnut niin kuka taluttaa morsiamen alttarille?
Kommentit (20)
Yhdessä on hyvä astella vaikka ekaankin liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jotenkin huvittavaa että isä taluttaisi jotain 40v eronnutta ja elämää nähnyttä morsmaikkua.
Niinpä, aika noloa se on myös silloin jos pari on elellyt avoparina pitkään, saati jos on lapsiakin jo.
Vähemmän kuppia ennen vihkimistä niin ei tarvi taluttajaa.
Ex mies sais taluttaa ja olla vieläkin onnellisempi että joku toinen saa kärsiä.
No loogisestihan se olisi se ex-mies. Hänellehän tuo nainen viimeksi luovutettiin, joten hän myös luovuttaa eteenpäin.
Mitä jos vain kävelisitte sinne alttarille jo sillä ekalla kerralla ihan itse, ettekä noudattelisi tuollaisia omaisuudenluovutus-rituaaleja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jotenkin huvittavaa että isä taluttaisi jotain 40v eronnutta ja elämää nähnyttä morsmaikkua.
Niinpä, aika noloa se on myös silloin jos pari on elellyt avoparina pitkään, saati jos on lapsiakin jo.
Se on noloa kaikissa tapauksissa.
Miksi ihmeessä nykyään Suomessakin sitä morsianta pitää taluttaa mihinkään. Juu, olen varmaan tosi vanhanaikainen ja jämähtänyt, mutta en oikeasti ymmärrä tätä jenkkileffoista kopioitu tapaa, missä isä "luovuttaa" morsiamen tulevalle aviomiehelle. Miksei voi toimia kuten Suomessa perinteisesti on toimittu - morsian kävelee ihan itse sinne alttarille, eikä kukaan luovuta ketään mihinkään kuin jotain oamisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nykyään Suomessakin sitä morsianta pitää taluttaa mihinkään.
Ei kai pidäkään. Itse kävelin 23- vuotiaana tulevan mieheni rinnalla alttarille, enkä kyllä kokenut, että jotenki toisin olisi pitänyt tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nykyään Suomessakin sitä morsianta pitää taluttaa mihinkään. Juu, olen varmaan tosi vanhanaikainen ja jämähtänyt, mutta en oikeasti ymmärrä tätä jenkkileffoista kopioitu tapaa, missä isä "luovuttaa" morsiamen tulevalle aviomiehelle. Miksei voi toimia kuten Suomessa perinteisesti on toimittu - morsian kävelee ihan itse sinne alttarille, eikä kukaan luovuta ketään mihinkään kuin jotain oamisuutta.
Tämä.
Ei tosiaan ole suomalainen tapa, mutta pitäähän pirjo-irmelin ameriikasta apinoituna prinsessapäivänä tämäkin omistajuudenvaihto -seremonia toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kyllähän tätä tapaa esim. suuret ikäluokat ihmettelevät, heidän aikanaan kun oli itsestäänselvyys että tasaveroisena parina yhdessä kävellään alttarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ei tosiaan ole suomalainen tapa, mutta pitäähän pirjo-irmelin ameriikasta apinoituna prinsessapäivänä tämäkin omistajuudenvaihto -seremonia toteuttaa.
Niinpä. Ja jotkut jo harrastavat äärimmäisen noloja save the date -korttejakin jo jenkkityyliin. Ikään kuin ketään huvittaisi jo talvella lyödä lukkoon osallistuminen jonkun kummin kaiman pikkuserkun häihhin.
Apua :D Ei kai nyt oikeasti ketään eronnutta ole isä taluttanut? Kuka mies edes suostuisi tuohon?
Jos tuota tapaa haluaa noudattaa, niin exänhän sinne alttarille pitäisi nainen luovuttaa, kun hänelle nainen on viimeksi luovutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 1970-luvulla tasa-arvoinen pari asteli yhdessä alttarille. Nyt vaaditaan morsiamen isää ravaamaan muutaman vuoden välein kirkon käytävällä luovuttamassa tytärtään tulevalle aviopuolisolle.
Toivoisi, että naiset miettisivät muutaman kerran ja huomaisivat, että sinne altarille voi astella sulhasen käsipuolessa samalla tavalla kuin jo isoäiti meni tekemään. (ja nyt saan vastauksia, että ei minun isoäitini, kyllä hänetkin joku saattoi...)
Vierailija kirjoitti:
Me tehtiin näin. Oltiin kuitenkin oltu avoliitossa 8 vuotta, joten olisi tuntunut hölmöltä kävellä esim. isäni kanssa. Vanhanaikaista myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tehtiin näin. Oltiin kuitenkin oltu avoliitossa 8 vuotta, joten olisi tuntunut hölmöltä kävellä esim. isäni kanssa. Vanhanaikaista myös.
Paitsi Suomessa tämä on ihan uusi villitys, oikeastaan ylestyi vasta 90-luvulla hääleffabuumin myötä.
Eronneet yleensä kävelevät uuden puolison kanssa. Onhan se jotenkin huvittavaa että isä taluttaisi jotain 40v eronnutta ja elämää nähnyttä morsmaikkua. Ei yleensä tuon ikäisiä isät taluttele vaikka olisi ensimmäiset häät.