YHTEISHAKU tulokset 2018 Official
Kohta meinaan alkaa jännittämään pääsenkö opiskelemaan.
Minne haitte ja joko pääsykokeet oli?
Kommentit (108)
Tampereen yliopisto viestintä tullut.
Kannattaakohan niitä tuloksia enää tälle päivälle odottaa, siis päivittävätkö ne niitä mihin kellonaikaan tahansa? Kolmosvaihtoehtoon oon ilmeisesti pääsemässä, mutta kahteen ekaan ei oo viä tullut :(
Pääsin Xamkiin opiskelemaan talotekniikkaa. N18
Yliopiston ovet ei auenneet. Tyhjä olo, tuntuu että olen ihan osaamaton ja huono :(
Onnittelut päässeille ja pahoittelut ulos jääneille.
Tampere lääkis?
Johtamiskorkeakoulu? Onko tuloksia kellään?
Lappeenrantaan tieni vie :) IHANAA
Tampereelle poliisiammattikorkeakouluun :)
Eikä vieläkään tuloksia. On se kummallista, että paljon isommatkin yliopistot saavat tuloksia etuajassa pihalle, mutta tämä aina viimeisten joukossa.
Miten tää voi kestää näin kauan 😱🙄
Vierailija kirjoitti:
Miten tää voi kestää näin kauan 😱🙄
Sanopa se. Itsellä on mukava työpaikka ja opiskelemaan pääsy (maisteriksi 2v) olisi vain plussaa ja ehkä vähän stressaavaakin ja silti mua jännittää tulokset. Yritän vaan arvailla millaiset fiilikset on heillä, joilla ei ole mitään backup suunnitelmaa, jos opiskelupaikkaa ei irtoa. Tsemppiä!
Ekaan vaihtoehtoon en päässy, toinen vaihtoehto 3. varasija ja kolmanteen vaihtoehtoon mut on hyväksytty. Silti lukee että opiskelijavalinta kesken enkä siks voi ottaa tota kolmatta vielä vastaan...
Lisäks tiedän että varasija ei tule muuttumaan koska sille opiskelupaikalle pääsee vaan 15 ihmistä ja kaikki varmasti ottaa sen vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston ovet ei auenneet. Tyhjä olo, tuntuu että olen ihan osaamaton ja huono :(
Onnittelut päässeille ja pahoittelut ulos jääneille.
Et ole huono ja osaamaton, et todellakaan. Valitettavasti kilpailu on kovaa ja paikkoja vähän tarjolla hakijamäärään nähden.
Itsekin jouduin viettämään peräti kolme välivuotta lukion jälkeen, ennen kuin yliopiston ovet lopulta aukesivat. Se tuntui ihan uskomattomalta silloin. Nyt olen valmis maisteri ja lähdössä opiskelemaan toista korkea-asteen tutkintoa syksyllä. Ei pidä luopua toivosta vaan tsempata itsensä pettymysten yli, kyllä se sinunkin aikasi vielä koittaa!
Mä muistan viime vuodelta ton odotuksen. Opintopolku päivittyi ja pankkitunnukset kului. Noin puolenpäivän aikaan ilmeistyi se teksti "hyväksytty" hitto mikä olo silloin oli, tärisi kauttaaltaan ja se onnistumisen tunne, vaikka olin hausta asti 99% varma, että sisälle pääsen.
Se olo oli aivan mieletön!! Näitä ketjuja on siksi kiva lukea, kun muistaa sen jännityksen.
Onnittelut sisäänpäässeille! :)
3. varasija KTM. En tule pääsemään sisälle, koska maisterihaussa haetaan vain yhteen maisteriohjelmaan kerralla, kukaan ei luovu paikastaan :D
Mutta ei se mitään, oikeastaan pieni helpotus, koska en olisi voinut juuri nyt jäädä opintovapaalle kuitenkaan.
13. varasija ekaan hakutoiveeseen, ei varmaan kannata odottaa sisäänpääsyä :(
Muutto 600 km päähän kirjoitti:
Ekaan vaihtoehtoon en päässy, toinen vaihtoehto 3. varasija ja kolmanteen vaihtoehtoon mut on hyväksytty. Silti lukee että opiskelijavalinta kesken enkä siks voi ottaa tota kolmatta vielä vastaan...
Lisäks tiedän että varasija ei tule muuttumaan koska sille opiskelupaikalle pääsee vaan 15 ihmistä ja kaikki varmasti ottaa sen vastaan.
Mulla kans näin ettei pysty ottamaan hyväksyttyä paikkaa edes ehdollisesti vastaan vaikka ylemmissä jäin varasijoille (joista ei todennäköisesti enää sisään nousta)
Oikeustiede, en päässyt toisesta tarkastusvaiheesta läpi.
Jooh en päässyt haluamalleni alalle (sama ala kolmessa eri yliopistossa). Onhan mulla töitä ja mietinkin että tekis niitä nyt muutaman vuotta ja miettis hakeeko myöhemmin uudelleen mutta aina jotenkin ajattelin että jatkan toisen asteen jälkeen opintoja. Vertaistukea?
Ilmeisesti HY on tullut jo kaikki muut paitsi Lääkiksen ja oikiksen alat +kielitiede ja maataloustiede. Korjatkaa toki jos meni väärin.