Panadol Extend 665mg ja alkoholi
Otin tänään 17:00 niskasärkyyn yhden särkylääkkeen (panadol extend 665mg). Olen nyt 19:00 menossa ystävän syntymäpäiville. Voinko turvallisesti juoda muutaman siiderin?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
"Aiemmin parasetamolia ei suositeltu käytettäväksi alkoholin käytön yhteydessä maksavaurion vaaran vuoksi, mutta uusimmissa tutkimuksissa on havaittu alkoholin jopa suojaavan terveen ihmisen maksaa parasetamolin metabolisten eli hajoamisvälituotteiden myrkyllisestä vaikutuksesta. Jatkuvasti alkoholia käyttävien ja vakavan maksasairauden kuten maksakirroosi tai maksan vakava vajaatoiminta, tulee kuitenkin välttää parasetamolin käyttöä."
Näin!
Ja se on palannut myyntiin jo aikaa sitten. Joo ei ole maksalle hyvä, siksi he jotka sitä käyttää jatkuvasti saavat käydä verikokeissa maksanarvoja tsekkaamassa. Itse syönnyt vuodesta 2005, mitä jonkun kk kun oli pois myynnistä. Ja se oli kyllä ihan kamalaa kipuaikaa ja ai että kun palasi myyntiin ja sai taas yöllä nukkua ilman kipuja. Me like :)
Jos pitää kysyä että voinkos mä nyt juoda sidukkaa kun otin särkylääkkeen niin ollan vahvasti hukkateillä.