Ärsyttää lusmuilevat työkaverit
Hommat seisoo, kun osa tulee töihin vain olemaan ja liikkuu kuin unissakävelijät. Joskus ihmetyttää, että eräiden jalat nousee laahustaessa kynnyksen yli. Vauhtia löytyy vasta kotiin lähtiessä. Mitään ei osata tai haluta ennakoida, kaikki putoaa käsistä sillä sekunnilal kun tauko alkaa tai työpäivä loppuu. Miten te muut jaksatte? Ja miten noita lusmuja saisi patistettua tekemään jotain?
Kommentit (21)
Mä oon just tollanen, en viitsi enää hehkuttaa.
Kohta eläkkeelle, mä oon joustanut ja pomppinut työnantajan pillin mukaan yli 40vuotta.
Enää en juokse!
Tee vain omat työsi. Huolehdit siitä, että teet itse omat työsi hyvin ja huolella. Muut tehkööt mitä tekee, ole vain tarkka että ET TEE muiden töitä! Teet omat työsi ja that's it.
Mä teen kyllä työni, mutta en kiirehdi ollenkaan. Meillä on henkilöstöä liian vähän työmäärään nähden eikä se ole meidän ongelma. Teemme sen mitä tällä henkilömäärällä pystymme ja ei ole meidän ongelma kun töitä jää paljon tekemättä. Palkatkoon enemmän henkilökuntaa!
Vierailija kirjoitti:
Tee vain omat työsi. Huolehdit siitä, että teet itse omat työsi hyvin ja huolella. Muut tehkööt mitä tekee, ole vain tarkka että ET TEE muiden töitä! Teet omat työsi ja that's it.
En voi tehdä omia töitäni, kun muiden haahuilun takia ei ole mitä tehdä. Työni on täysin riippuvaista siitä, mitä muut saavat aikaan.
ap
Lusmut työkaverit eivät ole sinun ongelmasi eikä asiasikaan. Hoidat vain oman osuutesi kunnolla etkä tee muiden töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon just tollanen, en viitsi enää hehkuttaa.
Kohta eläkkeelle, mä oon joustanut ja pomppinut työnantajan pillin mukaan yli 40vuotta.
Enää en juokse!
Jos nyt silti tekisit edes normaalisti? Tympii, kun normaalit työkykyiset ja kokeneet vakityöntekijät eivät saa aikaan edes samaa kuin amisharjoittelijat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lusmut työkaverit eivät ole sinun ongelmasi eikä asiasikaan. Hoidat vain oman osuutesi kunnolla etkä tee muiden töitä.
En voi hoitaa omaa osuuttani kunnolla, kun suma seisoo ennen minua.
ap
Kerrotko miten sunlaiset työkaverit saisi motivoitua kiinnostumaan omasta työstään? Itsehän kiinnitän huomioni siihen, että saan omat työni tehtyä, ei minua kiinnosta mitä muut tekevät, niin kauan kun se ei minua kosketa. Jos työtä on liikaa, pitää väkeä lisätä.
Jotenkin aina tuollaiset "minä teen teen kaiken" marttyyrit huvittavat, itsepähän ongelmasi aiheutat. Älä tee jotain mikä ei miellytä, hoida omat hommasi, siitä sinulle maksetaan.
Lusmuilijat pitäis saada jotenki potkittua pihalle. Kyllä tässä maassa työttömiä riittää ja varmasti olisi mahdollisuus saada parempiakin työntekijöitä. Toisaalta myöskään ei pidä koskaan painaa niska limassa töitä jaksamisen äärirajoilla, koska sekään ei ole oikein. Pitää tehdä ns. Normaalilla tahdilla töitä ja saadaan aikaiseksi se mitä saadaan. Jos kaikki painaa jaksamisen äärirajoilla, työnantajalle tulee kuva että se pieni miehitys riittää ihan hyvin töiden tekemiseen. Kun taas töitä tehdään ihan "normaalisti" vaikka olisi paljon hommia ja kova kiire, niin työnantaja jossain vaiheessa havahtuu kyllä siihen ettei pienellä miehityksellä tule töistä mitään ja pakko palkata lisää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi tehdä omia töitäni, kun muiden haahuilun takia ei ole mitä tehdä. Työni on täysin riippuvaista siitä, mitä muut saavat aikaan.
ap
Lähetät viesti Lusmu X:lle, että odotat hänen työpanostaan Asiaan 1. Kerro, että työsi seisoo etkä voi jatkaa hommiasi ennen kuin kyseinen tehtävä on suoritettu.
Jos Lusmu X:n puolella ei tapahdu mitään toista kysymyksen sähköpostilla ja esimiehesi cc:ksi. Se on sitten esimiehen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten sunlaiset työkaverit saisi motivoitua kiinnostumaan omasta työstään? Itsehän kiinnitän huomioni siihen, että saan omat työni tehtyä, ei minua kiinnosta mitä muut tekevät, niin kauan kun se ei minua kosketa. Jos työtä on liikaa, pitää väkeä lisätä.
Jotenkin aina tuollaiset "minä teen teen kaiken" marttyyrit huvittavat, itsepähän ongelmasi aiheutat. Älä tee jotain mikä ei miellytä, hoida omat hommasi, siitä sinulle maksetaan.
En tee muiden töitä, vaan odotan että he tekevät ne itse, että pääsen jatkamaan siitä mistä minulle maksetaan, kun työkavereille ei ilmeisesti sovi tehdä sitä mistä heille maksetaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hommat seisoo, kun osa tulee töihin vain olemaan ja liikkuu kuin unissakävelijät. Joskus ihmetyttää, että eräiden jalat nousee laahustaessa kynnyksen yli. Vauhtia löytyy vasta kotiin lähtiessä. Mitään ei osata tai haluta ennakoida, kaikki putoaa käsistä sillä sekunnilal kun tauko alkaa tai työpäivä loppuu. Miten te muut jaksatte? Ja miten noita lusmuja saisi patistettua tekemään jotain?
Sun kaltaiset tyypit pitää savustaa ulos heti eikä 15 päivä. Ei ole mitään hyötyä hosua töiden kanssa. Rennosti ja rauhallisesti ilman mitään kiirettä on oikea tapa työskennellä.
Mua raivostuttaa 20 vuotta talossa ollut kollega, ei edelleenkään mitään oma-aloitteellisuutta, kykyä tehdä niitä töitä mitä 15 vuotta vähemmän talossa olleet tekee.. Joka päivä on hälle uusi päivä, joutuu sanomaan samat asiat miljoona kertaa viikon aikana ja antamaan töitö kun ei itse osaa tarttua toimeen. Lisäksi ärsyttävä tapa kävellä, laahaa jalkojaan niin että suhina käy. Arrghhh. Hänelle kuuluisi joku apulaisen palkka, ei todellakaan ole samanarvoinen meidän muiden kanssa kun ei kykene!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee muiden töitä, vaan odotan että he tekevät ne itse, että pääsen jatkamaan siitä mistä minulle maksetaan, kun työkavereille ei ilmeisesti sovi tehdä sitä mistä heille maksetaan.
ap
Sehän on sitten esimiehen asia, eikö vain. Taisitkin sen tietää, mutta taidat nauttia marttyyrit roolistasi liika tehdäksesi asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sehän on sitten esimiehen asia, eikö vain. Taisitkin sen tietää, mutta taidat nauttia marttyyrit roolistasi liika tehdäksesi asialle mitään.
Sitten kun esimies vielä tekisikin asialle jotain. Oma motivaatio kärsii, kun osan työpanos on ehkä puolet normaalista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kaltaiset tyypit pitää savustaa ulos heti eikä 15 päivä. Ei ole mitään hyötyä hosua töiden kanssa. Rennosti ja rauhallisesti ilman mitään kiirettä on oikea tapa työskennellä.
Näin on. Ja aina voi tehdä ne hommat seuraavalla viikolla.
Työnantaja saisi kyllä puuttua edes koko iltapäivän kestäviin kisastudioihin, joita muutama mies iloisesti pitää muilta "salassa".
Auto parkkipaikalle ja ulos, ikään kuin auto kertoisi, että töissähän se lusmu on.
Lusmut auttavat toisiaan ja käyttävät paljon vaivaa peitelläkseen toistensa töistä lintsaamista.
Törkeää. Pakkohan tämä on ilmiantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kunnalla vai valtiolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kunnalla vai valtiolla?
Yleensä kuutamolla, ei niitä töitä muuten kestä.
Sillä että keskityt ihan vain omaan työhösi! Rasittavat, muiden asioista liikaa kiinnostuneet, pahanasuovat, itseään parempina pitävät työkaverit rasittavat. Motivoitunutkin työntekijä saadaan "laiskaksi" huonolla työilmapiirillä, joten keskity siihen omaan työhösi ja ole mukava muille.