Ajoituksellisia sattumia - esim. aina kun menet johonkin, tapahtuu jotain?
Minulla on ollut aina kuukautiset, kun olen yhteen harrastukseen liittyvällä matkalla. Aina! Kierto ei ole tasan kuukautta (eikä muutenkin supersäännöllinen), eivätkä reissut ole olleet aina esim. kuun lopussa. Mutta niin vain joudun joka kerran kärsimään vatsakivuista ja epämukavuudesta reissun päällä. En voi tajuta, miten nämä menevät aina yksiin. Perjantaina on taas lähtö ja vatsaa turvottaa nyt siihen malliin, että eivätköhän ne viimeistään huomenna ala. Jippii! (Muuten siirtäisin, mutta kun tavoitteena on raskautua, niin en ryhdy syömään pillereitä tätä varten.)
Kertokaa muita ajoituksellisia sattumia, että pääsen harmittelemasta tätä ja saan muuta ajateltavaa. :-P
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Yksi minulle tuntematon nainen on joka lauantai kanssani samaan aikaan kaupassa. Sitten olen joka joulu flunssassa.
Itse taas törmään usein ympäri kaupunkia samaan naiseen ja ei ole mikään pieni kaupunki. Kerran lähdin junalla lähikaupungille extempore katsomaan yhtä bändiä ja näin hänet sen kaupungin keskustassa! Oon monta kertaa ajatellut, että onkohan tämä kohtaloa ja pitäisikö mennä sanomaan jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sattuu ja tapahtuu. En omaa minkäänlaista harkintakykyä tai malttia. Kohellan joka paikassa kuin vauhko hirvi. Vakuutusyhtiölle olen painajainen. Viimeksi kun soitin sinne niin ensimmäisenä kysyttiin mitä nyt taas on tapahtunut? No auto meni lunastuskuntoon mutta se ei oikeastaan ollut minun syy. Tie oli älyttömän liukas.
Melkoinen sattuma.
No se oli kolmas auto kahden vuoden sisällä mikä meni lunastukseen. Halpoja romuja ettei niistä mitään isompia korvauksia. Sähköiskuja olen saanut monta. Katolta olen tippunut vähintään 10 kertaa. Jalkoja ja käsiä on kipsattu ala-asteelta saakka useamman kerran. Kahdesti olen syttynyt tuleen. Ja paljon muuta vähäisempää koheltamista.
Vierailija kirjoitti:
Ajaessani töihin menen erään junaratasillan ali. Yhteen vaiheeseen elämässäni lähes aina kun menin siitä, siinä meni juna. Outoa asiassa oli se, että sitä ennen niin ei käynyt, mutta silloin kun kävi (ehkä noin 8kk jakso) sitä tapahtui koko ajan. Jakso liittyi elämässäni yhteen mieheen. Tämä jakso myös päättyi samaan aikaan, kun vaihe miehen kanssa. Muistan vielä lähestyneeni tapaamisesta miehen kanssa junarataa ja jotenkin tiesin, että junaratakin osallistuisi asiaan jollain lailla. Niin se osallistuikin. Tätä ei ollut aikaisemmin sattunut, mutta siinä sattui: molemmista suunnista tuli juna yhtäaikaa, ja mennessäni sillan alle, junat juuri olivat kohdakkain, ts. kohtasivat ja menivät eri suuntiin toisensa suhteen. Siinä oli siis yhtäaikaa eräänlainen kohtaaminen ja erkaneminen 🤔
Olen todellakin tarkkaillut junia tuon jälkeen, ja homma vain on sellainen, että en enää osu siihen sillan alle samaan aikaan junien kanssa. En vain osu.
Myös tätä jaksoa ennen niitä ei mennyt juuri koskaan, tiedän sen, koska junia on aina kiva nähdä. Alkuun tuossa olinkin, että taas juna! Ja taas! Koska se oli "uutta".
Juna symboloi minulle tuon prosessin aikana tunteitani. Menee tai tulee kuin juna, ei voi pysäyttää, joka siis oli itselleni täysin uusi kokemus. Koen, että junien oli tarkoitus havainnollistaa tätä.
Mielenkiintoista :-)
Monesti myös mieheni toteaa,että elämme Truman showssa,koska AINA kun ollaan koiran kanssa lenkillä,ensin ei puoleen tuntiin ketään missään ja yhtäkkiä onkin kahta puolta autoa ja pyöräilijää,niin että joku joutuu aina pysähtymään...
Mä taas liikun paljon kaupunkialueella ja usein kun ajatus on kaikkein syvimmässä notkossa, nostan katseeni ja silmät osuu jonkun auton rekisterikilpeen, jossa on kirjaimet RSJ. Tulkitsen tämän niin, että se on viesti Jumalalta Rakastan Sinua "Jenna". Hullua, tiedetään.
Aina kun menen kauppaan vähän räjähtäneessä lookissa, tulee joku tuttu siellä vastaan täydessä tällingissä.
Aina kun olen kaupan kassalla ja mulla on vähän kiire esim. bussiin tai tapaamiseen tms. edellä oleva alkaa maksaa kolikoilla/haluaa valita arpoja/jättänyt punnitsematta hedelmät/ei ole hintaa tuotteessa tai jotain muuta aikaa vievää :(
Kuljen meikkattuna ehkä 98% ajasta, mutta AINA kun olen meikkaamaton, joku saa päähänsä ottaa tilannekuvia.
Tuntuu uskomattomalta, että melkein kaikissa musta otetuissa kuvissa mulla ei ole meikkiä vaikka tosiaan meikkaan lähes joka päivä.
Toinen juttu on se kun joku kysyy "ootteko olleet terveinä". Jos tähän vastaa kyllä, noin kahden päivän päästä joku perheessä sairastuu. Tämän vuoksi en enää vastaa mitään ko. kysymykseen.
Joka puolelta alkaa tulla autoja joka kerta kun aion ylittää hiljaisen kadun. Joskus ennen kännyköitten aikaa minulle ilmestyi yllätysvieraita viimeistään seuraavana päivänä kun olin oikein perusteellisesti siivonnut tai leiponut. Ennen kuin minusta tuli yökyöpeli, yleensä viimeinen asia minkä näin ennen nukahtamistani oli digiherätyskellon 22:22.
Asumme pienehköllä omakotitaloalueella, jossa on paljon koiria. Näen ikkunasta vähän väliä koiria ulkoiluttajineen. Vaikka monet näin kevään tullen tekevät tavallista useampia ja pidempiä lenkkejä, en itse koirani kanssa juuri koskaan eksy ulos samaan aikaan, kun muut koiranomistajat. Edes viikonloppuna. Nytkin taitaa olla pari viikkoa aikaa siitä, kun koirani viimeksi tapasi kadulla toisen koiran. Olemme siellä aina yksin.
Onko sulla pahat kuukautiskivut? Varmaan hirveää jos on ja reissussa. Kannattaa siis käyttää tietty särkylääkettä niin ei ne paljoa haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla pahat kuukautiskivut? Varmaan hirveää jos on ja reissussa. Kannattaa siis käyttää tietty särkylääkettä niin ei ne paljoa haittaa.
Kiitos neuvosta, Sherlock. Tiedoksesti, että kyllä ne joillakin haittaa lääkkeistä huolimatta ja paljon. Kivun lisäksi myös runsas vuoto hankaloittaa elämää.
Mulla on kanssa aina menkat reissuissa, jouluna, juhannuksena, vappuna ymym. Naurettu jo vuosia sitten että nyt se lähtee bussilla Anttilaan niin alkoko menkat 😁
Toinen on mun yövuorojen jälkeen ei saa nukkua. Tein elämäni ensimmäisen yövuoron niin aamusta alkoi kahden metrin päästä makkarista pihan kaivuu,siivous ja trimmeröintitapahtuma. Kymmeneen vuoteen tuota länttiä ei ole edes haravoitu. Ja tämä karma on jatkunut; naapurin ylläriremontteina, vesivahinkona, airnb vuokrakämpässä vieraita vain yövuorojen jälkeen ja ne ravaavat jatkuvasti pimpotelemassa ja vislailemassa ikkunan takana. Muuten niin hiljainen tienoo ettei autojakaan mene ohi kuin yksi tunnissa. No huomenaamuna on varmaan joku Israel vs Palestiina maaottelu pihassa klo 7.00 kun pääsen kotia.
kun ajan autoa, niin lähes metrilleen samassa kohdassa (esim nousen vaikka Kehältä rampista ylös) soi täsmälleen sama biisi radiosta. Tai jossain liikenneympyrässä muistan, että juuri tämä kappale soi viimeeksi juuri tässä samassa ympyrässä. Mikä on todennäköisyys tälle?
Kun menen kuntosalilla ja haluan valita tietyn värisen treenipaidan koska se tuntuu hyvältä,on salilla aina pari näistä joilla on saman väristä treenipaidan päällä. Tämä pätee kaikissa väreissä ja vaikka salilla olisi lsäkseni vain muutama ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kun menen kuntosalilla ja haluan valita tietyn värisen treenipaidan koska se tuntuu hyvältä,on salilla aina pari näistä joilla on saman väristä treenipaidan päällä. Tämä pätee kaikissa väreissä ja vaikka salilla olisi lsäkseni vain muutama ihminen.
Olen oikeasti ihmetellyt tätä. Jätän pois mustan joka on yleinen väri, mutta muut. Tämä tapahtuu aina kun menen salille hiljaisena aikana motiivina rauhassa treenaaminen. Laitan päälleni lilan paidan niin Kappas salilla kahdella muulla on myös Lila paita ja yhdellä lilat trikoot. Laitan pinkin paidan niin sama juttu, niillä muutamalla on pinkkiä jossakin vaatekappaleessa. Haluan olla harmaa ja huomaamaton ja Kappas samaa harmaata muillakin. Minusta tämä on outoa.
Yksi minulle tuntematon nainen on joka lauantai kanssani samaan aikaan kaupassa. Sitten olen joka joulu flunssassa.