Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hoidetaan allergista vauvaa?

Vierailija
25.04.2006 |

Epäilen että tyttömme on allerginen ja ehkä jopa astmaatikko, koska me vanhemmatkin olemme. Tyttö hieroo silmiään ja nenäänsä, aivastelee ja yskii. Lääkäri on maanantaina. Mitään kuumetta, ruokahaluttomuutta tms. ei ole.

Miten vauvan allergia todetaan?

Miten se hoidetaan, vauvahan ei pysty ottamaan mitään astmalääkkeitä esim. Bricanyliä...

Onko kenelläkään teistä allergista vauvaa, kertokaa kokemuksistanne!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä vauvan astman huomaa kyllä aikasta selkeasti. Silloin mennään kiiruusti sairaalaan ottamaan spiraa..

Vierailija
2/5 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni (8 kk) on toistaiseksi vielä terve, mutta lieviä oireita ruoka- ja kosketusaineallergioista on ilmennyt. Meillä myös voimakas allergia-astma tausta.

Kysymykseesi en osaa juuri mitään vastata, sillä " sairasta" vauvaa en ole koskaan hoitanut, mutta muistan kyllä kun siskoni oli vauva (vaikea atoopinen allergia ja astma) ja äiti hätä hoisi. Olin itse tuolloin 15-vuotias. Ei ollut helppoa ja monesti oli sisko sairaalassakin pitkiä hoitojaksoja, kuten olen minä ja veljenikin aikanaan olleet.

Voi kun teillä olisi vain kevät-flunssaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli yltäpäältä ihottumassa ..nokkosrokossa.. kiljui kokoajan eikä syönyt. Kasvu taittui yms..

Itse en allergian puolesta lipustaisi vielä noilla oireilla ( aivastelua, neneän ja silmien hieromista vauvoilla on muutenkin ) Kun ei mitään selkeää ja akuuttia vaivaa ole, odottelisin rauhallisin mielin lääkäri aikaa hoitaen ja ruokkien vauvaa yleisten ohjeistusten mukaan.

Vierailija
4/5 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskii aina kun nostan hänet syliin, se on outoa? Aivastelee, nenästä vuotaa kellertävää kiinteää limaa ja räkäpalleroita ja tosiaan hieroo silmiään jotka saattavat välillä punoittaa ja vetistää, mutta vain noin kerran parissa päivässä. Mitään muuta oiretta ei ole, esim. iho-oireita. Kuumetta olen mittaillut, ei ole.

Vierailija
5/5 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.6v vanha sairastanut vauvasta saakka astmaa ja on atoopikko. Nyt pikkuveikka 5kk joutui aloittamaan astmalääkityksen pahan hengenahdistuksen takia. Täällä lääkärin mukaan vauvan allergia on aika hankala todeta, astman diagnoosi oli helppo. Itse olemee saaneet juosta vauvan kanssa allergiakokeissa ihan jatkuvasti , jotta selviäisi mistä allergiasta on kyse. Astmalääkitys( flixotide ja ventoline) auttavat hengenahdistuksenn, mutta kummallakaan pojalla ei ole mitään lääkettä tuohon silmien kutinaan ja allergiseen nuhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi