Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jo 8. epäonnistuminen! En kestä!

Vierailija
16.05.2018 |

Hain jo 8. kertaa opiskelemaan unelma-alaani oikeustiedettä. Koen, että tämä on minun juttuni ja en ole koskaan haaveillut mistään muusta alasta. Mutta pääsykoe meni taas kerran huonosti ja kysymykset eivät sattuneet kohdilleen. Vaikka olen taas ollut valmennuskurssillakin ja lukenut monta tuntia päivittäin, niin en aivan hallitse vastaustekniikkaa ja kokeessa jäädyin.
Varalta haen myös jo 4. kertaa kauppatieteisiin, mutta se ei aidosti innosta yhtään.
Mikä nyt avuksi? Yliopisto on unelmani. Alkaa jo masentaa, kun ikääkin alkaa jo olla ja en taaskaan päässyt opiskelemaan mitään. Mitä teen väärin?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain kerran, ja huomasin, ettei ole yhtään mun ala. Valintakoekirjat jaksoin kerran lukea läpi, ja tein samalla muistiinpanoja. Kannattaa harkita jotain muuta.

Vierailija
2/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä vaiheessa sun pitää myöntää itsellesi, että lahjasi ei riitä unelma-alallesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä vaiheessa sun pitää myöntää itsellesi, että lahjasi ei riitä unelma-alallesi.

Tämä

Vierailija
4/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mahdollisuudet on yrittää vielä kerran tai harkita jotain muuta (siis olettaen ettei tämä ole trolli ja aidosti 8. kerta). Voisit myös hakea johonkin huonompaan oikikseen kuten Joensuu tai Rovaniemi?

Ehkä ulkomaille lukemaan tai avoimeen? Tiettyihin maihin pääsee opiskelemaan ilman koetta.

Vierailija
5/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pitänyt ne 8 vuotta välivuosina? Siinä ajassa olisit jo saanut paperit jostain muualta. Ja neljättä kertaa varalla kauppatieteet, etkö ole sinnekkään päässyt? Laske niitä unelmiasi todellisuuden tasolle.

Vierailija
6/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko oikeasti harkita jotain muuta alaa? Ihan joku perus amk-ala, pääset nopeasti sisään kouluun, opinnot valmistuu ja työelämään. 8 vuotta? Mitä muuta oot tehny ton ajan?

Vierailija
7/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täysjärkinen hae kahdeksaa kertaa samaan paikkaan. Ap on joko huono rölli tai sitten oikeasti tyhmä.

Vierailija
8/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe juristi !

Vierailija
9/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppikseen ei ole edes vaikea päästä sisään.... paitsi ehkä Aaltoon.

Vierailija
10/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap ole hakenutkin Joensuuhun ja Rolloon, kun  tänä vuonna kaikkiin oikiksiin haettiin samalla pääsykokeella. Joensuusta ei minulla ole kokemusta, mutta ei Rovaniemen oikis edes ole mitenkään huono, paitsi sijaintinsa puolesta, ja sekin on tietysti makuasia.

Jos on 8 kertaa hakenut eikä pääse sisään, niin kannattaisi kyllä minunkin mielestäni harkita jotain muuta alaa.

Vierailija
11/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole provo, vaan olen jaksanut yrittää näin kauan siksi kun tuntuu, että osaan asiat, mutta koetilanteessa aina jotenkin menen ihan lukkoon.

En halua mihinkään amk-opintoihin, koska yliopisto on aina ollut unelmani ja sukulaisetkin ovat suorastaan painostaneet yliopistoon, joten mikään amk ei olisi minun paikkani.

Oikeustiede on ainoa mikä on koskaan kiinnostanut, se on kutsumukseni. En vain tiedä mitä voisin ensi kerralla pääsykokeeseen valmistautuessa tehdä toisin? Vai haenko enää edes 9. kertaa? Olen hakenut jo Lappiinkin, mutta sinnekään ei onnistanut. Riittävätköhän rahat enää avoimeen, kun olen niin paljon tuhlannut valmennuskursseihin, turhaan.

Ap

Vierailija
12/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae muulle alalle yliopistoon.

Vierailija
13/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei kyllä pysty sanomaan nyt mitään.

Vierailija
14/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lukutekniikassa ja luetunymmärtämisessä on nyt pielessä. Pääsykoe mittaa myös sitä pärjäisikö hakija kyseisessä koulutusohjelmassa ja selvästi näyttää kohdallasi että et pärjäisi. Luulisi asioiden olevan jo tosi hyvin sisäistettynä kun asioita opiskelee 8. kertaa.

Vierailija
15/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan tai merkonomin koulutus voisi olla sinun lahjakkuudellesi sopivampi.

Vierailija
16/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on hakenut varmaan kahdeksan kertaa sairaanhoitajaksi, on toki töissä kokoajan.

Vierailija
17/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeeks tää trolli  tais olla pyrkimässä  lääketieteelliseen n:ttä kertaa.

Vierailija
18/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä patenttiratkaisu:

Hae ulkomaille ja käy vielä läsnäolopakollinen valmennuskurssi, jolla mahdollisimman paljon harjoituspääsykokeita.

Käy lääkärillä/psykologilla tutkituttamassa mahdollista syytä koejännitykseesi. Käy sellainen valmennuskurssi, jossa myös psyyken puolen juttuihin paneudutaan.

Hae vielä kerran-kaksi ja jos ei tärppää, hae kokonaan muualle. Mutta suosittelen ulkomaita myös (Viro, Ruotsi, muu Eurooppa jne.). Hae niihinkin täysillä. Tsekkaa hyvissä ajoin päivämäärät jne. Opiskele avoimessa yliopistossa oikeustiedettä myös, niin saat alaan tuntumaa. Mieti ammatti, jossa oikeustieteen sivuaineopinnoista olisi hyötyä ja opiskele oikeustiedettä sivuaineena.

T. Yliopistokonkari (päässyt useaa alaa opiskelemaan aikoinaan)

Vierailija
19/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole provo, vaan olen jaksanut yrittää näin kauan siksi kun tuntuu, että osaan asiat, mutta koetilanteessa aina jotenkin menen ihan lukkoon.

En halua mihinkään amk-opintoihin, koska yliopisto on aina ollut unelmani ja sukulaisetkin ovat suorastaan painostaneet yliopistoon, joten mikään amk ei olisi minun paikkani.

Oikeustiede on ainoa mikä on koskaan kiinnostanut, se on kutsumukseni. En vain tiedä mitä voisin ensi kerralla pääsykokeeseen valmistautuessa tehdä toisin? Vai haenko enää edes 9. kertaa? Olen hakenut jo Lappiinkin, mutta sinnekään ei onnistanut. Riittävätköhän rahat enää avoimeen, kun olen niin paljon tuhlannut valmennuskursseihin, turhaan.

Ap

Sulle paljon järkevämpi vaihtoehto on avoin väylä. Opiskelet siellä niin paljon kuin pystyt, niin hyvin kuin pystyt. Jos suoritat tarpeeksi kursseja tarpeeksi hyvin (45 op keskiarvolla 3,75 Helsinkiin) voit päästä sisään. Koejännitys on ehkä pienempi kurssikokeessa kuin pääsykokeessa.

Ja jos et pysty suorittamaan kursseja tai arvosanat eivät ole tarpeeksi hyviä, joudut toteamaan että ala ei ole sua varten. Yksittäisten epäonnistumisten ei kannata antaa masentaa, mutta jos kerta toisensa jälkeen nousee seinä pystyyn, kannattaa miettiä asiaa uudelleen.

Vierailija
20/64 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuollaisella osaamistasolla ei osaisi kyllä niitä asiakkaitakaan kovin tasokkaasti auttaa.