Jos saa masennustestistä tuloksen, että on masentunut, onko syytä mennä
Kommentit (6)
No jos kokee haluavansa lääketieteellistä apua masennukseensa. Jos ei halua sitä, ihan turha mennä.
Itse saan noista aina kovat pisteet että olisin masentunut, mutta en koe kaipaavani minkäänlaista apua.
Riippuu ihan siitä tarvitseeko virallisen diagnoosin esim. armeijaa tai koulua ajatellen. Jos ei, niin eipä ole vaivan arvoista
Käyn töissä, mutta se tuntuu pahalta. Testituloksen saatuani olen havahtunut siihen, miten pahalta se tuntuu. Aiemmin ajattelin että kaikilla tuntuu pahalta käydä töissä ja lähdin vain aina töihin ikään kuin autopilotilla enkä miettinyt asiaa sen kummemmin. Olin sairaudentunnoton. Haluaisin sairauslomalle ja että lääkäri parantaisi minut niin ettei töihin lähteminen tuntuisi pahalta enää. Kuuluuko töihin lähtemisen tuntua pahalta vai onko se merkki masennussairaudesta?
AP
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä, mutta se tuntuu pahalta. Testituloksen saatuani olen havahtunut siihen, miten pahalta se tuntuu. Aiemmin ajattelin että kaikilla tuntuu pahalta käydä töissä ja lähdin vain aina töihin ikään kuin autopilotilla enkä miettinyt asiaa sen kummemmin. Olin sairaudentunnoton. Haluaisin sairauslomalle ja että lääkäri parantaisi minut niin ettei töihin lähteminen tuntuisi pahalta enää. Kuuluuko töihin lähtemisen tuntua pahalta vai onko se merkki masennussairaudesta?
AP
Riippuu ihan siitä tuntuuko muuten pahalta. Jos ei, vaihda duunia
Vierailija kirjoitti:
AP
Vaikuttaa tutulta. Ajattelin aina, että kestän kyllä tämän jatkuvan pahan olon. Haen sitten apua, jos oloni pahenee. Sainkin sitten aivan mahtavan burnoutin. Siitä toipumiseen meni jokunen vuosi, enkä vieläkään ole siitä kunnolla toipunut, vaikka hain itselleni ammattiapua - ja ihan terveyskeskuksen kautta, en ymmärrä tätä yksityisvastaanottojankkaamista, terveyskeskuksessakin osataan kirjoittaa lähetteitä.
Masennukseni todettiin vakavaksi. Myöhemmin se helpottui ja sain sitten keskivaikea masennus -diagnoosin yleistynyt ahdistuneisuushäiriö -diagnoosin lisäksi.
Älä päästä itseäsi huonoon kuntoon, ap. Siitä on aina vaikeampi toipua, jos masennus pääsee kroonistumaan.
Ehkä yksityiselle joo, ei julkiselle.