Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä häiden järjestämiseen tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
16.05.2018 |

Minä haluan naimisiin, mutta en halua hääjuhlia. Mies taas haluaa myös ne hääjuhlat, koska haluaa päivästä muiston itselleen ja läheisilleen, minkä ymmärrän hyvin ja hänelle päivä on niin tärkeä, että haluaa siksikin ne juhlat ja kai hänellä joku perinneajatuskin siinä on. Itse en vastusta juhlia, mutta ne tuntuu liian hankalilta. Meidän molempien lähisuvussa on ihmisiä, jotka ovat riidoissa keskenään. Itse en haluaisi juhliin yhtään sukulaistani paikalle, mutta näyttäisi oudolta, että paikalla on miehen suku ja minun suvusta ei ketään. Jos emme järjestä juhlia niin anoppini suuttuu ja loukkaantuu verisesti. Jos järjestämme juhlat niin en usko niiden olevan kivat juhlat kun ihmiset siellä sitten riitelee. Minä en tykkää perinteistä, joten en halua kirkkohäitä, hääleikkejä, hääpuheita ja hääkarkkeja ja sellaisia. En tiedä millaiset hääjuhlat voivat sitten olla jos niissä ei ole mitään perinteistä hääjuttua? Vinkkejä kellään?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkiminen ja sen jälkeen ravintolaan syömään / kotiin kakkukahville läheisimpien kanssa.

Vierailija
2/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hääleikit ym ole mitään perinteitä, ne ovat tulleet vasta 90-luvun lopussa Suomeen. Appivanhempiesi perinteiset häät ovat ihan simppelit, eli vihkiminen, yhdessä syöminen ja ehkä vähän musiikkia ja tanssia. Ei mitään kaasoja ja muuta nykyajan hömppää.

Minusta kannattaa hakea miehen ja sinun välille kompromissia. Ei älytöntä hössötystä, mutta kuitenkin juhlat. Ei koko sukua, mutta ne tärkeimmät. Jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet ravintolahäät, joihin kutsutte molempien puolelta 5-10 läheistä? Sinun läheisesi voivat olla ystäviä, älä kutsu niitä riiteleviä sukulaisia (ok, äiti, isä ja sisarukset olisi varmaan pakko kutsua...toivottavasti he eivät ole niitä riitelijöitä).

Me mentiin maistraatissa kahdestaan, tai molempien sisko oli todistajana. Ei juhlia. Anoppi SEKOSI tästä, mutta emme siitä hätkähtäneet. Meidän valinta. On jo leppynyt.

Vierailija
4/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skumppalasillinen ja kakkukahvit. Vihkiminen maistraatissa (vanhemmat ja sisarukset mukaan), vihkimisen jälkeen alkumalja, puhe ja kakkukahvit. Ei kestä kauaa, on juhla eikä tartte säätää. Kutsutte ketä kutsutte.

Meidän häissä miehen sukulaisia oli 8 (omat vanhemmat ja sisarukset mukaan laskettuna), kun niitä ei nyt vaan ole enempää, minun sukulaisiani perheeni lisäksi taas nelisenkymmentä.

Mistäs ne miehen tädit tietää paljonko sulla on serkkuja, eli ei ole pakko kutsua.

Vierailija
5/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillibileet! Party-tent pihalle ja rentoa olemista. Järjestä catering+grillimies niin ei tarvi itse hillua. 

Vierailija
6/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät hääleikit ym ole mitään perinteitä, ne ovat tulleet vasta 90-luvun lopussa Suomeen. Appivanhempiesi perinteiset häät ovat ihan simppelit, eli vihkiminen, yhdessä syöminen ja ehkä vähän musiikkia ja tanssia. Ei mitään kaasoja ja muuta nykyajan hömppää.

Minusta kannattaa hakea miehen ja sinun välille kompromissia. Ei älytöntä hössötystä, mutta kuitenkin juhlat. Ei koko sukua, mutta ne tärkeimmät. Jne.

Mies haluaa bestmanin tai kaksi, minä en halua missään nimessä ketään kaasoa. Näyttääkö se oudolta, jos miehellä on bm ja minulla ei kaasoa? Minä tykkäisin tanssimisesta, mies taas ei suostu tanssimaan, eli tanssia ei varmaan tule. Kompromissia haen meidän toiveiden välille, mutta kun itse en tosiaan haluaisi kutsua edes lapsuudenperheestäni ketään ja mies omasta suvustaan noin 20 henkilöä.. Ap.

Vierailija
7/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa juhlat mutta sinä et, niin eikö silloin pitäisi sysätä juhlien järjestämisen päävastuu miehelle (toki itse osallistuen)? Katsot sitten, millaiset kemut tulee ja nautit sitten tuoreesta aviomiehestäsi ja juhlapäivästänne. Toki yhteisesti päätetään isot linjat.

Vierailija
8/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet ravintolahäät, joihin kutsutte molempien puolelta 5-10 läheistä? Sinun läheisesi voivat olla ystäviä, älä kutsu niitä riiteleviä sukulaisia (ok, äiti, isä ja sisarukset olisi varmaan pakko kutsua...toivottavasti he eivät ole niitä riitelijöitä).

Me mentiin maistraatissa kahdestaan, tai molempien sisko oli todistajana. Ei juhlia. Anoppi SEKOSI tästä, mutta emme siitä hätkähtäneet. Meidän valinta. On jo leppynyt.

Äiti, isä ja sisarukset on juuri niitä riitelijöitä. Ja kun mukaan tulee sitten erilaisia uusia aviopuolisoita ja "äitipuolia" jne, niin riita ja hyinen ilmapiiri on varma. Minua ei haittaisi, jos anoppi sekoaisi (suuttuisi) mutta miestä kuulemma haittaa. Ap. 

Vierailija
9/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa bestmanin tai kaksi, minä en halua missään nimessä ketään kaasoa. Näyttääkö se oudolta, jos miehellä on bm ja minulla ei kaasoa? Minä tykkäisin tanssimisesta, mies taas ei suostu tanssimaan, eli tanssia ei varmaan tule. Kompromissia haen meidän toiveiden välille, mutta kun itse en tosiaan haluaisi kutsua edes lapsuudenperheestäni ketään ja mies omasta suvustaan noin 20 henkilöä.. Ap.

Ei näytä oudolta. Kutsu sinä ystäviä se ~20 henkeä. Ohjelmaa ei tarvitse olla, jos on hyvää ruokaa ja juomaa. Tosin voihan teillä olla vaikka DJ ja halukkaat saavat tanssia?

Vierailija
10/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa juhlat mutta sinä et, niin eikö silloin pitäisi sysätä juhlien järjestämisen päävastuu miehelle (toki itse osallistuen)? Katsot sitten, millaiset kemut tulee ja nautit sitten tuoreesta aviomiehestäsi ja juhlapäivästänne. Toki yhteisesti päätetään isot linjat.

Mies on luvannutkin kantaa päävastuuta juhlien järjestämisestä, mutta kun minä en oikein edes haluaisi niitä juhlia. Tai voisin kutsua niihin kaksi kaveriani, kun taas miehen "vieraslistalla" on jo noin 40 henkeä :o .

Ap.

Vierailija
11/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis paikka, meillä oli pienehko Jugend aikakauden huvila. Vihkijä maistraatista sinne paikalle, hyvää ruokaa pöytiin tarjoiltuna ja yhdessäoloa. Jätätte kutsumatta riitelijät ja kutsutte paikalle vain ne jotka tahdotte. Ei se sen kummempaa vaadi. Jos tarvitsette ohjelmanumeron, niin juhlikaa silloin kun illat on jo pimeät ja lopettakaa ilta ilotulitukseen.

Ajattele vaikka miehesi järjestävän hienot illalliset, joiden alussa teidät vihitään. Ja hän siis ottakoon päävastuun järjestämisestä kun kerran enemmän juhlimista kaipaa.

Vierailija
12/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lisäidea: menette virallisesti naimisiin kahdestaan (maistraatissa tai kirkossa). Sitten kutsutte miehen sukulaiset ja sinun ystäviä jonnekin juhlatilaan/ravintolaillalliselle/tms. ja siellä paljastatte, että kyseessä on hääjuhla.

Vierailija
13/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, ei se ole outoa jos sinä kutsut vaikka vain kaksi kaveria tai jos ei ole kaasoa ja miehellä on useampi bm. Tai vaikka olisikin outoa, niin entäpä sitten. Ei minullakaan kaasoa ollut kun en sellaista mihinkään tarvinnut, miehellä oli best man ja polttaritkin kun tahtoi niin.

Teidän häät, teidän säännöt.

Vierailija
14/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole ongelma, jos miehellä on bestman ja sinulla ei kaasoa. Ja kutsu sinä tosiaan kavereita. Minusta miehen toiveita häistä ei voi kokonaan ohittaa, mutta sinä voit puoleltasi kutsua kenet haluat. Ja sukulaisistakin vain vaikka yhden, joka ei yksin kykene riitelemään.

Vierailija
15/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ette tietenkään järjestä niitä hääjuhlia kerran et tahdo. Hääpäivänhän pitäs olla sun prinsessapäiväs, ei mikään miehen suvulle tarkoitettu biletapahtuma.

Vierailija
16/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä oudolta. Kutsu sinä ystäviä se ~20 henkeä. Ohjelmaa ei tarvitse olla, jos on hyvää ruokaa ja juomaa. Tosin voihan teillä olla vaikka DJ ja halukkaat saavat tanssia?

Kenellä on 20 ystävää😮?! Tai edes kymmenen avecillista, niin läheistä että voi häihin kutsua 🙄.

Me pidettiin kotona kahvit, itse kutsuin kaikki kolme ystävääni (ja kahden näiden puolisot), miehellä oli kaksi kaveria, vanhemmat ja veli... Ei monilla ole mitään kymmenpäistä ystävä- tai kaverilaumaa kutsuttavaksi tuosta noin vain.

Vierailija
17/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaisitte pöydät mukavasta ravintolasta? Siis sellainen ravintola jossa on paikalla muutakin porukkaa. Tuskin kukaan ihmisten ilmoilla kehtaa riidellä? Ja mielellään eri pöytiin nämä riitapukarit. Juhlan pointti olisi hyvät ruoat ja kakkukahvit, voihan sen jälkeen sopia vaikka niiden lähimpien kavereiden kanssa jatkoista jos haluaa juhlia pidempään.

Vierailija
18/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ette tietenkään järjestä niitä hääjuhlia kerran et tahdo. Hääpäivänhän pitäs olla sun prinsessapäiväs, ei mikään miehen suvulle tarkoitettu biletapahtuma.

En ole mikään prinsessatyyppi enkä koskaan ole halunnut mitään prinsessahäitä. Ap. 

Vierailija
19/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kaikille ettette pidä häitä, ja pidätte miehen puolella "sukujuhlat". Näin ei sinun kavereitasi tai sukuasi tarvitse kutsua paikalle.

Vierailija
20/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on 20 ystävää😮?! Tai edes kymmenen avecillista, niin läheistä että voi häihin kutsua 🙄.

Me pidettiin kotona kahvit, itse kutsuin kaikki kolme ystävääni (ja kahden näiden puolisot), miehellä oli kaksi kaveria, vanhemmat ja veli... Ei monilla ole mitään kymmenpäistä ystävä- tai kaverilaumaa kutsuttavaksi tuosta noin vain.

Ei minulla ainakaan ole 20 ystävää. Tietenkin on erilaisia työkavereita ja jotain lapsuusajan kavereita, joihin en pidä enää yhteyttä, mutta ei ystäviä tuollaista määrää. Olisi outoa kutsua häihin joku, josta en ole kuullut viiteen vuoteen. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän