Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te lähihoitajan ammattia ja lähihoitajia maanmatosina pitävät, tiedättekö tosiaan

Vierailija
15.05.2018 |

mitä lähihoitajan työ missäkin suuntautumisvaihtoehdossa ja työpaikassa sisältää? Tiedättekö mitä koulutus sisältää ja mitä työpaikoilla pitää osata?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Olen tehnyt lähihoitajan työtä oman osuuteni. Kaikki sote-ratkaisuja pohtivat ja muutkin hienommat ihmiset saisivat tehdä hoitotyötä ainakin muutaman vuoden, niin olisivat täyttäneet paikkansa tässä yhteiskunnassa. Jonkun on tehtävä nämäkin työt, mutta ei tee mieli tehdä toisten puolesta koko työuraa... 

ex-lähäri

Vierailija
2/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne menee monen tasoista porukkaa. Tiedän yhden, jolla on todettu oppimisvaikeuksia ja keskiarvo jotain kuusi. Hän meni ammattiin valmentavassa opetuksen kautta lähärioppiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne menee monen tasoista porukkaa. Tiedän yhden, jolla on todettu oppimisvaikeuksia ja keskiarvo jotain kuusi. Hän meni ammattiin valmentavassa opetuksen kautta lähärioppiin.

Mitä ajat takaa tällä kommentilla? Ja  mitä on lähärioppi?

Vierailija
4/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jalkojen hoitaja. :DD Hmmm....

Vierailija
5/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat lähihoitajat ovat niin olevinaan ja koppavia.

Kuvittelevat varmaan olevansa jotain erikoissairaanhoitajia 😂

Ps. Mä en ole hoitoalalla..

Vierailija
6/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, monen tasoisia menee. Osa koulutusta on motivoida työuralle, joka monella opintonsa hyvin suorittaneella jää lyhyeksi. Koulutuksen aikainen motivointi onkin ollut aivopesua, mielipiteiden muokkaamista. Ei se työ olekaan niin kiinnostavaa eikä edes kohtuullisesti palkattua.

Vierailija
7/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole vain hengissä selviytymistä tänä päivänä. 

Vierailija
8/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako nuista huutelijoista sykettä nostaa. 

Vierailija
9/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori ihminen joka kykenee vaihtamaan vanhusten vaippoja ymmärtää elämästä enemmän kuin ikätoverinsa.

Vierailija
10/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajilla on kova koulu, kaverini piti osata tehdä fysiologista keittosuolaa kotikonstein koulussa. Sairaanhoito-oppilaitoksessa mulla ei ollut tuollaisia tehtäviä vaan lähinnä teoriaa.

Vierailija
11/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajat takaa tällä kommentilla? Ja  mitä on lähärioppi?

Haen tällä sitä, että joukossa on myös niitä, joilla on laaja-alainen oppimisvaikeus eli äo on reippaasti alle sadan. Sitten on myös lukion käyneitä. Eli laaja skaala.

Lähärioppiin on lyhennetty sanasta lähihoitajaksi kouluttautumaan.

Vierailija
12/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaalassa on paljon lähihoitajia ihan sairaanhoitajan hommissa...

Vierailija
13/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen olisi hyvä elämänsä aikana miettiä sitä, että joku sen paskaisen pyllyn sitten pesee vuodeosastolla. 

Vierailija
14/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut tällaisia lähihoitajia, mutta pomoilla tuntuu olevan se käsitys, että lähihoitajat ovat erikoissairaanhoitajia. Vuorossa voi olla montakin päivää pelkkiä lähihoitajia, jotka joutuvat tekemään koulutustaan vastaamattomia tehtäviä :( Kunnia heille, että jaksavat!

Vierailija
15/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajakoulutukseen ei noin vaan mennä. Se on hyvä ja arvostettava ammatti. 

Vierailija
16/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä lähärit ottaa leikkauspotilaat vastaan, haastattelee, tekee leikkausvalmistelut ja soittaa jälkipuhelut. Tosi hyviä hoitajia, samanlaisia kuin saikkaritkin.

Vierailija
17/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä lähärit ottaa leikkauspotilaat vastaan, haastattelee, tekee leikkausvalmistelut ja soittaa jälkipuhelut. Tosi hyviä hoitajia, samanlaisia kuin saikkaritkin.

Apua.

Vierailija
18/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuota loppua olisi tarvinnut erikseen mainita. Kyllä sen kommentistasi huomasi muutenkin :)

Vierailija
19/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajakoulutukseen ei noin vaan mennä. Se on hyvä ja arvostettava ammatti. 

Helsingissä koulutukseen voi mennä "noin vain" jos haluaa, muissa kaupungeissa ei. Täysin eri asia on sitten pärjääkö harjotteluissa ja työelämässä.

Vierailija
20/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän, mitä lähihoitajat tekee. Olen itsekin sellaiseksi opiskellut. Mitään kovin kummoistahan se ei ollut. Ei siihen vaatinut mitään, että sen oppi. Siksi opiskelin uudelleen itseni vähän vaativampaan hommaan niin ei tule hukatuksi hyviä työvuosia.

Arvostan kyllä lähihoitajien työtä. Kaikille on paikkansa ja ihmiset kokee eri työt eri tavalla.