Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka vihaa työtänsä aivan silmittömästi?

Vierailija
15.05.2018 |

Itse tiedän yhden tällaisen ihmisen. On jo vuosien ajan joka ainoa kerta töihin lähtiessä kiroillut isoon ääneen isoja kirosanoja ja haukkunut työpaikkansa aivan lyttyyn. Olen itsekin tämän käytöksen häneltä muutaman kerran nähnyt. Vapaa-ajalla hänelle ei saa kuulemma sanallakaan missään yhteydessä mainita hänen työpaikkaansa tai mitään työhön viittaavaa asiaa, tai taas alkaa kiroileminen.

Itse olen jo ajatellut, että jos noin kovasti se työpaikka v**uttaa, niin miksi ei irtisanoudu tai vaihda työpaikkaa? Ilmeisesti siksi ei, koska on huolissaan siitä, miten työllistyisi sen jälkeen.

No, voi hyvinkin olla, että seuraavien YT-neuvotteluiden aikaan hänet "vapautetaan".

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla tekemisissä. En itsekään ole missään unelmieni alalla, mutta koen silti tärkeäksi kyetä elättämään itseni omalla työllä. Aluksi stressasin työasioista paljon, mutta sittemmin olen joutunut ihan oikeastikin haasteellisiin tilanteisiin, ja huomannut että aina kaikesta selviää. Enää en mieti töitä vapaa-ajalla, enkä vapaa-aikaa töissä.

Vierailija
2/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen syvää sielunkumppanuutta sekä yhteenkuuluvuutta. Ymmärrän häntä täydellisesti. Olemme kuin yksi ja sama ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ja itsepetoksessa elävä, katkera ihminen.

Sitä viattomampi tosiaan ajattelisi, että miksi ei vaihda työpaikkaa. Mutta ei se näiden ihmisten kohdalla vaihtamalla parane. Kaikki niille on samaa p**kaa. Ja itse asiassa he tarvitsevat sitä. Jos p**ka heidän elämässään ei selvästi tulisi ulkopuolelta, he joutuisivat katsomaan peiliin ja kuka tietää, mitä kauhuja siitä seuraisi...

Vierailija
4/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaako työtänsä vai työpaikkaa? Vai molempia? On paljon sellaisiakin ihmisiä, jotka kyllä tekisivät mielellään työnsä, mutta työpaikan ilmapiiri kuluttaa voimia. 

Vierailija
5/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotenkin rajoittunut pitää olla, jos ei osaa vaihtaa asennetta tai työpaikkaa.

Vierailija
6/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No että ei ole ihan kunnossa. Luultavasti tuo aiempi kommentoija on oikeassa: tällaisen ihmisen suurimmat ongelmat ovat ihan omassa itsessä. Tasapainoinen ihminen vaihtaa työpaikkaa tai sopeutuu, koska tuollainen elämä on järjetöntä.

Vierailija
7/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole mahdollista valita.

Vierailija
8/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos on kyse esimerkiksi työpaikkakiusaamisesta tai surkeasta ilmapiiristä. Tästä ei selvinnyt syy miksi vihaa niin paljon työtä tai työpaikkaa. Työpaikkakiusaamista on tosi paljon, eikä uusia paikkoja saa aina helposti. Olen pahoillani hänen puolestaan ja toivon parempaa tulevaisuutta.

Vierailija
9/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhtia niiden bottien kehittelyyn että ihmiset pääsee irti työn teosta. Olen miettinyt pari ammattia mitä voisin tehdä työnä mutta niistä ei makseta. Yksi olisi suikkarin opettaja ja toinen kannabislaatujen virallinen tarkastaja.

Vierailija
10/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos kyse on jostain p*skatyöstä. Esim. töissä kaupassa, lähihoitajana, siivoojana, tehtaassa, varastolla.

Vierailija
11/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi hän ei  hakeudu töihin muualle.

Ainahan on olemassa mahis joko  hakea muualle töihih, kouluttautua toiselle alalle tai säästää ja sijoittaa niin että voi  jossain vaiheessa elää sijoitusten tuotoilla.

Vierailija
12/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että työ on työ ja vapaa-aika vapaa-aikaa.

Vierailija
13/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on.

Vierailija
14/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.

Vihaan työpaikkani ilmapiiriä niin paljon kuin sanat riittävät kertomaan, vaikka itse työstäni tykkään.

Tykkään hyvin paljon.

Vierailija
15/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on.

EI MUUTEN OLE!

Herkkupeppu siellä ilmoittaa asioista, joita ei ole kokenut ja joista ei tiedä!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
16/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim.yli 50-vuotias niin on hyvinkin mahdollista, että jos irtisanoutuu, ei saa enää mitään työtä, koska työnantajat tunnetusti harvoin palkkaavat tuon ikäistä. Opiskelukaan ei siinä auta jos on liian vanha johtoportaan mielestä. Eli käytännössä on joko jatkettava siinä paskatyössä tai valmistauduttava pitkäaikaistyöttömyyteen...

Vierailija
17/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on.

EI MUUTEN OLE!

Herkkupeppu siellä ilmoittaa asioista, joita ei ole kokenut ja joista ei tiedä!!!!!!!!!!!!!!!

Kaikilla on aina mahis vaihtaa duunia. Ei ole sellaista tilannetta tai lakia  mikä pakottaa olemaan töissä jossain missä ei halua olla töissä.Minä tiedän että on mahis koska olen itsekin vaihtanut sekä alaa että duunia joita kumpiakin vihasin.

Älä  sinäkään valehtele itsellesi.Mahdollisuus on aina, on ihan eri asia uskaltaako hypätä.

Pelkurit eivät uskalla ja tulevat sitten tänne selittelemään ettei ole mahdollista. He valehtelevat.

Btw, olen mies ja hetero. Sori siitä.

Vierailija
18/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on vain pakko! Minulle vain rahantulon lähde, ei muuta. Piste!

Vierailija
19/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan karenssi niin huonot työpaikat jää nopeasti ilman työntekijöitä.

Vierailija
20/24 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti? Pidän pelkurina. Yhtään kukaan ei pakota uhraamaan elämäänsä asialle jota vihaa SILMITTÖMÄSTI, vaan tuollaiseen tilanteeseen jääminen on aina itsestä pohjimmiltaan kiinni. Jos ei edes aktiivisesti tee asialle mitään, eli hae uutta työpaikkaa tai etsi muita vaihtoehtoja kuten uuden alan opiskelu tai ihan mikä tahansa muu (työttömyyskin on imo parempi valinta kuin oman arkensa silmitön vihaaminen, ja sitä voi olla varsin tyytyväinen ja positiivinen ihminen työttömänä kun aikaa ja energiaa vapautuu oikeasti tärkeille asioille kuten itseensä tutustumiselle, perheelle ja harrastuksille) ja valitsee uhriutua ja myrkyttää ympäristöään negatiivisella energialla niin on kyseessä sellainen ihmistyyppi jonka seuraa välttelen kuin ruttoa. Välillä elämässä tulee tottakai kausia, jolloin on pakko jaksaa jonkun aikaa ikäviä elämäntilanteita tai suorittaa loppuun lupaamiaan asioita ja kantaa myös vastuuta, mutta jos puhutaan esim. jo vuosia kestäneestä tilanteesta ja jatkuvasta valituksesta, voi marmattaja katsoa vain ja ainoastaan peiliin. Itselläni on kokemusta kaikista näistä vaihtoehdoista; sekä hyvistä että huonoista työpaikoista ja työtilanteista, että onnellisesti että onnettomana työttömänä olemisesta. Oma tyytyväisyys on kaikkein tärkeintä, ja onnellinen voi olla sekä työttömänä että mukavassa työssä. Tuollainen oman elämän vihaaminen taas on aina omista valinnoista ja asenteesta kiinni, mihin olen siis syyllistynyt menneisyydessä itsekin. En enää ikinä aio vajota samaan, sillä ymmärrän että vastuu onnestani on itselläni. Muiden hyväksynnästä tai ymmärryksestä viis, eläkää elämäänne niin että se tuntuu arkenakin edes kohtuullisen mukavalta. Mitä järkeä elää vain lomia ja viikonloppuja varten, kun silloinkin vain todennäköisesti vituttaa se tuleva maanantai? Missä välissä sitä ehtii silloin olla elossa tai oikeasti nauttia mistään? Miten tuollainen uhriutuminen hyödyttää pidemmän päälle yhtään ketään, vai mittaako tuollainen marttyyri "kunnon kansalainen" ihmisarvonsa ihan oikeasti vain ja ainoastaan työntekijänä ja yhteiskunnan veronmaksajana, ei ihmisenä, elävänä sieluna jolla on oikeus elää elämäänsä ja toteuttaa itseään? Minusta tuollainen tilanne kuulostaa aina myös kovin surulliselta siksi, ettei nämä valittajat välttämättä edes oikeasti tunne itseään tai tiedä mitä muutakaan he haluaisivat tehdä. He valittavat, kun eivät tiedä mistään muustakaan. Töihin raahaudutaan vaikka sitä vihataan, koska ei osata edes kuvitella itseä missään muussa roolissa. Kysyykö tällainen ihminen itseltään koskaan "Missä minä olen hyvä, mistä minä nautin ja pidän? Mitä minä teen tekemisen ilosta?". Samat tyypit todennäköisesti tehtailevat myös tänne niitä työttömien ja mielenterveysongelmaisten tuomitsemis- ja syyllistämiskeskusteluja. Kun itsellä on paha olla, ei kukaan muukaan saa olla vapaalla tai hakea edes apua ongelmiinsa. Kukaan ei ansaitse mitään diagnooseja, kun itse painaa p skaduunia päivästä toiseen. Muilla täytyy olla ihan yhtä kurjaa ja kaikki masentuneet vois vaan ottaa itseään niskasta kiinni. Jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi