Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen soveltuu psykologiksi?

Vierailija
15.05.2018 |

?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen psykologi. Jonkin verran kiinnostusta ihmisiin on hyvä löytyä, vaikka psykologeja on paljon myös muussa kuin vuorovaikutustyössä.

Mielenterveystyö puolestaan vaatii jatkuvaa oman toiminnan reflektointia, aika paljon jämäkkyyttä ja myös rajojen etsimistä omien tunnetilojen ja toisten tunteiden välille.

Psykologit voivat alkaa työn myötä kai vaikuttamaan vähän oudoilta, luulen sen liittyvän siihen että niin iso osa työstä on mielensisältöjen tutkimista toisen kanssa. Minä esim. olen työpäivän aikana kuulemma hajamielisen oloinen, mutta itse koen vain olevani keskittynyt....vapaa-ajalla en jaksa kauheasti pingottaa tai esittää mitään. Se voipi tosin johtua iästäkin.

Psykologin koulutuksella voi tosiaan tehdätärkeää monenlaista työtä joten myös monenlaisia ihmisiä tarvitaan.

Vierailija
22/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologit ovat niin herkkiä, että en voisi kuvitellakaan kertovani heille oikeista, isoista ongelmistamme perheessämme, kun jo kauhistelevat ja voihkailevat silmiään pyörittäen pienistäkin asioista joita olen vasta ehtinyt kertomaan. En halua pelotella kukkahattuja enempää. Kyllä me pärjätään helvetissämme. Kovempaa tekoa näköjään olemme kuin psykologit. Niin turha ammattikunta. Psykiatreilla sama juttu. Täysin mennyt luottamus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin monet heistä ovat ahneita narsisteja

Vierailija
24/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologit ovat niin herkkiä, että en voisi kuvitellakaan kertovani heille oikeista, isoista ongelmistamme perheessämme, kun jo kauhistelevat ja voihkailevat silmiään pyörittäen pienistäkin asioista joita olen vasta ehtinyt kertomaan. En halua pelotella kukkahattuja enempää. Kyllä me pärjätään helvetissämme. Kovempaa tekoa näköjään olemme kuin psykologit. Niin turha ammattikunta. Psykiatreilla sama juttu. Täysin mennyt luottamus.

Jos he pyrkivät reagoimaan empaattisesti pienistäkin asioista?

Vierailija
25/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvin monet heistä ovat ahneita narsisteja

no eipä sillä psykologin palkalla paljoa pääse leveilemään kun esim opettajat tienaa reilusti enemmän

Vierailija
26/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaattinen osaaminen on tärkeää myös. Tilastotieteiden preppauskursseja järjestetäänkin psykologiaan pyrkiville.

Vierailija
27/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta joka sana. Ihan samoja kokemuksia. Psykologeina pitäisi toimia ihmisiä, joilla kokemusta elämän nurjastakin puolesta. Ei vain kirjatietoa. Kokemus on parasta tälläkin alalla.

Vierailija
28/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos he pyrkivät reagoimaan empaattisesti pienistäkin asioista?

Rajansa empaattisuudellakin, jos ei pysty hoitamaan työtehtäviään. Ammatillisuus oltava kuitenkin, sanoi asiakas mitä tahansa. Mitä hyötyä on psykologista/psykiatrista, jolle ei voi puhua totta? Asioista niinkun ne on?

Vierailija
29/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalle hakeutuvat sellaiset jotka haluaisivat neuvoa muita, vaikka heillä ei ole kovinkaan hyviä ideoita

Vierailija
30/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alalle hakeutuvat sellaiset jotka haluaisivat neuvoa muita, vaikka heillä ei ole kovinkaan hyviä ideoita

Ajattelen samaa. Ovat täysin vieraantuneita normaalielämästä ja normaali-ihmisten mielipiteistä myös mm. mt-potilaita kohtaan.

Vierailija
31/34 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologi osoittaa aitoa empatiaa

Vierailija
32/34 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että psykologiksi päästään psykologiaa opiskelemalla. Ja opiskelemaan päästään normaalien pääsykokeiden (kirjatentti tms) kautta. Mikä tää musteläiskä-testihomma oikein on?

Vierailija
33/34 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas harhaluuloja Psykologien palkoista. Ehkä joskus 10 vuotta sitten on ollutkin heikompi palkka, mutta nykyään ihan ok. Joskaan toki ei miljonääriksi pääse edelleenkään, mutta psykologeilla on jonkin verran neuvotteluvaraa palkassaan, koska eivät sen osalta kuulu tes:iin. Itselläni vakivirka heti valmistumisen jälkeen ja peruspalkka 3490 ilman mitään lisiä. Päivätyötä virka-aikana ihan ok mielestäni.

Kaverilla Oma firma päivätyön lisäksi ja tienaa n. 5000 e. Ei paha sekään. Yksityisellä pääsee johonkin 4500-5000 ihan peruspäivätyössä.

Vierailija
34/34 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykiatrien joukossa on hyvin paljon narsistisesta persoonallisuushäiriöistä kärsiviä henkilöitä

ohjaamalla psykiatrit hoitoon, voimme auttaa näitä ihmisiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi