Nainen, miten suhtaudut jos sinua sanotaan komeaksi?
Kommentit (15)
Mulle on AIVAN TÄYSIN yhdentekevää, mitä tuntemattomat ihmiset musta ajattelee. Jos joku kutsuu komeaksi (olen kuullut tuon kommentin pari kertaa), niin ihan sama.
En ole koskaan kuullut, että kukaan olisi minua komeaksi sanonut. Olen nyt 44 vuotias, 158 cm ja aika naisellinen, joten ehkä se sana ei muidenkaan mielestä kuvaa minua ja siksi sanaa ei minusta käytetä.
Olen lihava ja koen että komee nainen tarkoittaa juuri isoa, rehevää, muodokasta naista. En ole imarreltu sillä haluaisin olla pienempi ja sirompi.
Minua on sanottu komeaksi. Loukkaannun siitä sydänjuuriani myöten.
En voi sille mitään, että olen pitkä, leveäharteinen, kapealanteinen, vartaloltani tasapaksu (mutten läski vaan enempi atleetti) muuten, paitsi minulla on isot rinnat. En ole mitään niistä ominaisuuksista itse hankkinut ja tuollainen huomauttelu koskee.
Mies on komea, jos on tämän mallinen ja kasvonpiirteet ovat yleisen kauneusihanteen mukaiset. Minä koen komeaksi kutsumisen solvauksena.
Koen sen silleen, että sanoja ei osaa suomea ja/tai on vähä-älyinen. Ei mun ongelma.
Espanjalaiset flamencoa tanssivat naiset ovat komeita. Joillakin on jopa viikset.
Nainen voi olla komea, silloin hän on pitkä ja näyttävä, sellainen joka huomataan positiivisesti kun hän asutuu huneeseen.
Minä en ole komea, olen pieni pyöreä tanhupallotyylinen. Eli kyllä ihmettelisin ihmisen käsitystä komeudesta.
Miksi ihmeessä siitä pitäisi loukkaantua? Mielestäni komea nainen on karismaattinen, itsevarma ja jotenkin vaikuttava, näyttävä ilmestys. Hän ei ole tyttönen tai söpö, mutta ehdottomasti kehuhan tuo on. Eihän sekään ole haukku, jos sanoo, että talo on komea tai joku on komeasti pukeutunut tms. Mutta kun itse olen aika pienikokoinen ja tavallinen, ei ole komeaksi sanottu. Söpöksi ja sieväksi kyllä. Toisaalta olen jo siinä iässä, että ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä joku ulkonäöstäni sanoo tai ajattelee. En ole ensimmäisenä ainakaan kenenkään sanomisista loukkaantumisen aihetta etsimässä.
Pohjanmaalla komea nainen on pitkä ja rehevä, ehkä sellainen vähän miesmäinen kasvoilta, leveäharteinen, riuska maalaisnainen. En siis riemastuisi.
Totta puhuen luulisin puhujan olevan humalassa, sokea tai kielitaidoton, sillä meikäläisen kaltaista (lyhyehköä, muodokasta ja lapsenkasvoista) naista ei ihan helposti sanota komeaksi.
Komea nainen on usein myös vahva dominoiva nainen. Miehet eivät sellaisia yleensä suosi.
Avioliitto komean naisen kanssa on jatkuvaa kädenvääntöä, kunnes kuolema erottaa parin.
Onko sinua sanottu komeaksi?
ylänuoli = kyllä
alanuoli = ei
(Vain naiset vastaa.)