Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jolla ei ole älykännykkää, eikä aio hankkiakaan?

n46
15.05.2018 |

Mulle riittää ihan tavallinen kännykkä, en tarvitse sitä kuin soittamiseen. Toivottavasti niitä on jatkossakin, eikä ne hirveät laatat tule "pakollisiksi" kaikille.
Nykyäänhän on pakko puhelin kuitenkin olla, ei tässä yhteiskunnassa ilman pärjää. Mieluummin eläisin ilman puhelintakin, jos se olisi mahdollista, tekee useasti mieli heittää kännykkä seinään.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollani ei ole, vaikka on "vasta" 4-kymppinen ja reissaa paljon työnsä puolesta (tutkija, joten koulutustakin löytyy ennen kuin joku ehtii siitä inttää ;). Ei vain ole kokenut vielä tarpeelliseksi. Itsellä on älykänny, koska sain veljen vanhan kun osti uuden. Tuo minun on niin vanha ettei sitä enää päivitetä, mutta hyvin olen pärjännyt enkä ole kokenut tarpeelliseksi hommata uudempaa mallia.

Ei kyse välttämättä ole mistään teknologian vastustamisesta ja änkyröinnistä, vaan siitä etteivät kaikki vana koe älypuhelinta välttämättömänä tai edes tarpeellisena.

Vierailija
42/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaako ihmiset oikeasti vielä jotain tekstiviestejäkin? Ainakin omassa tuttavapiirissä tuo kommunikointi yleensä hoituu whatsapin ja muiden sovellusten kautta. Senkään takia en älypuhelimesta luopuisi. On se muutenkin kätevä olla olemassa, ei sitä tarvitse olla nenä kiinni ruudussa koko aikaa vaikka sellainen olisikin. Kyllä minulla ainakin tulee liikkeellä ollessa tilanteita, kun tarvitsee hakea jotain tietoa, reittiä, sijaintia, uutta aikataulua varasuunnitelmien takia jne.

Ei sillä että se minua mitenkään ärsyttäisi jos joku ei tahdo sellaista hankkia. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on pelkästään lapsellista änkyröintiä jättäytyä tahallaan tietoyhteiskunnan ja teknisen kehityksen ulkopuolelle. Jossain vaiheessa sun se pitää hommata joka tapauksessa, koska muunlaisia ei enää valmisteta, ja onko se sitten helpompi opetella vastentahtoisesti? Fiksu ihminen muuttuu ajan mukana, opettelee uusia asioita ja käyttää niitä järkevästi.

Kyllä esim. junalipun saa tulostettua tietokoneeltakin.

Monet ihmiset liikkuvat paljon kodin ulkopuolella, eivätkä raahaa tulostimia mukanaan. Matkoilla on hyvin käytännöllistä käyttää karttasovelluksia, tilata lippuja kulkuneuvoihin ja tarkistaa aikatauluja, etsiä ruokapaikkoja, lukea uutisia, ja ties mitä muuta. Ei meidän jokaisen elämä ole kotona kökkimistä tietokoneen äärellä.

Mulla on älyluuri, mutta ainoa mitä noista teen reissussa on katson uutiset ja senkin vaan jos on tylsää. Käytän mieluummin paperikarttaa, liput ostan automaatista/kulkuvälineeltä/hotellilta, ruokapaikkojen etsimistä etukäteen en ole kokenut tarpeellisena jne. Ennen matkaa olen selvittänyt mielenkiintoisten kohteiden aukioloajat.

Vierailija
44/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärtänyt miksi tekee mieli heittää puhelin seinään?

Vierailija
45/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minullakaan ole älypuhelinta eikä tule. Voimme lohduttaa toisiamme sillä että kuulumme ehkä tämän maailman älykkäimpään vähemmistöön :D

Noin ne luddiititkin itsensä varmaan brändäsivät. Kukin olkoon uskossaan autuas.

Vierailija
46/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. 

Eivät vanhempanikaan aio hankkia. Tosin ovat 80-vuotiaita. 

Ikäluokassasi olet varmaan erikoisuus. Olen kymmenen vuotta sinua vanhempi ja älykänny on ollut siitä asti kun markkinoille tulivat. 

Kyllä se vain helpottaa monia asioita. Erilaiset sovellukset ja juuri whatsapp mahdollistaa liudan asioita. 

Mutta jos ei niin ei. 

Missä Ap sanoi ikänsä? 😮

Vierailija
47/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on pelkästään lapsellista änkyröintiä jättäytyä tahallaan tietoyhteiskunnan ja teknisen kehityksen ulkopuolelle. Jossain vaiheessa sun se pitää hommata joka tapauksessa, koska muunlaisia ei enää valmisteta, ja onko se sitten helpompi opetella vastentahtoisesti? Fiksu ihminen muuttuu ajan mukana, opettelee uusia asioita ja käyttää niitä järkevästi.

Monet ihmiset liikkuvat paljon kodin ulkopuolella, eivätkä raahaa tulostimia mukanaan. Matkoilla on hyvin käytännöllistä käyttää karttasovelluksia, tilata lippuja kulkuneuvoihin ja tarkistaa aikatauluja, etsiä ruokapaikkoja, lukea uutisia, ja ties mitä muuta. Ei meidän jokaisen elämä ole kotona kökkimistä tietokoneen äärellä.

Mulla on älyluuri, mutta ainoa mitä noista teen reissussa on katson uutiset ja senkin vaan jos on tylsää. Käytän mieluummin paperikarttaa, liput ostan automaatista/kulkuvälineeltä/hotellilta, ruokapaikkojen etsimistä etukäteen en ole kokenut tarpeellisena jne. Ennen matkaa olen selvittänyt mielenkiintoisten kohteiden aukioloajat.

Käyhän se noinkin. Minusta on kätevää että kaikki tuo hoituu yhdellä laitteella, ja tarvittaessa voi etsiä tietoa myös paikan päällä nopeasti. Varsinkin se on kätevää, jos suunnitelmat yllättäen muuttuvat, kuten reissun päällä usein saattaa tapahtua ihan itsestäkin riippumattomista syistä.

Vierailija
48/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. 

Eivät vanhempanikaan aio hankkia. Tosin ovat 80-vuotiaita. 

Ikäluokassasi olet varmaan erikoisuus. Olen kymmenen vuotta sinua vanhempi ja älykänny on ollut siitä asti kun markkinoille tulivat. 

Kyllä se vain helpottaa monia asioita. Erilaiset sovellukset ja juuri whatsapp mahdollistaa liudan asioita. 

Mutta jos ei niin ei. 

Missä Ap sanoi ikänsä? 😮

No jos nimimerkki on n47, niin eiköhän se ikää tarkoita. 

Vierailija
49/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ykköspuhelimena peruspuhelin jonka numeron olen antanut vain läheisille. Vaihdamme kuulumiset lähinnä tekstiviestein. Lisäksi se pienikokoisena mahtuu aina mukaan jos pitää esim hälyttää apua.

Älypuhelin on tietokoneena, laskujen maksuun ym. Lentoliput esim printtaan aina paperille. En someta, päinvastoin inhottaa tämä nykymeno.

Ei tarvitse kysellä keneltäkään mitä puhelinta käyttää. Se on oma asia jos mikä.

Mulla ainakin se lippujen ostaminen tapahtuu niin, että en välttämättä tuntia ennen lähtöä vielä tiedä, että oon lähdössä just tietyllä junalla. Hankalaa olisi printtailu.

On olemassa sellaisiakin ihmisiä jotka suunnittelevat asiat aiemmin.

No ei se aina ole suunnittelusta kiinni. Mäkin ennen pystyin suunnittelemaan. Nyt tilanne on se, että teen töitä alalla, jossa on liukuva työaika ja työn luonteen akuuttien tilanteiden hoitamista.  Ja työpaikka on 300km päässä kotoa, jonne menen vain viikonloppuisin. Liukuma alkaa klo 15 ja jos olen silloin ulkona ovesta, ennätän 15.30 junaan . Jos taas 14.55 joudun vastaamaan puheluun ja se vie vaikkapa sen puoli tuntia, ennätän vasta 16.30 junaan.  Ja kyse siis työstä, jossa tilanteen hoitamatta jättäminen voisi vaarantaa asiakkaan hengen tai terveyden.

Töitä ja elämäntilanteita on erilaisia, niiin uskomattomalta kuin se tasaiseen elämään tottuneesta voi kuulostaakin.

Vierailija
50/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös monia ihmisiä, jotka raahaavat tulostimia mukanaan?

Vierailija
51/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyhän se noinkin. Minusta on kätevää että kaikki tuo hoituu yhdellä laitteella, ja tarvittaessa voi etsiä tietoa myös paikan päällä nopeasti. Varsinkin se on kätevää, jos suunnitelmat yllättäen muuttuvat, kuten reissun päällä usein saattaa tapahtua ihan itsestäkin riippumattomista syistä.

Niin, ihmisillä on eri tapoja matkustaa. Joku haluaa käyttää enemmän älypuhelinta,joku toinen perinteisempiä menetelmiä. Kotona ei tarvitse kökkiä vaikkei älypuhelinta olisikaan ;)

Vierailija
52/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Puhelimenani on 15v vanha nokialainen, nettiin menen kannettavalla (käytetty, 4v sitten kierrosta ostettu, ubuntu,tor,prepaid-liittymä) ja pöytäkoneella. Työpaikalla talon puolesta älypuhelin työasioihin, valitettavasti.

Vierailija
53/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 40 eikä halua älykännyä. Mutta kunhan käytössä oleva puhelin hajoaa, ei varmaan ole enää muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
54/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on 40 eikä halua älykännyä. Mutta kunhan käytössä oleva puhelin hajoaa, ei varmaan ole enää muuta vaihtoehtoa.

Verkkokaupassa oli ainakin vielä pari kk sitten peruspuhelimia, katsottiin yhdessä äitini kanssa. Hän kun ei koe tarvetta älypuhelimeen, vaan hoitaa nettiasiansa tabletilla tai läppärillä.

Vierailija
55/55 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n46 kirjoitti:

Mulle riittää ihan tavallinen kännykkä, en tarvitse sitä kuin soittamiseen. Toivottavasti niitä on jatkossakin, eikä ne hirveät laatat tule "pakollisiksi" kaikille.

Nykyäänhän on pakko puhelin kuitenkin olla, ei tässä yhteiskunnassa ilman pärjää. Mieluummin eläisin ilman puhelintakin, jos se olisi mahdollista, tekee useasti mieli heittää kännykkä seinään.

Minulla on Samsungin 2G kännykkä, jossa on kaksi "sovellusta" eli voi soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä. En välttämättä edes pidä kännykkää mukana, sillä jos joku haluaa tavoittaa minut hän voi lähettää tekstiviestin.

Ei minua kiinnosta räplätä jotain älypuhelimen pientä näyttöä, vaan minulla on kotona sekä pöytätietokone erilaisine lisälaitteineen että kannattava tietokone. Hoidan mielummin kaikki nettiin liittyvät asiat omassa rauhassa kunnon tietokoneella, jossa iso näyttö, hiiri ja näppäimistö. Olen ihan mielelläni irti netistä kun käyn vaikka kävelemässä kaupungilla ja hoitamassa siellä asioita. Musiikin kuuntelua varten minulla stereot ja valokuvausta varten digikamera. Maksamiseen en halua mitään MobilPayta, vaan käytän mielummin käteistä, sillä se on tehokasta arkipäivän budjetointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi