Uskaltaisitko mennä televisio-ohjelmaan haastateltavaksi?
Jos kutsuttaisiin? Jännittäisitkö kauheasti? Jännittäisitkö liikaa suostuaksesi? Oletko koskaan ollut? Millaisessa ohjelmassa?
Kommentit (18)
En! Ehkä johonkin lyhyeen kysymykseen voisin vastata, mutta en menisi mihinkään istumisohjelmaan.
Mietin joskus miltä niistä osallistujista tuntuu ajatella, että joku vanha koulukaveri/kiusaaja vaikka katsoo ohjelmaa. No ei niitä varmaan kiinnosta sellainen, mutta jostain syystä mua vaivaa se ajatus.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi mennä TV ohjelmaan vieraaksi? Turhamaisuusko sinne ajaa vai mikä?
Vai onko se niin kuin Suomen Ruotsalaisuuden lippulaiva, paradoksi henkilöityneenä Tuomas Enbuske sanoi, että kuka nyt yli 35 vuotiasta katsoo tv:tä vaikka itse on jatkuvasti jossain tv ohjelmassa. Tv ja julkisuus on turhamaiselle ihmiselle vähän niin kuin huumetta narkomaanille. Poliitikoilla se on sama asia tämän julkisuuden kanssa, samoja kumipäitä kaikki. Mene uimaan tai pyöräilemään mieluummin kuin vääntäydyt väkisin johonkin tv ohjelmaan
Riippuu aiheesta ja ohjelmalajista.
En lähtisi johonkin MOTiin, jossa kaikki sanomasi irrotetaan kontekstistaan ja käytetään sinua vastakkaiasetteluun perustuvassa ohjelmagormaatissa.
Voisin lähteä asiantuntijana aitoon keskusteluun. Koulukiusaajien ajatukset ei tosiaan kiinnosta, ohjalmanteot hyödyllisyys kyllä.
No en varmaan menis. Mulla on kamerafobia.
Mietin ilmoittautuisinko mukaan tuohon koulukiusattuja käsittelevään dokumenttiin. Mutta se menisi todennäköisesti itkemiseksi.
En uskaltaisi. Vaikka haastattelun aiheena olisi joku oma kokemukseni (eli aihe jonka asiantuntija olen), en jännittämisen takia saisi sanotuksi moniin kysymyksiin kuin "en tiiä" tai myötäilisin haastattelijaa / muita keskustelijoita. Ainakaan pitkiä puheenvuoroja en pystyisi pitämään ja minusta näkisi, että jännitän. En ehdoin tahdoin menisi sellaiseen tilanteeseen.
Vaikka minua pyydettäisiin vain paikallisuutisten haastatteluun kadulla ja haastattelu olisi yhden kysymyksen mittainen, en suostuisi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Enbuske täällä taas kirjoitti:
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi mennä TV ohjelmaan vieraaksi? Turhamaisuusko sinne ajaa vai mikä?
Vai onko se niin kuin Suomen Ruotsalaisuuden lippulaiva, paradoksi henkilöityneenä Tuomas Enbuske sanoi, että kuka nyt yli 35 vuotiasta katsoo tv:tä vaikka itse on jatkuvasti jossain tv ohjelmassa. Tv ja julkisuus on turhamaiselle ihmiselle vähän niin kuin huumetta narkomaanille. Poliitikoilla se on sama asia tämän julkisuuden kanssa, samoja kumipäitä kaikki. Mene uimaan tai pyöräilemään mieluummin kuin vääntäydyt väkisin johonkin tv ohjelmaan
TV-ohjelmia on erilaisia, ajatteletko tässä nyt jotain pääasiassa kauniiden ja komeiden tähdittämää tosi-tv-"hömppää", kun sulle tulee turhamaisuus mieleen?
En uskaltaisi. Esitelmien pitäminenkin on edelleenkin yhtä horroria (olen 33 v), kun joskus niitä pitää työpaikalla vetää. Suu käy mutta jälkeenpäin en muista yhtään mitä olen sanonut. Voi olla, että asiantuntijaksi voitaisiinkin johonkin ohjelmaan pyytää, mutta kyllä kieltäytyisin varmasti. Pahimmassa tapauksessa klippejä jää vielä elämään nettiin pilaversioina yms.
En tosiaankaan, pthyi mikä ajatuskin
Minäkään en uskaltaisi. Jännitän liikaa kaikkea tuon tapaista ja minusta huomaa sen.
Ei kyse ole uskalluksesta vaan halusta. En halua uhrata yksityisyyttäni, siispä en menisi mistään syystä telkkariin.
No enpä viittis änkyttämään sellaseen lähteä.
Olen jo uskaltaunut. - Ei siinä mikään muu harmittanut kuin se, että sanomaani jouduttiin leikkamaan vielä enemmän kuin minun annettiin ymmärtää lähetysajaksi. Ja luultavasti olisin vaikuttanut fiksummalta / asiantuntevammalta, jollei sitä olisi leikattu niin paljon. Nyt sanomiseni olisi oikeastaan melkein kuka vain voinut sanoa, eikä sitä varten olisi tarvittu minun sanomisiani; se ei tuonut uutiselle, oikeastaan mitään lisäarvoa. Sitä en edes halua ajatella, miltä uutiskuvassa näytin.
Suora lähetys voisi vähän jännittää kyllä mutta noin muutoin olen kyllä televisiossa ollut jopa tunnin mittaisessa haastattelussa.
Totta kai. Olen tv-toimittaja ja vetänyt useamman vuoden itsekin suoria ajankohtaisohjelmia.
Voin kertoa, että vaikka ennen sitä haastattelua kaikkia jännittää jonkin verran, ei siinä itse tilanteessa yleensä ehdi miettiä katsojia. Siinä on tilassa ainoastaan toimittaja, ei välttämättä edes kameramiehiä enää näin tietokoneistettujen kameroiden aikaan. Ei siinä ehdi miettiä, paljonko siellä kameran "takana" on katsojia.
Joku tuossa kuvitteli, että haastateltavat haluavat julkisuutta. Ehkä jotkut ja joissain ohjelmissa. Mutta kertaesiintymisen bongaavat ainoastaan tutut, ei ketään sellaisen jälkeen kadulla tunnisteta. Vie vuosia aika tiivistä esiintymistä, ennen kuin ihmiset alkavat tunkistaa. Luojan kiitos näin.
Useimpien motiivi tulla haastateltavaksi on vaikuttaa. Kun kertoo itselleen läheisestä aiheesta, levittää tietoa ja vaikuttaa asiaa koskeviin käsityksiin.
Hain juuri yhteen tv -ohjelmaan. Saa nähdä pääsenkö.
Riippuu aiheesta. Suostuisin, jos asia olisi sellainen, josta tiedänkin jotain. Tietämättömyydellä en viitsisi mennä itseäni nolaamaan. Kerran olen ollut alue-uutisten haastateltavana harrastukseeni liittyvästä asiasta.