Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisin kreikkalaisesta jogurtista?

Vierailija
15.05.2018 |

Ostin jogurttipöntön lidlistä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä syödään vaikka myslin kanssa.

Vierailija
2/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothieta

Kylmää kastiketta esim.kalalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söisin vaan banaanin kanssa. 

Vierailija
4/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkilaisen kasvonaamion.

Vierailija
5/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisenaan tai hunajan kanssa tai tsatsikiksi.

Vierailija
6/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön marjojen kanssa. Joskus marjoja ja leseitä.

Vierailija
7/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sitä

Vierailija
8/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihmiset, jotka ostavat jotain ruokaa ilman käyttötarkoitusta. Suht iäkäs äitini harrastaa tätä - ostaa maistatuksista tai erikoistarjouksista jotain spesiaalijuttua, jonka käytöstä sillä ei ole epäaktiivisena ruuanlaittajana aavistustakaan. Sitten se ruoka (esim. neljää erilaista maustettua ruokakermaa) makoilee jääkaapissa siihen asti, että tulen käymään ja joudun sen usein pilaantuneena heittämään pois. 

Vierailija
9/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä jälkkäri: sekaan erilaisia pähkinöitä ja makeutukseksi vaahterasiirappia tai juoksevaa hunajaa. Nam.

Jogurttia voi lisätä kermaviilin sijasta ruokiin, esimerkiksi jauhelihataikinaan tai kakkutaikinaan. Koska se on melko juoksevaa, lisää hiukan vähemmän kuin mitä laittaisit kermaviiliä.

Sitä voi lisätä myös keittoihin.

Koska jogurtti kuitenkin juoksettuu herkästi kuumennettaessa, varsinkin vähärasvainen jogurtti, kannattaa lisätä se vasta loppuvaiheessa. Lisää niksejä:

https://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/jogurtti-sopii-monipuolis…

Itse tykkään kovasti laittaa intialaista ruokaa. Jogurtti on todella hyvää curreissa, ja siitä voi tehdä lisukkeeksi tulisuutya mukavasti leikkaava raita-kastiketta:

https://www.valio.fi/reseptit/raita/

Ja kun nyt intialaisesta ruuasta tuli puhe, niin mangolassia ihanampaa ei hellekelillä ole. Intialaiset ovat neroja!

https://www.hellapoliisi.fi/juomat/mangolassi/

Vierailija
10/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tzatziki tehdään normaalisti kai turkkilaisesta jugurtista, mutta on kyllä hyvää kreikkalaiseen jugurttiinkin tehtynä.  Tai sitten ostaa valmisdippijauhetta ja käyttää kermaviilin sijasta tätä. Mä kyllä syön kreikkalaista jugurttia myös ihan sellaisenaan, joskus hunajan tai marjojen kanssa. 

Vierailija
11/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se roskiin, ei kukaan tuollaista pskaa syö.

Vierailija
12/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tzatziki❤️

Vierailija
13/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihmiset, jotka ostavat jotain ruokaa ilman käyttötarkoitusta. Suht iäkäs äitini harrastaa tätä - ostaa maistatuksista tai erikoistarjouksista jotain spesiaalijuttua, jonka käytöstä sillä ei ole epäaktiivisena ruuanlaittajana aavistustakaan. Sitten se ruoka (esim. neljää erilaista maustettua ruokakermaa) makoilee jääkaapissa siihen asti, että tulen käymään ja joudun sen usein pilaantuneena heittämään pois. 

Totta, tuo pätee jos ei ole kovin innokas ja taitava ruuanlaittaja. Kannattaa mieluummin ostaa suunnitellusti kuin "mitä tahansa tarjouksesta", koska se käyttämätön ruoka tulee kyllä kaikkein kalleimmaksi.

Perusjogurtti kyllä on sitten taas niin maailman kätevin raaka-aine, että sen kyllä saa aina tuhottua. Tuossa minäkin luettelin melkoisen liudan vaihtoehtoja.

Täytyy olla aika käsi, jos ei perusraaka-aineille keksi käyttöä. Joku kurkuma-silli-erikoiskerma (heh) toki onkin jo sitten vaikeampi rasti...

9

Vierailija
14/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ennen kuin joku alkaa ihmetellä jogurttia keitoissa, niin tokikin tarkoitin sosekeittoja. Sitä voi laittaa yrttien ja suolan kanssa sekoitettuna päälle koristeena tai sitten jo kypsennyksen loppuvaiheessa kerman sijasta niin, että se sekoitetaan soseutettaessa joukkoom. Sopii erinomaisesti vaikkapa porkkanasosekeittoon!

9

Vierailija
15/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi ysi, meinasin itekin ehdottaa intialaista ruokaa. Minä teen tänä iltana perheelle porkkana-kukkakaalicurrya, johon pannaan pari desiä jogurttia loppuvaiheessa.

Hyvää on, jos tykkää mausteisesta ruuasta kuten meidän perheessä kaikki.

Vierailija
16/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausta intialaisittain, heitä kalan päälle ja setti uuniin. Tarjoa riisin kanssa. Intiassa jukurttia käytetään myös lihan ja kanan marinointiin.

Vierailija
17/17 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa hyvän liukastusvoiteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi