Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholisoiduin ja rupsahdin muuttaessani miehen perässä ulkomaille

ulkomailla
15.05.2018 |

Alkutilanne, olin hyvässä päällikkö asemassa ja hyvillä palkoilla asuessani suomessa. Elämä oli kiireistä ja mukavaa sinkkunaisen elämää 15 vuotta kestäneen avioliiton jälkeen. Sitten tielleni tuli elämani rakkaus ja ei muuta kuin muuttamaan miehen luo ja naimisiin tietty myös. Asun siis pohjoiseuroopassa ja mies on normaali työssä käyvä valkoinen mies.

Muuttaessani sanouduin irti työstäni suomessa ja jouduin työkkäri rahalle uudessa kotimaassani koska työtä on vaikea vielä puutteelisen kielitaidon vuoksi saada. No se auttaa hieman kun myin asuntoni suomessa joten taskurahaahieman jemmassa mutta elämänmuutos neljän seinän sisälle johti juopotteluun, eli viina maistaa, ennen vihersmoothiet. Kuntosalia en ole nähnytkään ja tupakka palaa iltapäivän ratoksi. Juopottelu ja roskaruoan syönti lisännyt painoa 15 kiloa. Viina ja tupakki ainoat ystäväni ja irtokarkit täällä. Aina saa ostaa isompia vaatteita. Käydessäni suomessa ihmiset huomauttavat että jotenkin "glamour" on hävinnyt minusta. Ennen niin huoliteltu (botox, kauneushoidot, tekoripset, hampaiden valkaisu, laitettu tukka) on kadonnut ja tilalle tullut löysä nainen.
En ole enää edes kiinnostunut tekemään mitään kun taas ennen oli aktiivinen ja mitä parhain ja tekevin ihminen työssäni.

Tässä siis yksi tarina mitä ulkomaille muutto voi tarkoittaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin olet, ja millä alalla? Itselläni hiukan samankaltainen tilanne; en saanut ystäviä uudesta maasta, työnhaku ei tärpännyt jne. Tuli oloja, että mitä hittoa mä täällä teen. Lopulta löysin uuden työpaikan suuresta kansainvälisestä konsulttitalosta, jossa ei paikallista kielitaitoa vaadittu. Kavereita, joskaan ei ystäviä vielä, on alkanut löytyä paikallisista facebookryhmistä jne ja nyt toki työkaverit. Vaatii tosi paljon eforttia, että saa aikuisena elämän rakennettua ulkomaille.

Vierailija
2/5 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Minä taas, kun jäin työttömäksi, menetin terveyteni ja opiskelupaikan.

Hyvä puoli on, etten tupakoi tai käytä alkoholia. Mutta urheilu jäi ja itsestä huolta pitäminen.

Tulot putosivat ja menetin itsetunnon ihan täydellisesti.

Sentään olen pysynyt hoikkana ja kiinteänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin olet, ja millä alalla? Itselläni hiukan samankaltainen tilanne; en saanut ystäviä uudesta maasta, työnhaku ei tärpännyt jne. Tuli oloja, että mitä hittoa mä täällä teen. Lopulta löysin uuden työpaikan suuresta kansainvälisestä konsulttitalosta, jossa ei paikallista kielitaitoa vaadittu. Kavereita, joskaan ei ystäviä vielä, on alkanut löytyä paikallisista facebookryhmistä jne ja nyt toki työkaverit. Vaatii tosi paljon eforttia, että saa aikuisena elämän rakennettua ulkomaille.

Ihan totta! Moni saa lasten kautta kontakteja (tai puolison) itse muutin sinkkuna ja lapsettomana maahan, josta en tuntenut ketään. Bileitä on toki paljon mutta en tykkää juoda alkoholia, eikä siellä tutustu hirveän hyvin keheenkään.

Vierailija
4/5 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se ulkomaille muuttaminen vaarallista. Että ihan noin vain lorvikatarri iskee.

Vierailija
5/5 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaa porvoossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän