Masentunut/mielenterveysongelmainen, mitä tekisit jos sosiaaliturva yhtäkkiä lakkautettaisiin?
Sinä siis joka et kykene mt-syistä työntekoon. Pakottaisitko itsesi töihin/hakemaan töitä? Menisitkö asumaan vanhempiesi luo? Menisit asumaan kadulle?
Kommentit (90)
Pystyn nykyisin tekemään osa-aikatyötä. Ilman asumistukea pitäisi muuttaa jonkun kanssa yhteen että pysyy katto pään päällä. Psykoterapiasta en edes haaveile ilman Kela-korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tappaisin jonkun kokkarin, jotta pääsisin linnaan lihapatojen ääreen ja uudelleen hoidon piiriin.
Tuossa ei varmaan ole järkeä, koska se kokkari todennäköisesti on nettoveronmaksaja joka siis sinun lihapadat maksaa. Ehkä kannattaa miettiä uudestaan.
Sillä kokkarilla on luultavasti ollut jotain tekemistä sen kanssa, että sosiaaliturva poistettiin. Sosiaaliturvan poistamisella kokkari asetti mielisairaan selkä seinää vasten, ja hän on syypää siihen, että sairaan vaihtoehtoina on a) kuolla hurskaasti nälkään ja kylmään, b) tappaa itsensä, c) tappaa joku muu, jotta saa katon päänsä päälle ja ruokaa sisuksiinsa. Vaihtoehto c on näistä houkuttelevin, mutta en hyväksy viattomien tappamista, joten siksi tappaisin kokkarin, jota pidän syypäänä tilanteenseen.
Nettomaksajilla ei tuossa vaiheessa ole enää mitään arvoa, ei ihmiset välitä nälkäkuoleman edessä siitä, kuka maksaa kenelle mitä. Silloin luultavasti röyhkeimmät kokkarit joutuisivat palkkaamaan itselleen henkivartijat, koska Suomessa riittää murhanhimoista väestöä, jolla ei tuossa vaiheessa enää ole kerrassaan mitään menetettävää.
Avauksessa ei otettu kantaa vankeinhoitoon, ja se(kin) rahoitetaan täysin veronmaksajien taskuista. Sinänsä mielenkiintoihen aihe, koska jos tilanne eskaloituu kovinkin pitkälle, niin armeija tulee kaduille, poliisille lisää valtaa sekä kuolemantuomiot varmaankin takaisin. Sitten se "heikkojen" kuurmootus vastaa alkaakin.
Meinaat sitten, että orjatyövoimalla pyörivä armeija ja verovaroilla tuettu poliisi automaattisesti asettuisi porvarin puolelle ja puolustaisi porvarin henkeä ja omaisuutta eikä suinkaan köyhän ja sairaan, jota porvari yrittää virkakoneiston avulla ajaa kuolemaan? Mikä oikeus porvarilla muka on tappaa tai aiheuttaa heikomman kuolema? Jos köyhä potkaisee porvarin hyiseen jokeen ja jatkaa vihellellen matkaansa tai jos porvari on muutoin vain pudonnut jokeen, eikä köyhä auta häntä ylös, köyhä joutuu lain edessä vastuuseen kuolemantuottamuksesta. Miksi sama ei muka koske porvaria?
Mikä on sosiaaliturva? Olen tehnyt töitä suoraan valmistumisesta alkaen ja mulla on diagnosoitu keskivaikea masennus ja kaksisuuntainen mielialahäiriö. Olen ollut sairauslomilla mutta senttiäkään en ole saanut mistään Kelasta tms mistä niitä joitain rahoja sitten maksetaankaan. Töistäni olen kaikki rahani saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avauksessa ei otettu kantaa vankeinhoitoon, ja se(kin) rahoitetaan täysin veronmaksajien taskuista. Sinänsä mielenkiintoihen aihe, koska jos tilanne eskaloituu kovinkin pitkälle, niin armeija tulee kaduille, poliisille lisää valtaa sekä kuolemantuomiot varmaankin takaisin. Sitten se "heikkojen" kuurmootus vastaa alkaakin.
Meinaat sitten, että orjatyövoimalla pyörivä armeija ja verovaroilla tuettu poliisi automaattisesti asettuisi porvarin puolelle ja puolustaisi porvarin henkeä ja omaisuutta eikä suinkaan köyhän ja sairaan, jota porvari yrittää virkakoneiston avulla ajaa kuolemaan? Mikä oikeus porvarilla muka on tappaa tai aiheuttaa heikomman kuolema? Jos köyhä potkaisee porvarin hyiseen jokeen ja jatkaa vihellellen matkaansa tai jos porvari on muutoin vain pudonnut jokeen, eikä köyhä auta häntä ylös, köyhä joutuu lain edessä vastuuseen kuolemantuottamuksesta. Miksi sama ei muka koske porvaria?
Meinaan että armeijassa ja poliisissa on tavallisia palkansaajia töissä. Ja kun valtaosa väestöstä on samanlaisia palkasaajia (lue. myös veronmaksajia), niin todellakin yleisen järjestyksen ylläpitäminen menee tuon valtaväestön mukaisesti. Asetelma porvarit vastaan muut on absurdi, koska keskiluokka sekä se 10% eniten tienaavat (jotka maksaa jo nyt 90% kaikista tuloveroista) kuuluvat samaan porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sosiaaliturva? Olen tehnyt töitä suoraan valmistumisesta alkaen ja mulla on diagnosoitu keskivaikea masennus ja kaksisuuntainen mielialahäiriö. Olen ollut sairauslomilla mutta senttiäkään en ole saanut mistään Kelasta tms mistä niitä joitain rahoja sitten maksetaankaan. Töistäni olen kaikki rahani saanut.
Sä oletkin outo hyypiö AV-palstalla, ei sinunlaisia voi olla. Provo ja trolli ja kaikkee!
Vierailija kirjoitti:
Googleta sosiaaliturva
Vuokraisin asuntoani turisteille. Nyt toki yritän kuntoutua ja aloittaa työt mahdollisimman pian, jos joku minua huolii takaisin töihin. 20 vuotta tehnyt töitä ja maksanut veroni. Ollut vakavasti masentunut noin 1,5 vuotta.
Mitä teen väärin? Maksamiani verorahoja en ole hyödyntänyt kuin infrastruktuurin muodossa ja muutaman lääkärikäynnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan että armeijassa ja poliisissa on tavallisia palkansaajia töissä. Ja kun valtaosa väestöstä on samanlaisia palkasaajia (lue. myös veronmaksajia), niin todellakin yleisen järjestyksen ylläpitäminen menee tuon valtaväestön mukaisesti. Asetelma porvarit vastaan muut on absurdi, koska keskiluokka sekä se 10% eniten tienaavat (jotka maksaa jo nyt 90% kaikista tuloveroista) kuuluvat samaan porukkaan.
Mikä oikeus oikeistolla on tappaa?
Vierailija kirjoitti:
Tappaisin itseni.
Minäkin tekisin näin. Viimeksi äsken haaveilin tuosta, kun jonotin terveyskeskukseen tunnin enkä päässyt hoitoon (kipuja eri puolin naamaa, päätä ja kehoa). Halusin tappaa itseni jo siksi kun piti kuunnella 145 kertaa: "Palvelussamme on nyt ruuhkaa, palvelemme sinua mahdollisimman pian..tuut tuut tuut. Palvelussamme on nyt...."
Hakkasin puhelimen kiviseinään paskaksi ja omaa päätäni pieksin myös ja revin hiuksani.
Mulla herää aina ahdingon tullen aggressio muita ihmisiä kohtaan, ei itseäni. No, siksi kai minulla on yhden lajin persoonallisuushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oikeus oikeistolla on tappaa?
Ei sen enempää kuin kenelläkään muullakaan. Kysehän oli tietyn ääriryhmän väkivaltaisuuden ja rikollisuuden torjunta. Luitko ketjua ollenkaan?
Olen ratkaissut ongelman (vaikea masennus, ei eläkettä tai sairauspäivärahaa) olemalla mieheni elätettävänä ja ottamalla kotiin työtä, jonka tosiasiassa päivystystä lukuunottamatta tekee joku muu perheenjäsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan että armeijassa ja poliisissa on tavallisia palkansaajia töissä. Ja kun valtaosa väestöstä on samanlaisia palkasaajia (lue. myös veronmaksajia), niin todellakin yleisen järjestyksen ylläpitäminen menee tuon valtaväestön mukaisesti. Asetelma porvarit vastaan muut on absurdi, koska keskiluokka sekä se 10% eniten tienaavat (jotka maksaa jo nyt 90% kaikista tuloveroista) kuuluvat samaan porukkaan.[/
Oikeistolla oikeus tappaa ahneuden vuoksi, mutta köyhällä ei edes henkensä pitimiksi? Moraalitonta menoa. Kokkarit muistuttavat Adolf Eichmannia pahuudessaan, sekin mielestään viaton virkamies tuomittiin kuolemaan. Sosiaaliturvan poisto olisi käytännössä massamurha ja vaatisi diktatuurin onnistuakseen. Eipä se tosin yllätä, että Suomessa juuri kokkarit haaveilevat moisesta.
Tappaisin itseni, mutta ennen sitä kostaisin jokaiselle kaltoinkohtelijalleni. Kymmenestä kahteenkymmentä henkilöä tulisi ensin häirityksi, kiusatuksi, ryöstetyksi, pahoin pidellyksi ja lopuksi kidutus murhatuksi.
Nauttisin täysin rinnoin toisten kärsimyksestä ja tilien tasaamisesta.
Voisin laajentaa toimintaani myös kaiken maailman kokkareihin.
Ei olisi mitään menetettävää.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitin aiemmalla kysymykselläni. Mitä ihmettä te tekisitte jos me kaikki vaan väsyttäisi ja masennuttaisi, minulle masentunut aina hokee että älä käy töissä jos et jaksa. Mutta ei kaikki vaan voi tehdä niin.
Miksi aina ihmisestä etsitään vikaa jos tämä ei taivu kymmenelle mutkalle yhteiskunnassa. Jos ihmiset alkavat väsyä sankoin joukoin niin ongelma on muualla kuin ihmisissä. Ja tosiaan se on ikävää että kaikki mt-ongelmaiset eivät pysty jäämään pois oravanpyörästä. Näistä ihmisistä tulee sitten niitä jotka purkavat itseään sitten puolisoonsa ja lapsiinsa kohtaloikkain seurauksin tai tekevät työssään hengenvaarallisia virheitä.
Varmaan makaisin sohvallani kunnes kuolisin nälkään/janoon.
t. olen tapellut itseni kanssa kohta kaksi tuntia siitä, lähdenkö tänään ulos vai en
Menisin töihin ja alkaisin urheilemaan en olisi enään masentunut vihervasemmistolainen
Mt ongelmat ilmenevät toisinaan myös aggressiivisuutena, joka kerta kun menen ulos minun tekee mieli listiä joku ihan vain puhtaasta vitutuksesta. Jos en saisi mistään rahaa, koska vittupäät vain päättivät niin, tuskin jaksaisin hillitä aggressiotanikaan.
En sitten ainakaan saisi töitä koska epätoivoisten hakijoiden määrä lisääntyisi hulluna. Protestoisin hallitusta vastaan. Alkaisin varastella. Vankilassa vielä hyvät olot.
Ei pidä paikkaansa tämä väite. WHOn mukaan masennus on maailman suurimpia terveysriskejä, ja ja WHOn, eli Maailman terveysjärjestön, tilastojen mukaan masennus (ja osin myös muut mt-ongelmat) on nimenomaan kehitysmaissa yleisempää, ja rikkaissa maissa taas masennus on yleisempää köyhillä.
Vuosittain noin 800 000 ihmistä päätyy itsemurhaan, ja näistä 86% (eli n. 688 000) köyhissä tai keskirikkaissa maissa.
Lähde: Lääkärilehti