Oma hääpuku ahdistaa
Mieheni vuoksi suostuin perinteiseen valkoiseen hääpukuun. Tai no, kyseessä ei ole vitivalkoinen mekko vaan enemmänkin shampanjan värinen, kauniisti kirjailtu puku. V*tutti jo siellä hääpukuliikkeessä, ystäväni selaili pukuja innoissaan ja mua ei olis voinut vähempää kiinnostaa.
Vein puvun muokattavaksi, laahus pois, koko oikeaksi jne. ja silloin vasta tajusin, että en tunne oloani kauniiksi ja upeaksi yms. vaan lähinnä surulliseksi ja masentuneeksi. Itse siis olisin halunnut lyhyen, kellohelmaisen, fiftari-tyyppisen mielellään punaisen mekon. Mutta ei. En tunne itseäni omaksi itsekseni ostamassani hääpuvussa, joka tietenkin kaikkien muiden puvun nähneiden mielestä on upea ja sopii minulle loistavasti. Joo, niin sopii, mutta kun se ei ole _minua_. En tiedä miksi edes tänne avauduin. Ajattelin kai, että jos joku muukin on mennyt naimisiin ns. "väärässä" puvussa. Yksi päivähän se vaan on, onko sillä loppupeleissä niin väliä? Pääasiahan on se mies ja liittomme, eikö?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Aa no ottaen huomioon tuon mitä kerroit, niin nyt pistät asiat vaan oikeisiin fraameihin ja mittasuhteisiin ja lopetat turhan murehtimisen. Mie on luopunut aika isoista asioista, niin älä viitsi enää luoda murheita aiheesta. Teillä on "vaan" vihkiminen ja sitten kuvat. Osta sinne matkalle se punainen mekko ja otatte siellä vielä lisää hääkuvia niin onpahan sitten vaikka kaksi kuvaa laittaa vierekkäin seinälle. Tuntuu minusta vähän hassulta että ruikutat tästä asiasta kun itse häät ei vaikuta alunalkaenkaan olleen sinulle tärkeä asia, niin miksi sitten se mekko? Se sopii sinulle ja on kaunis. Punaista mekkoa voit pitää vastedes vaikka joka päivä, häämekkoa et.
Mistä päättelet, että häät eivät ole ap:lle tärkeät? Ja mistä päättelet, että hän haluaisi pitää häämekkoa jatkossakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä miestäkin, että toivoo hääpukua eikä punaista minihametta morsiamelleen.
Minä en. Kyllä pitäisi jokaisen saada pukeutua just niin kuin haluaa tuossa tilanteessa, eikä muilla ole siihen nokan koputtamista. Olisi kannattanut ottaa toisenlainen nainen vaimoksi jos ei fiftarimekkoinen miellytä.
Entäpä jos kuvio olisikin toisinpäin? Saisiko mies pukeutua teddyandthetigersiksi jos nainen haluaisi perinteisen hääsetin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä miestäkin, että toivoo hääpukua eikä punaista minihametta morsiamelleen.
Minä en. Kyllä pitäisi jokaisen saada pukeutua just niin kuin haluaa tuossa tilanteessa, eikä muilla ole siihen nokan koputtamista. Olisi kannattanut ottaa toisenlainen nainen vaimoksi jos ei fiftarimekkoinen miellytä.
Entäpä jos kuvio olisikin toisinpäin? Saisiko mies pukeutua teddyandthetigersiksi jos nainen haluaisi perinteisen hääsetin?
Tietysti.
Eli parin minuutin vihkiminen maistraatissa ja sitten syömään ja häämatkalle. Ja nyt on jo ongelmaa, kun olisi haluttanut tämä pari tuntia viettää punaisessa minimekossa, eikä valkoisessa asussa.
Mies olisi halunnut kirkkohäät juhlineen ja kaikkine perinteisine vermeineen. Ainoa, mitä vielä jäi jäljelle oli, että morsian edes pukeutuisi sen mukaan, miten morsiamen oletetaan. Ja nyt ap kitisee siitäkin.
Jos tilanne olisi toisin päin, että nainen olisi halunnut isot häät ja kekkerit ja mies ei Silti päädyttäisiin maistraattihäihin ja nainen toivoisi miehelle edes pukua päälle ja mies itkisi jossain volvofoorumilla, että haluaisin panna khakishortsit ja violetin paidan, mutta vaimo haluaa minulle puvun päälle.
Ap, ei kannata mennä edes naimisiin. Eroatte aika pikaisesti, jos edes tässä tilanteessa ei voi joustoja tehdä kumpaankin suuntaan ilman tällaista veivaamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saisi. Jos se tulee sen paketin mukana, jonka kanssa haluaa astua avioon, niin so be it. Pidän tosi typeränä sitä, että hääpäivänä pitäisi esittää jotakin muuta kuin on.
Hääpuvun, kuten monen muunkin juhlan, puvun on oltava sellainen, se tuntuu luontevalta ja omalta. Kuitenkin on liiton kannalta ongelmallista että vaalea puku ei ollut oma valinta. Liitolle ei ennusta hyvää, jos et saa olla oma itsesi.
Vaihtoehtoina on nyt tosiaan mennä naimisiin tuossa shampanjanvärisessä, ostaa punainen hääjuhlaan ja jättää shampanjanvärinen vihkitilaisuuden puvuksi - ja ostaa punainen ja ilmoittaa samalla miehelle, että myyt ostamasi shampanjanvärisen, koska ei tunnu omalta.
Vierailija kirjoitti:
Eli parin minuutin vihkiminen maistraatissa ja sitten syömään ja häämatkalle. Ja nyt on jo ongelmaa, kun olisi haluttanut tämä pari tuntia viettää punaisessa minimekossa, eikä valkoisessa asussa.
Mies olisi halunnut kirkkohäät juhlineen ja kaikkine perinteisine vermeineen. Ainoa, mitä vielä jäi jäljelle oli, että morsian edes pukeutuisi sen mukaan, miten morsiamen oletetaan. Ja nyt ap kitisee siitäkin.
Jos tilanne olisi toisin päin, että nainen olisi halunnut isot häät ja kekkerit ja mies ei Silti päädyttäisiin maistraattihäihin ja nainen toivoisi miehelle edes pukua päälle ja mies itkisi jossain volvofoorumilla, että haluaisin panna khakishortsit ja violetin paidan, mutta vaimo haluaa minulle puvun päälle.
Ap, ei kannata mennä edes naimisiin. Eroatte aika pikaisesti, jos edes tässä tilanteessa ei voi joustoja tehdä kumpaankin suuntaan ilman tällaista veivaamista
Mun mielestä kumpikin osapuoli on nimenomaan joustanut. Opettele lukemaan. Ap, mulla oli häissäni siskolta lainattu mekko. Ei ihan tyyliäni, mutta ei sillä oikeasti ollut mitään väliä. Pääasia oli rakkaus ja juhlat läheisimpien kanssa 😍
Ohiksena, fiftarityyppinen kellomekko ei ole mikään minihame. Mitä idiootteja täällä oikein pyörii?
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena, fiftarityyppinen kellomekko ei ole mikään minihame. Mitä idiootteja täällä oikein pyörii?
Lähinnä naisia jotka pukeutuvat legginsseihin ja tunikoihin. Ei sitä silloin ymmärrä mekkojen eroja.
Vierailija kirjoitti:
Just niitä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kellohame ei ole minihame.
Punainen morsiamella kuulostaa minustakin vähän oudolta, mutta toisaalta olen ollut häissä, joissa morsiamella oli tuollainen. Kyseessä oli viisikymppinen pariskunta, jolla oli jo kouluikäisiä lapsia, joten ehkä vitivalkoinen morsiuspuku huntuineen olisi ollut vähän korni.
Minäkin ehdottaisin, että vihkitilaisuudessa valkoista, sen jälkeisiin juhliin punaista.
Jokaisella tietysti on oma mielipteensä, mutta itse en oikein näe perinteistä, pitkää valkoista hääpukua maistraattivihkimiseen ja tavalliseen (tarkoittaa siis sitä, että seurue on ravintolassa tavallisina asiakkaina) ravintolaruokailuun sopivana.
Aluksi ymmärsin sinua, nyt en enää.
Mies halusi kirkkohäät ja juhlat, mutta sinun takia luopui noin isosta asiasta, ja lupauduit sitten pitää ainakin sitä vaaleaa häämekkoa vastaavasti.
Törkeää olisi nyt muuttaa sitä mihin olet itse suostunut varsinkin kun mieskin suostui sinun ehdotukseesi!
Minä kyllä ymmärsin että ap:lla on joku tilaisuus ravintolassa. Kuvaajasta ei ole mainittu mitään.