Oma hääpuku ahdistaa
Mieheni vuoksi suostuin perinteiseen valkoiseen hääpukuun. Tai no, kyseessä ei ole vitivalkoinen mekko vaan enemmänkin shampanjan värinen, kauniisti kirjailtu puku. V*tutti jo siellä hääpukuliikkeessä, ystäväni selaili pukuja innoissaan ja mua ei olis voinut vähempää kiinnostaa.
Vein puvun muokattavaksi, laahus pois, koko oikeaksi jne. ja silloin vasta tajusin, että en tunne oloani kauniiksi ja upeaksi yms. vaan lähinnä surulliseksi ja masentuneeksi. Itse siis olisin halunnut lyhyen, kellohelmaisen, fiftari-tyyppisen mielellään punaisen mekon. Mutta ei. En tunne itseäni omaksi itsekseni ostamassani hääpuvussa, joka tietenkin kaikkien muiden puvun nähneiden mielestä on upea ja sopii minulle loistavasti. Joo, niin sopii, mutta kun se ei ole _minua_. En tiedä miksi edes tänne avauduin. Ajattelin kai, että jos joku muukin on mennyt naimisiin ns. "väärässä" puvussa. Yksi päivähän se vaan on, onko sillä loppupeleissä niin väliä? Pääasiahan on se mies ja liittomme, eikö?
Kommentit (34)
Osta se fiftarimekko ja vaihda illalla se päälle. Monilla morsiamilla on 2 asua.
En oikein osaa sympatiseerata sua. Jos alistut täyttämään muiden toiveita, etkä tee niin kuin itse haluaisit, silloin voi käydä tuolla tavalla. Varmaan tuossakin asiassa löytyisi joku kompromissi, jos vaan viitsisit ajatella etkä ruikuttaa.
Eipä ala liitto kovin ruusuisesti, jos ei mies anna sinun olla oma itsesi.
Omista häistä alkaa olla 20v, mutta edelleen muistan sen oman ihmetyksen siitä, miten silmätikuksi sitä morsiamena joutui. Kaikki toljotti. Koko ajan. Eli kyllä ulkomuodon pitää olla sellainen, jossa itse viihtyy, muuten tulee todella pitkä päivä.
Hanki punainen minimekkokin ja vaihda se illaksi häissäsi
Ap on kuitenkin itse valinnut, sovittanut, ostanut ja muokkauttanut puvun? Ja sitten huomaa ettei se ole sinne päinkään? Melko outoa on.
Häät ovat siis vielä edessä? Jos puku kerran on jo hankittu ja muokattu, mitä jos pitäisit sitä vihkimisen ajan ja vaihtaisit hääjuhlan ajaksi sinulle mieleisen mekon? Tai sitten hankit koko ajaksi sellaisen minkä itse haluat ja laitat vääränlaisen käyttämättömänä myyntiin.
Unelmiesi mekko kuulostaa ihanalta! Olisi hienoa olla häissä, joissa morsian uskaltaa pukeutua punaiseen fiftarimekkoon. Vau...
Mun piti ehdottaa samaa, kuin ykkönen. Vaihda mekkoa kesken juhlien. Sitä punaista mekkoa voit käyttää muissakin juhlissa myöhemmin, eli ei mene ollenkaan hukkaan sen ostos.
Olet ajatellut asiaa jo todella analyyttisesti, kun tiedostat ettei hääpuku ole kuin yksi puku ja tärkeintä on naimisiin meno rakkaan kanssa. Tee siis kompromissi ja sekä sinä että miehesi saatte haluamanne.
Ymmärrän kyllä miestäkin, että toivoo hääpukua eikä punaista minihametta morsiamelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä miestäkin, että toivoo hääpukua eikä punaista minihametta morsiamelleen.
Minä en. Kyllä pitäisi jokaisen saada pukeutua just niin kuin haluaa tuossa tilanteessa, eikä muilla ole siihen nokan koputtamista. Olisi kannattanut ottaa toisenlainen nainen vaimoksi jos ei fiftarimekkoinen miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset osta mieleistäsi mekkoa ja vaihda päivän aikana vaikka juuri ennen iltajuhlaa siihen räväkämpään mekkoon?
Meillä ei ole iltajuhlaa. Vihkiminenkin tapahtuu maistraatissa jonka jälkeen menemme ravintolaan syömään jne. Kaikki nämä siis kompromisseja kun joku siitä kysyi. Mies olisi halunnut kirkkohäät ja isot juhlat. Siksipä suostuinkin "oikeaan" hääpukuun. Juhlista lähdemme suoraan häämatkalle.
Ap
Oisko kompromissi voinut olla esim että hankit sellaisen fiftari tyylisen valkoisen häämekon? Sekin mielestäni hyvä idea mitä täällä on ehdotettu, että ostat sen punaisen ja vaihdat jossain vaiheessa juhlaa.
Mahtavat häät, kun kumpikaan ei saa mitä oikeasti haluaa :D
Ketä kiinnostaa aikuisten hääleikit??
Vierailija kirjoitti:
Ap on kuitenkin itse valinnut, sovittanut, ostanut ja muokkauttanut puvun? Ja sitten huomaa ettei se ole sinne päinkään? Melko outoa on.
Niin no, yksikään hääpukuliikkeen puku ei ole punainen 50-luvun tyyppinen,tokihan sen tiesin jo etukäteen. Otin sellaisen mikä on kaunis ja sopii vartalolleni. On parhaillaan muokattavana.
Ap
Miehen tahtoon alistuminen sopiikin 50-luvulle, eli juuri sinun tyyliäsi! Kohta olet pysyvästi hellan ja nyrkin ääressä fiftarimekossa kuorruttamassa kuppikakkuja.
Aa no ottaen huomioon tuon mitä kerroit, niin nyt pistät asiat vaan oikeisiin fraameihin ja mittasuhteisiin ja lopetat turhan murehtimisen. Mie on luopunut aika isoista asioista, niin älä viitsi enää luoda murheita aiheesta. Teillä on "vaan" vihkiminen ja sitten kuvat. Osta sinne matkalle se punainen mekko ja otatte siellä vielä lisää hääkuvia niin onpahan sitten vaikka kaksi kuvaa laittaa vierekkäin seinälle. Tuntuu minusta vähän hassulta että ruikutat tästä asiasta kun itse häät ei vaikuta alunalkaenkaan olleen sinulle tärkeä asia, niin miksi sitten se mekko? Se sopii sinulle ja on kaunis. Punaista mekkoa voit pitää vastedes vaikka joka päivä, häämekkoa et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset osta mieleistäsi mekkoa ja vaihda päivän aikana vaikka juuri ennen iltajuhlaa siihen räväkämpään mekkoon?
Meillä ei ole iltajuhlaa. Vihkiminenkin tapahtuu maistraatissa jonka jälkeen menemme ravintolaan syömään jne. Kaikki nämä siis kompromisseja kun joku siitä kysyi. Mies olisi halunnut kirkkohäät ja isot juhlat. Siksipä suostuinkin "oikeaan" hääpukuun. Juhlista lähdemme suoraan häämatkalle.
Ap
Tuossa tilanteessa pidä pääsi. Tai ehkä voisit suostua kompromissina valkoiseen fiftarimekkoon? Tai saisiko jo hankittuun mekkoon muokattua lyhyemmän ja leveämmän helman?