Laitatko bussissa laukkusi viereiselle penkille ettei vaan kukaan istu viereen?
Kommentit (19)
No en laita. Laitan laukkuni aina syliini ja tarkistan, että olen kokonaan omalla puolellani, esim. takin liepeet ym.
N54
En, pidän viereisen paikan aina vapaana, vaikka olisi kassia ja nyssäkkään mukana ja bussi melkein tyhjä.
Jos bussi on lähes tyhjä. Sitten kun useimmilla penkkiriveillä istuu joku, otan laukun syliin paitsi jos jäljellä on enää 1-2 pysäkinväliä. Jos joku silloin pyytää siirtämään laukkua, nousen kokonaan penkistä ja sanon että jään ihan just, ota vaan koko penkki.
Vierailija kirjoitti:
Laitan, mutta sitten jos bussi alkaa täyttyä niin, että muita vapaita paikkoja ei juuri enää ole, nostan sen pois.
Haluan katsella ulos, lukea tai selata nettiä, enkä tarkkailla bussin paikkatilannetta, joten käyn heti istumaan niin, että asetan laukut ja muut kantamukset syliini heti istuuduttuani.
Kerran olen nostanut laukun sen omistajan syliin kun oli täydessä bussissa jättänyt sen vereiselle penkille. Mitään se ei sanonut. Piti kiinni laukustaan loppumatkan ja katseli ulos.
weird-o
Minulla on yleensä niin paljon ostoksia että täytän väkisinkin sen viereisen paikan kaikilla ostoskasseilla, ja käsilaukun pidän sylissäni :)
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen nostanut laukun sen omistajan syliin kun oli täydessä bussissa jättänyt sen vereiselle penkille. Mitään se ei sanonut. Piti kiinni laukustaan loppumatkan ja katseli ulos.
weird-o
Jos joku olisi koskenut ällöillä bakteerisilla käsillään minun parin tonnin arvoiseen Vuittonin laukkuun niin olisin potkassut sen tyypin välittömästi bussin lattialle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan, mutta sitten jos bussi alkaa täyttyä niin, että muita vapaita paikkoja ei juuri enää ole, nostan sen pois.
Haluan katsella ulos, lukea tai selata nettiä, enkä tarkkailla bussin paikkatilannetta, joten käyn heti istumaan niin, että asetan laukut ja muut kantamukset syliini heti istuuduttuani.
Mä taas haluan olla koko ajan kartalla siitä, mitä bussissa tapahtuu.
Jos on vähän matkustajia niin pidän kassin vierellä.
Vierailija kirjoitti:
weird-o
Miksi et vain sanonut, että voinko istua tähän. Ei se henkilö mitään pahaa tarkoita vaikka laukku on jäänyt viereiselle penkille.
En koskaan. En edes silloin, jos bussi on lähes tyhjä.
Aina silloin kun bussissa on vähän ihmisiä. Mitä se sillon ketään haittaa ja itsellä on kivempi kun on väljempää. Jos bussi alkaa täyttyä niin otan toki syliin.
Olen niin iso, että täytän muutenkin molemmat penkit. Maksan vain yhdestä.
Pidän sylissä aina. Mutta jos joku pitää sitä toisella penkillä ja ei ole bussissa paikkoja ni sanon vaan että voitko ottaa tuon kassin pois että voin istuutua. En näe sitä ongelmana jos joku pitää kassiaan toisella penkillä.
Minun kassini tykkää katsella maisemia ja siksi laitan sille istumapaikan ikkunan vierestä.
Itse istun käytäväpaikalla, tuijotan apaattisen näköisenä eteenpäin, kuuroa teeskennellen. Kyllä me rakkaan kassini kanssa yleensä ihan rauhassa saamme olla.
Silloin kun mulla on useampia ostoskasseja, niin otan taksin kotiin. Sitähän varten taksit ovat olemassa. Tosin tätä maalainen naapuri ei ymmärrä, on kommentoinut, että tulin oikein taksilla. Eikö landella ole muita kuin känni- ja KELA-kyytejä?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu! Mieluiten istun yksin, jos bussi on tyhjillään. Teen kyllä silti heti tilaa nostamalla laukun oma-aloitteisesti syliin, jos bussi alkaa täyttyä.
Olen suomalainen siiderivalas, joka käyttää liikaa hajuvettä (siltä halvinta, mitä K-kaupasta tai S-marketista saa; kun sitä laittaa enemmän, niin ei halpuus haittaa), ja haisen eltaantuneelle tupakalle. Koska ruhoni pursuaa penkistä ulos, ei viereiselle penkille mahdu kuin lapsi.
Jos joku siihen änkeytyy, niin tuhahtelen kuin astmaattinen siili, ja suunnittelen kirjoittavani asiaa koskevan somepäivityksen heti, kun pääsen kotiin. Sormeni kun ovat liian paksut osuakseen kännykkäni pienenpieniin kirjaimiin.