Miksi työlle pitää antaa kaikkensa?
Miksi varsinkaan akateemisessa maailmassa työtä ei voi tehdä vain työnä? Koko ajan kilpaillaan kaikessa ja suurin voittaja on se, joka tekee ylitöitä! Jotkut tulevat jo ennen kuin kellokortti alkaa edes laskea työaikaa ja ovat myös sen yli jolloin se ei enää laske työpäivän jälkeen. (En tajua miksi se ei voisi laskea niitäkin minuutteja). Heille kirjautuu siis järjestelmiin jo jonkin verran yliaikaa, joka ei ole varsinaista ylityötä because of kellokortti, mutta tekevät myös sitä näkymätöntä, jota ei PITÄISI tehdä koska siitä ei mitään makseta.
Kommentit (10)
Ei tarvi eikä pidäkään antaa kaikkeatyölle, miksi pitäisi? Riittää että yrittää parhaansa. Emme ole syntyneet tähän maailmaan vain työtä tekemään.
Kyllä voi tehdä. Itse olen it-alalla, jossa aina väitetään että on PAKKO tehdä ylitöitä, pakko opiskella vapaa-ajalla. No en ole tehnyt 16 vuoteen jotka olen alalla ollut ja pärjään. Näin ei toki tulla superguruksi, mutta en minä sellaista kaipaakaan. Mulle riittää että olen ihan ok keskitasoinen tekijä.
Mutta joo täällä meidän työpaikallakin on noita pääosin nuoria miehiä, jotka tosiaan tekee valtavasti ilmaista ylityötä vain kilpailuviettinsä ajamina. He haluavaat olla parhaita, huippuja, ensimmäisenä osata uudet tekniikat. Valitettavan usein sitten näkee että nelikymppisenä nämä joutuvat tekemään totaalisen alanvaihdon, kun eivät pysty enää entiseen menoon. Eivätkä tajua, että tätä työtä oikeasti voisi tehdä ilmankin kotona iltaisin koodaamista ja opiskelua.
Ilman työntekoa yhteiskunta ei pyöri, ja koska työelämän ulkopuolella on ennätysmäärä ihmisiä, on niiden "onnekkaiden" työllisten tehtävä kaikkensa, jotta voitot saadaan maksimoitua.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tulevat jo ennen kuin kellokortti alkaa edes laskea työaikaa ja ovat myös sen yli jolloin se ei enää laske työpäivän jälkeen.
Niin ap, nuo ihmiset haluavat edetä urallaan.
Sinä voit tulla ajoissa ja tiputtaa hanskat kun työaika loppuu, mutta älä kuvittele että koskaan pääsisit urallasi mihinkään.
Huipulle pääsee vain ahkerimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tulevat jo ennen kuin kellokortti alkaa edes laskea työaikaa ja ovat myös sen yli jolloin se ei enää laske työpäivän jälkeen.
Sinä voit tulla ajoissa ja tiputtaa hanskat kun työaika loppuu, mutta älä kuvittele että koskaan pääsisit urallasi mihinkään.
Kaikki eivät voi päästä huipulle. eikä heidän tarvitsekaan. Elämässä on muutakin kuin työnteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, onko "huipulle pääseminen" itse kullekin arvokasta, taas on 100% henkilökohtainen arvotusasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä minun työpaikassani ei kyllä kukaan etene mihinkään, ainakaan ylitöiltä. Tämä on tällainen 40 vuoden leposija ennen eläköitymistä, sinänsä ihan leppoisa työpaikka kun vaan kaikki tajuaisivat sen. Hodumisrlla ei saada mitään lisäarvoa.
Elämässä työnteko ei ole tärkeää vaan se kuinka kohtelet muita.
Taivaan porteilla sinulta kysytään; Kuinka kohtelit kanssakulkijoitasi (koskee kaikkea elämää, myös luontoa ja eläimiä)?
Hallitsevat tahot haluavat kuluttaa voimistuneen keskiluokan voimat, jotta nämä eivät ehtisi miettiä sitä, miten heitä hyödynnetään ja huijataan uhraamaan elämänsä kasvottomalle pääomalle. Fiksu ja onnekas on nykyisin todella se, joka voi leppoistaa elämäänsä.