Voiko puolison pettämisestä kertoa?
Ihmiset kuitenkin kyselevät että mikä tuli. Aion todeta lyhyesti että hänen uskottomuutensa on syy eroon. En haluaisi keksiä mitään tarinoita vaan olla rehellinen mutta missä menee paskanpuhumisen raja? Hän yrittää tekonsa salata vaikka on kyllä joillekin kavereillensa kertonut itse. Luonnolisesti suuttuu minulle jos avaan suuni, on uhkaillut puhuvansa paskaa minusta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kuitenkin kyselevät että mikä tuli. Aion todeta lyhyesti että hänen uskottomuutensa on syy eroon. En haluaisi keksiä mitään tarinoita vaan olla rehellinen mutta missä menee paskanpuhumisen raja? Hän yrittää tekonsa salata vaikka on kyllä joillekin kavereillensa kertonut itse. Luonnolisesti suuttuu minulle jos avaan suuni, on uhkaillut puhuvansa paskaa minusta.
Varmaan tiedät kyllä, kenelle asioista voi kertoa tarkemmin ja keiden ei tarvitse niin tietää. Eikä tarinoita tarvitse keksiä, mutta ei tarvitse mennä yksityiskohtaisuuksiinkaan. Ja jos on kyse puolison kavereista, voit varmaan hyvinkin olla sanomatta mitään. "No, exältäni olet varmaan jo kuullut hänen versionsa asiasta. Se varmaan riittää sinulle."
Kerrot asian niinkuin se on, ja mahdollisimman nopeasti kaikille yhteisille kavereille yms. Mies nimittäin lähtee levittämään sinusta paskaa sen jälkeen kun saa tietää, parempi että sinä olet ensimmäisenä kertomassa asian oikean laidan niin olet uskottavampi etkä saa katkeran ämmän leimaa
Vierailija kirjoitti:
Uskottomuus on seuraus ei syy.
Yleisin syy taitaa olla, että pettäjä alkaa tarkastella omaa elämäänsä kriittisesti, minkä seurauksena hän huomaa laiminlyöneensä itseään ja omia tarpeitaan. . Mikäli pari ei kykene käsittelemään tätä henkilökohtaista kriisiä toinen saattaa lähteä hakemaan suhteen ulkopuolelta itselleen tukea ja ajautua näin sivusuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Seuraus se on joo esim. huonosti menneestä suhteesta. Mutta eroon se on syy. Mutta ei toista pidä pettää. Jos pitää päästä muualle naimaan niin ensin erotaan. Jos on sovittu että saa käydä niin asia on eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraus se on joo esim. huonosti menneestä suhteesta. Mutta eroon se on syy. Mutta ei toista pidä pettää. Jos pitää päästä muualle naimaan niin ensin erotaan. Jos on sovittu että saa käydä niin asia on eri.
Pettäminen ei ole auttamatta naimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisin syy taitaa olla, että pettäjä alkaa tarkastella omaa elämäänsä kriittisesti, minkä seurauksena hän huomaa laiminlyöneensä itseään ja omia tarpeitaan. . Mikäli pari ei kykene käsittelemään tätä henkilökohtaista kriisiä toinen saattaa lähteä hakemaan suhteen ulkopuolelta itselleen tukea ja ajautua näin sivusuhteeseen.
Tämä kuvaa aika hyvin meidän tilannetta silloin. Netistä löytyi ihminen joka häntä ensin kuunteli ja ehdotti tapaamista seksin merkeissä. Puolison kertomuksen mukaan näkivät kerran hotellissa. Mutta mene ja tiedä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerrot asian niinkuin se on, ja mahdollisimman nopeasti kaikille yhteisille kavereille yms. Mies nimittäin lähtee levittämään sinusta paskaa sen jälkeen kun saa tietää, parempi että sinä olet ensimmäisenä kertomassa asian oikean laidan niin olet uskottavampi etkä saa katkeran ämmän leimaa
Tuo leima taidetaan lyödä otsaan automaattisesti. Mitä enemmän asiaa lähtee selittelemään sitä syvempää kuoppaa itselleen kaivaa. Miksi ei voisi vain todeta syiden olevan henkilökohtaisia? Pettäjillekin löytyy puolustajansa.
Mun mielestä kenenkään ei kuulu kysellä syitä toisten eroihin, eikä kenelläkään ole velvollisuutta tilittää omia henkilökohtaisia asioitaan muille. Jos haluat kertoa, kerro, mutta mä en tykkää että vatvotaan yksityisasioita jokaisen kaverin ja sukulaisen kanssa. Jos ne on tarpeeksi juntteja kyselläkseen syitä, sanoisin vain että sori, en halua puhua niin henkilökohtaisista asioista. Jos mies on idiootti ja puhuu paskaa, se on hänen oma asiansa, enkä ota siihen mitään kantaa. Jos joku uskoo paskapuheita minusta, se kertoo jotain myös hänestä.
Mitä sillä lopulta on väliä että miksi erositte? Helpottaako jotenkin ap:n oloa että saa kaikille kertoa että mies petti?
Minä kiertelin aikana eron syystä, mutta sitten väsyin siihen ja sanoin suoraan. Moni ei vain kestänyt totuutta, kun sanoin exän hakanneen meitä kaikkia ja kyselyt loppuivat aika lyhyeen. Sukulaiset kaikkosivat vähin äänin ja ovat palanneet vasta vuosien päästä takaisin tekemisiin minun ja lasten kanssa.
Moni ei vain sitä totuutta kestä.
Vierailija kirjoitti:
Mies?? - Ai niin naisethan eivät petä. Vai kuinka se oli.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. On tietty olemassa ihmisryhmä jolle mikään ei ole pyhää ja pettämistä ei edes mielletä pettämiseksi. Mennään kukasta kukkaan.
Mutta ns. normaali ihmisellä joka ei osaa tai ei saa ääntään kuuluviin, on helpompi pettää ja saada sitä kautta syy eroon kun ei osaa tehdä elämän muutokseen muuta.
Nim. olisinpa pettänyt aikoinani niin olisin päässyt syyllä eroon ukkokullasta. Nythän se meni niin että olen vain vmäinen akka joka ilman syytä erosi ja jolle mikään ei riitä. Ja vuosia myöhemmin kuulin exukkokultani levitelleen musta tietoa pettäjänä. Oli se niin rankkaa joutua kohtaamaan omat tekonsa/tekemättä jättämiset suhteessa. Ja toki oli minussa myös vikaa. Suhteeseen ja eroon kumpaankin tarvitaan kaksi osapuolta. Exukkokulta kertoi eron tulleen ihan puskista vaikka useamman vuoden sanoin että homma ei voi olla näin, mitä tehtäisiin.
Ehjään liittoon kolmas ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on nimenomaan nainen ja minä olen mies. En sanonut sitä heti koska monesti keskustelu kääntyy miestä vastaan. Exäni on myös yrittänyt luoda sitä mielikuvaa että naiset saa tehdä niin eikä hän ole tehnyt mitään väärää. Myöntää kyllä rikkoneensa perheemme.
Mutta joo. Katkeruutta tunnen aika vähän. Sen takia olenkin ollut aika hiljaa enkä ole lähtenyt kylille huutelemaan. Ystävät ja oma perheeni tietää, ei muut tällä hetkellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kenenkään ei kuulu kysellä syitä toisten eroihin, eikä kenelläkään ole velvollisuutta tilittää omia henkilökohtaisia asioitaan muille. Jos haluat kertoa, kerro, mutta mä en tykkää että vatvotaan yksityisasioita jokaisen kaverin ja sukulaisen kanssa. Jos ne on tarpeeksi juntteja kyselläkseen syitä, sanoisin vain että sori, en halua puhua niin henkilökohtaisista asioista. Jos mies on idiootti ja puhuu paskaa, se on hänen oma asiansa, enkä ota siihen mitään kantaa. Jos joku uskoo paskapuheita minusta, se kertoo jotain myös hänestä.
Just hyvin sanottu.
Erossa joka tapauksessa ystävät punnitaan.
Toi on sun elämääsi, sä kerrot ja puhut siitä just sen mitä itse haluat ja kelle haluat. Et tarvitse siihen kenekään lupaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on nimenomaan nainen ja minä olen mies. En sanonut sitä heti koska monesti keskustelu kääntyy miestä vastaan. Exäni on myös yrittänyt luoda sitä mielikuvaa että naiset saa tehdä niin eikä hän ole tehnyt mitään väärää. Myöntää kyllä rikkoneensa perheemme.
Mutta joo. Katkeruutta tunnen aika vähän. Sen takia olenkin ollut aika hiljaa enkä ole lähtenyt kylille huutelemaan. Ystävät ja oma perheeni tietää, ei muut tällä hetkellä.
Ap
Pettäminen on naiselta rohkea itsenäinen teko, kun ei saanut suhteessaan sitä mitä kaipasi ja mies on auttamatta se sika.
Pidä tuo linja. Mitä vähemmän huutelet omia asioitasi sitä vähemmän saat paskaa niskaasi.
Miksi asiaa pitäisi kaunistella tai selitellä sen enempää? Jos syy oli uskottomuus niin sitten oli.