Yh-äidin Kuopioon muutto. Millainen asuinpaikka?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kah päevee päevee ompas siinä muluheennäköne neeti liekkö vae roovako se mitentuota. Kennees ne nää kakarat tässä. Mihinkässe o isäntä jätettynnä hä tuota. Eekö kerennä matkaa kiähkiäh. Elä siitä sitä lootoo rettuuta hajjoo porsliinit lie ajeltunna porsliiniks roovakii näe helteellä kiähkiähhonkhonk... jos tätä lottuutusta ja äärimmäistä uteliaisuutta kestät seuraavat 15 vuotta niin lämpimästi tervetuloa.
Olen asunut Kuopiossa 23 vuotta (koko elämäni siis) ja voin vannoa ettei nuoret viäntele ja kiäntele puhetta niinkuin luullaan :D
Savon murre on kuollut mutta toki yksittäisistä sanoja on joista vielä kuulee jos joku on Kuopiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kah päevee päevee ompas siinä muluheennäköne neeti liekkö vae roovako se mitentuota. Kennees ne nää kakarat tässä. Mihinkässe o isäntä jätettynnä hä tuota. Eekö kerennä matkaa kiähkiäh. Elä siitä sitä lootoo rettuuta hajjoo porsliinit lie ajeltunna porsliiniks roovakii näe helteellä kiähkiähhonkhonk... jos tätä lottuutusta ja äärimmäistä uteliaisuutta kestät seuraavat 15 vuotta niin lämpimästi tervetuloa.
Olen asunut Kuopiossa 23 vuotta (koko elämäni siis) ja voin vannoa ettei nuoret viäntele ja kiäntele puhetta niinkuin luullaan :D
Savon murre on kuollut mutta toki yksittäisistä sanoja on joista vielä kuulee jos joku on Kuopiosta.
Yksittäisiä siis
Mukava paikka, toki asuinseudusta riippuu! Koulutusmahdollisuudet hyvät ja kivoja luontokohteita ihan kaupungin lähellä.
Nykyään aika laajalle levittäytynyt kaupunki, ehkä saattaa tarvita auton liikkumiseen jos tahtoo nopeasti paikasta toiseen.
Ihmiset on aika samanlaisia kuin muuallakin Suomessa, ehkä vähän helpommin tutustuvat. Itse olen löytänyt paljonkin kavereita Kuopiosta kun olen hakeutunut samanhenkisten seuraan toisin kuin esimerkiksi Turussa asuessa koin että porukka ei halunnut edes yrittää tutustua.
Ihan ok kylä. Kiva kesällä, on järviä ja rantoja.
Mun eksä muutti takas sinne lähemmäs mammaa ja mamman lihapatoja joten eiköhän sieltä ainakin seuraa löydy yhdelle yhärille!
Muutin muutamia vuosia sitten Kuopion lähelle asumaan. Ihan on eri meininki kuin Vantaalla. Miehet mukavia, sinkkumiehiä paljon. Hämmästyttävintä on että saan tosi paljon positiivista huomioi panostamatta pukeutumiseen ja meikkeihin.
Mua ainaki naurattaa se savon kieli ja välillä siellä asioidessa on vaikea pitää pokkaa...Enkä siis naura ilkeyttäni, vaan rantaruotsalaisen korviin se kuulostaa todella hauskalta. :D
Lopettakaas jo...
Ei ole 'ihan ok'.
Kuopiosta pakon sanelemana pois lähdin. Aivan upea kaupunki ja ympäristö. Ehkä alkuun oltiin tosi ystävällisiä, sitten hiukan varautuneita, ja lopulta hyviä ystäviä. Näin omalla pienellä otannalla. Itse olen tampereelta, joka on ihan ok.
Kuopioon olisin kyllä jäänyt, jos mahdollista olisi tuolloin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole tainnut Kuopiossa koskaan käydäkään :D T: Nimimerkki 'Oikeasti Kuopiosta kotoisin'
Savon murre ei tosiaankaan ole kuollut, ainakaan näissä Ylä-Savon kunnissa. Kuopiossa ei toki ihan samalla tavalla viännetä.
Vierailija kirjoitti:
Mukava paikka, toki asuinseudusta riippuu! Koulutusmahdollisuudet hyvät ja kivoja luontokohteita ihan kaupungin lähellä.
Nykyään aika laajalle levittäytynyt kaupunki, ehkä saattaa tarvita auton liikkumiseen jos tahtoo nopeasti paikasta toiseen.Ihmiset on aika samanlaisia kuin muuallakin Suomessa, ehkä vähän helpommin tutustuvat. Itse olen löytänyt paljonkin kavereita Kuopiosta kun olen hakeutunut samanhenkisten seuraan toisin kuin esimerkiksi Turussa asuessa koin että porukka ei halunnut edes yrittää tutustua.
Tämän allekirjoitan. Lähdin Kuopiosta ja päädyin Rovaniemen kautta Turkuun. Roissa kiva meininki ja ihmiset rentoja ja tavallisia. Kuopiosta ja sen hengestä riittäisi positiivista kerrottavaa, mutta voi tämä Turku, mikä paska porukka yhdessä Suomen kauneimmista kaupungeista!!!! Tylyjä (tekoystävällisiä selkäänpuukottajia), omahyväisiä ja itserakkaita kuspäitä. Valitettavasti en voi muuttaa pois :(
Ihanhan tuo on kaupunki muiden joukossa... en tiiä mitä tuohon nyt muuta sanoisi, kaikissa kaupungeissahan ihmisiä asuu enkä ole kokenut Kuopion eroavat muista kaupungeista siinä.
Juuh eli äkäisiä bussikuskeja (muutamaa lukuunottamatta) kaksinaamaisia ja takakireitä ihmisiä joka paikassa (yleistän, tiedän) , lähemmin kun tutustuu niin tosi mukavia. Kesällä ihana paikka....!
En tiedä mistä tulet, itse muutin tänne pohjanmaalta viitisen vuotta sitten ja edelleen hieraisen välillä silmiäni näiden kallioiden ja ihanien järvi-maisemien keskellä... Ja talot näyttää tosi upeilta ja isoilta kun rakennettu kallioiden päälle.
Petonen ei todellakaan ole niin paha mitä puhutaan, Pyörönkaari on ehkä paikka minne en muuttaisi, mutta itse Petonen käsittää ihan valtavan alueen, ja siellä on paljon omakotitaloja, omistusasuntoja yms...
Vuokrat on korkeita! Meillä kerrostaloneliö Särkiniemessä ja vuokra 1150e/kk. Toki jos tulet pk-seudulta niin silloin vuokrat ei mielestäsi varmaan ole pahat. Kun muutimme, niin asuimme n. 2 v Jynkässä. Päiväkodin meiningistä en tykännyt yhtään. Ei ikinä kerrottu totuutta mistään päivän tapahtumista, valehdeltiin suoraan päin naamaa ja ryhmät oli todella isoja!
Tosi paljon tapahtumia ja ihania paikkoja lapsille. Hirveästi harrastusmahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta Puijonlaaksoon!!
Kuopiossa 15 vuotta asuneena olen kuullut muutaman lähiön maineesta ja yleensä Neulamäki ja Petonen olleet huonossa maineessa.
Puijonlaakso on parhaita asuinaluetta monella mittarilla. Moni sanonut ettei täältä halua muuaelle kun on tänne muuttanut.
Allekirjoitan. Paras kaikista alueista missä olen suomessa asunut. Mutta ymmärrän ettei mistään löydy paikkaa, josta kaikki pitäisivät. Kuopio on paras minulle❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret? Ei siellä mitään nuoria näy enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole tainnut Kuopiossa koskaan käydäkään :D T: Nimimerkki 'Oikeasti Kuopiosta kotoisin'
Vasta männäviikollae kahesti kävin. Nyt eijoo ollunna asijaa ku nuapurj sae pontikat tippaatettua. Ee ku vua rötisemmää tänne Pielavein suunttaa.
Julmetusti avohoitopotilaita, narkkeja ja vihaisia mummoja kaupunki täynnä