Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyhypunkki helvetti

Vierailija
14.05.2018 |

Lääkäri totesi syyhypunkin n. 2kk sitten. Voitelin itseni kahdesti, sillä nix-voiteella(viikon välein), sekä tein tarvittavat siivoustoimenpiteet. Mieheni myös. Jälkikutinaa tää ei voi olla enään ja kutisee helvetisti enemmän ja näppyjä ilmestyy edelleen. Sitä tablettia en voi syödä enään, koska olen raskaana. 4tuubia voidetta maksaisi n. 160€ ( miehelle 2 ja itselle 2). Mikä neuvoksi? Kuoleeko nämä ajankanssa vai pitääkö tässä joka toinen kuukausi pistää parisataa loisten häätöön. Sairaalatyön huonot puolet..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, syyhystä eroon pääseminen on tosiaan iso vaiva ja iso kustannus.

Typerää että jopa tuikitavallisia särkylääkkeitä voi saada reseptillä (eli ilmaiseksi)... mutta syyhylääkkeet pitää aina maksaa aivan itse eli tulevat todella kalliiksi. Kun ei kai siihen syyhyvoiteeseen reseptiä saa, ei niin mistään. Ilman särkylääkkeitä voi pärjätä. Ilman syyhylääkkeitä ei voi pärjätä.

En ainakaan koskaan ole kuullut että joku hullu olisi onnistunut pääsemään syyhystä eroon ilman lääkkeitä.

...

Mutta jos susta tulee tosi taitava pääsemään eroon syyhystä, niin ehkä sulle riittää YKSI käsittely sillä voiteella. Eikös se jälkimmäinen käsittely suositella tehtäväksi ihan vain varmuuden vuoksi? Joten jos voitelee tosi hyvin kerran niin saattaa riittää? Kunhan muistaa pestä kaikki pyykit yms ettei mistään saa sitä punkkia heti taas itseensä.

PS. En ole koskaan tarvinnut mitään ihmeen pillereitä syyhyyn. Voide on aina riittänyt.

Vierailija
2/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet varmasti oikeassa että sulla todella on syyhy. Mulla lääkäri diagnosoi väärin eli sanoi että mulla on syyhy... käytin sitten syyhyvoidetta ja se oli ihan turhaa, koska tosiasiassa se oli jotain allergista ihottumaa.

En nyt tietenkään tiedä että mistä voisit olla ihan varma että sun vaiva on syyhy. Paitsi siis... lievensikö syyhyhoitosi kutinaasi väliaikaisesti? Jos hoito auttoi, niin joo, ehkä se sitten todella on syyhy, jota hoito vain ei kunnolla poistanut.

Jos olette kohtuullisen pieniä ihmisiä niin teille kahteen pekkaan saattaa riittää 3 tuubia. Säästätte 40€.

Itse olin hullun perusteellinen syyhyhoidossani. Että saisin voiteen iholleni täydellisesti ihan joka puolelle niin ensin ajelin pois ihan kaikki karvani (mutta en hiuksiani tietenkään koska päähän ei voidetta tarvitse). Monen päivän ajan nukuin lattialla - en sängyllä. Käytin eri kenkiä kuin yleensä. Jne. Mutta moni pääsee syyhystä hyvin eroon myös huolimattomalla hoidolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka olisi 20 vuotta sitten uskonut, että tulemme vielä Suomessa kärsimään syyhystä. 

Vierailija
4/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka olisi 20 vuotta sitten uskonut, että tulemme vielä Suomessa kärsimään syyhystä. 

Tokkopa osasi kukaan aavistaa sitäkään, että hinkuyskä, tuberkuloosi ja muut ebolat palaavat riesaksemme. 

Pohjolan Japanista Pohjolan Kongoksi. Suomen nousu oli nopeudessaan häikäisevä 1940-1980. Nyt näyttää laskusta tulevan yhtä hurja. Jarruja ei taida painaa enää kukaan. 

Vierailija
5/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei se syyhy johtuisi pyykinpesuaineista ja vääristä lämpötiloista. 

Vierailija
6/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

virosta benzyl benzoat voide ! Sitä levitetään kaksi kertaa viikossa /2 viikkoa, paitsi karstasyyhyn hoidossa joka päivä!

Maksaa alle 5€ /tuubi!

Mutta jotta saa päänkin hoidettua niin tarvii 2 tuubii per hoito/1 hlö . Tämä on resepti vapaa!

Tai pyydä paperi resepti ja hae permetriini voidetta virosta! Mä linkkaan sulle valmisteen nimen.

Vierailija
7/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin lääkärin antaman diagnoosin jälkeen teimme miehen kanssa ne ensimmäiset hoidot voiteella ja silloin sattui ne kovat pakkasetkin, jolloin kaiken sai ulos ja siivottua hyvin. Muistaakseni mitään eroa en ole huomannut kutinassa, kun vain sen, että on vain voimistunut. Lääkäri tosiaan suositteli ottamaan tuon suunkautta otettavan tabletin sekä nix -voiteen lisäksi. Mies sen kuurin voi syödä, mutta itse en. Syyhy oli helposti tunnistettavissa kun lääkäri kaivoi punkin ulos ja tutki mikroskoopilla.

Pitääkin varmaan tehä perusteellinen siivous ja tehdä hoito uusiksi ja karata 4 päiväksi evakkoon mökille. Halvoista lääkkeistä tuntuu saavan kyllä kelakorvauksen mutta näistä, jotka ovat kalliita ja vaativat usein uusinnan niin ei, niistä ei saa korvauksia.

-Ap

Vierailija
8/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

virosta benzyl benzoat voide ! Sitä levitetään kaksi kertaa viikossa /2 viikkoa, paitsi karstasyyhyn hoidossa joka päivä!

Maksaa alle 5€ /tuubi!

Mutta jotta saa päänkin hoidettua niin tarvii 2 tuubii per hoito/1 hlö . Tämä on resepti vapaa!

Tai pyydä paperi resepti ja hae permetriini voidetta virosta! Mä linkkaan sulle valmisteen nimen.

Maksaa alle 11 €/ tuubi

Venäjältä jos löytyy tuttuja niin spregal spray

On ehkä tehokkain (pyretriini+synenergisti) ja sumute pullo 😊

Taisteltiin 7kk syyhyn kanssa 😒😬

Vierailija
9/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sait työssä tuon, eikö työnantaja korvaa kuureja?

Vierailija
10/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä ymmärrä miten syyhy liittyy "nykyaikaan" tai "ulkomaihin". Mulla oli 20 vuotta sitten syyhy. Oli monella muullakin. Ihan perisuomalainen syyhy, ei mitään tuontitavaraa. Syyhyä on ollut aina.

Vierailija
11/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERMETHRINS LMP GEEL 50MG/G 40G

(ET)

RETSEPTIRAVIM

10,47 €

Muistaakseni tallinnassa kalamaja pharmacy pitää tätä varastossa/hyllyssä. Resepti voide.

Resepti vapaa/käsikauppatavara

BENZOTAL SALV 200MG/G 30G

KÄSIMÜÜGIRAVIM

5,31 €

Näköjään on hinta noussut.

Vierailija
12/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli syyhypunkki teininä 15 vuotta sitten :( En tiedä mistä tuli. Oli kamalan ällöttävää, mutta onneksi lähti voiteen avulla. En valitettavasti osaa antaa vinkkejä, mutta toivotan tsemppiä!

Vierailija
13/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana ei missään nimessä bentsyylibentsoaatti - valmisteita. Voi aiheuttaa sikiölle sydämen kehityshäiriöitä, sekä muita kehityspoikkeamia.

Vierailija
14/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.apotheka.ee/benzotal-salv-200mg-g-30g-pmm0000378ee

Tossa linkki nettiapteekin sivuille siihe resepti vapaaseen voiteeseen suomeksihan vaikuttava aine on bentsyylialkoholi esteri

😁 , tää sit polttaa joissakin kohti niinku naamassa rutosti, en suosittele pois pesua kuumalla vedellä ja älä todellakaan laita vahingossa silmään (testattu).

Voit myös pyytää extempore reseptin rikkivoiteeseen, tehoaa syyhyyn ja myös sieneen. Ei oo kallista vaikka yliopiston apteekki sekoittaa sen itse tilauksesta, mutta tarviit reseptin.

Rikkivoidetta saa käyttää vauvallekkin. harva lääkäri tästä tietää, mutta onnistuu! Miinus on se että sitä pitää levittää joka päivä.

Sit on olemassa myös ivermektiini voidetta, soolantra , jota saa vähän halvemmalla virosta. Luulis tehoavan iholle laitettunakin koska se suun kautta otettava lääke on ivermektiiniä.

Vierailija
15/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantajan tarvitse korvata mitään. Ensinnäkin tuota tilannetta on vaikea todentaa, että se on nimenomaan työpaikalta tarttunut. Toisekseen, jos sairastut töissä ollessasi virtsatieinfektioon, niin työnantaja ei myöskään korvaa antibiootteja, vaikka tulehduksen aihuttajat työpaikalta olisivatkin peräisin.

Vierailija
16/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sit saa käyttää kosmetiikkaa ja hajuvesiä yms kun nekin voi tätä sisältää

Vierailija kirjoitti:

Raskauden aikana ei missään nimessä bentsyylibentsoaatti - valmisteita. Voi aiheuttaa sikiölle sydämen kehityshäiriöitä, sekä muita kehityspoikkeamia.

Vierailija
17/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin lääkärin antaman diagnoosin jälkeen teimme miehen kanssa ne ensimmäiset hoidot voiteella ja silloin sattui ne kovat pakkasetkin, jolloin kaiken sai ulos ja siivottua hyvin. Muistaakseni mitään eroa en ole huomannut kutinassa, kun vain sen, että on vain voimistunut. Lääkäri tosiaan suositteli ottamaan tuon suunkautta otettavan tabletin sekä nix -voiteen lisäksi. Mies sen kuurin voi syödä, mutta itse en. Syyhy oli helposti tunnistettavissa kun lääkäri kaivoi punkin ulos ja tutki mikroskoopilla.

Pitääkin varmaan tehä perusteellinen siivous ja tehdä hoito uusiksi ja karata 4 päiväksi evakkoon mökille. Halvoista lääkkeistä tuntuu saavan kyllä kelakorvauksen mutta näistä, jotka ovat kalliita ja vaativat usein uusinnan niin ei, niistä ei saa korvauksia.

-Ap

Onpas sulla sinnikäs syyhy. Ehkä voisit mennä taas lääkärille..?

Jotkut näköjään suosittelee ulkomailta ostamista. Tosiaan, reseptivapaita lääkkeitähän voi tilata netistä, ulkomailta. Itse tilasin joskus jotain Saksasta. Tulee halvemmaksi. Mutta siinä on sitten aikamoinen googlaamisen vaiva että osaa tilata aivan varmasti oikeaa-turvallista lääkettä. Toivottavasti noi jotkut suosittelee noita outoja venäläisiä tuotteita piloillaan.

Aikamoista että olet sietänyt syyhykutinaa jo kaksi kuukautta. Miten et ole tullut hulluksi? =D Oletko ollut kännissä koko 2 kuukautta? :p En mä ainakaan muuten sitä kestäisi.

Vierailija
18/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.apotheka.ee/benzotal-salv-200mg-g-30g-pmm0000378ee

Tossa linkki nettiapteekin sivuille siihe resepti vapaaseen voiteeseen suomeksihan vaikuttava aine on bentsyylialkoholi esteri

😁 , tää sit polttaa joissakin kohti niinku naamassa rutosti, en suosittele pois pesua kuumalla vedellä ja älä todellakaan laita vahingossa silmään (testattu).

Voit myös pyytää extempore reseptin rikkivoiteeseen, tehoaa syyhyyn ja myös sieneen. Ei oo kallista vaikka yliopiston apteekki sekoittaa sen itse tilauksesta, mutta tarviit reseptin.

Rikkivoidetta saa käyttää vauvallekkin. harva lääkäri tästä tietää, mutta onnistuu! Miinus on se että sitä pitää levittää joka päivä.

Sit on olemassa myös ivermektiini voidetta, soolantra , jota saa vähän halvemmalla virosta. Luulis tehoavan iholle laitettunakin koska se suun kautta otettava lääke on ivermektiiniä.

Tämän viestin kirjoittaja taitaa olla ihan hullu.

Luotan siihen että ap on sen verran fiksu että ei mene pilaamaan omaa ja vauvansa terveyttä.

Vierailija
19/26 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, olet sairaalassa töissä? Hoitaja tms? Ja sulla on syyhy? Toivottavasti se ei tarkoita sitä että olet jo kahden kuukauden ajan levittänyt syyhyäsi potilaille ja kollegoille.

Vierailija
20/26 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivermektiini eli englanniksi ivermectin tehoaa, mutta miten sitä saa helpoiten ja halvimmalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi