Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käveleekö kukaan enää paljain jaloin ulkona? Muistan kun pienempänä 80-luvulla aika moni lapsista ja aikuisista

Vierailija
14.05.2018 |

Kävelivät ilman kenkiä. Eikö edes lapsetkaan enää mökillä tai missään kävele paljain jaloin kesällä?

Kommentit (288)

Vierailija
241/288 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävellään kesällä ilman kenkiä. Lapset ja aikuiset. Jalat tykkää.

Mitenkäs jalkojen pesemisen kanssa? Eikö ne jalkapohjat ole aika likaiset etenkin jos kotona on vaaleita mattoja ja sängyssä on puhtaat lakanat?

Niin no, ne pestään ennen kuin mennään sinne puhtaisiin lakanoihin kiehnäämään. Daa.

Vierailija
242/288 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm90 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyi, en ikinä. Ties mikä punkki jalkaan tarttuu :x niitä ei ollut juuri yhtään kun olin lapsi joten silloin joo olin avojaloin.

**ttua alapeukutatte? Borrelioosi on vakava uhka. En edes hengaile nurmikolla nykyään, leikkaan sen lyhyeksi joo, mutta muuten en mene ollenkaan. Ellei keksitä nurmikolle levitettävää punkkimyrkkyä.

Idässä on punkkeja ja hirvikärpäsiä ollu aina.

Mitenköhän pitkään tämä "aina" on ollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/288 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja!

Meillä ei lapsena ollut kesäkenkinä  kuin kumpparit, joita käytettiin metsään mentäessä tai sateella. Muuten vedettiin paljain jaloin koko kesä. Jalat tottui nopeasti mm. pikkukivillä katettuihin pihateihin puhumattakaan hiekkateistä tai heinäpelloista. Ihania muistoja, kiitos kun palautit ne mieleen.

Vierailija
244/288 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen omalla pihalla ilman kenkiä aina kun on tarpeeksi lämmin. Jotenkin ihanan vapauttavaa! En ole koskaan pitänyt kengistä, vaan ne aina "tuntuvat" ikävällä tavalla jaloissa. Sateella tosin laitan yleensä jotkut kengät, kun muuten on kova puhdistaminen jaloissa kun menee sisälle. 1v. lapsi myös on yleensä ilman kenkiä. Tuntuu tykkäävän. Varmasti mukavampi kävellä paljasjaloin ulkonakin kun on juuri oppinut kävelemään.

Vierailija
245/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen avojaloin kirjoitti:

Viime kesänä tästä oli kommentointia peräti innokkaasti. No, käveleekös kukaan tämä kesänä paljain jaloin? Minä ainakin, aina kun on suht lämmin päivä, nautiskelen elämästä ilman kenkiä. Niin paljon paljain jaloin kuin vaan mahdollista.

Kyllä, edelleen. Kun antaa jalkojen tottua vapauteen, ei tee mieli vangita niitä kenkien sisään, jos ei ole pakko. Mitä enemmän tätä harrastaa, sitä enemmän jalat vahvistuvat ja tottuvat siihen. Ei ole enää tarvetta pukea kenkiä jalkaan kuten aikaisemmin, vaan on mukavampi olla ilman niitä.

Vierailija
246/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen avojaloin kirjoitti:

Viime kesänä tästä oli kommentointia peräti innokkaasti. No, käveleekös kukaan tämä kesänä paljain jaloin? Minä ainakin, aina kun on suht lämmin päivä, nautiskelen elämästä ilman kenkiä. Niin paljon paljain jaloin kuin vaan mahdollista.

Kyllä, edelleen. Kun antaa jalkojen tottua vapauteen, ei tee mieli vangita niitä kenkien sisään, jos ei ole pakko. Mitä enemmän tätä harrastaa, sitä enemmän jalat vahvistuvat ja tottuvat siihen. Ei ole enää tarvetta pukea kenkiä jalkaan kuten aikaisemmin, vaan on mukavampi olla ilman niitä.

Kiva kuulla, että en ole ainoa, jolle kengät kesällä ei ole mieleinen yhdistelmä. Paljain jaloin on vaan yksinkertaisesti niin mukava kulkea. Jännä juttu, että vaikka toukokuun lopulta olen kulkenut paljain jaloin, niin edelleen välillä ne pikkukivet asfaltilla pistelee. Tosin ei se menoa haittaa.

Vierailija
247/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin wt-pariskunta (nahkakuulajännis ja pissismuija) hoipertelivat yksi yö tuolla pihalla ilman kenkiä umpituiterissa, mies boombox olallaan Eminemiä luukuttaen ja hoilaten. :D

Vierailija
248/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena juostiin kesät paljain jaloin tai sitten jaloissa oli varvastossut. Vieläkin olen mielelläni ilman kenkiä, vaikka pari kertaa on tullut astuttua ampiaisen päälle, niin että varpaat ovat turvonneet. Varvastossut ei enää tunnu kivoilta jaloissa, mut ehkä sekin on vaan tottumiskysymys.

Vierailija
249/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme käytä sukkia kesäisin!!! Tietenkään emme!!!!

Varvastossut tai muut ovat käytössä niin kotona kuin töissä.

Onneksi ollaan työpaikassa, jossa ei sukkakenkä -osiota vaadita.

Vierailija
250/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin 1-vuotiaan just nurmikolle paljain jaloin. Oli aika ihmeissään. Vanhempansa ei oo varmaan kertaakaan laittaneet.

Mummi

Vanha kommentti, mutta mun yksivuotias oli kans toukokuussa ihmeissään seistessä äkkiä nurmikolla, koska jostain syystä ei viime kesänä vielä kävellyt, en tiiä muistaako koskaan edes eläkkeensä jo yhden kesän.

Mä kävelen paljain varpain ja lähes kaikki kauhistelee, että astut vielä lasinsiruun. Kyllä mä sen verran eteeni katon, etten sirukasasta kävele läpi ja yksittäinen siru on sitten yhtä sattumaa kuin leikata sormeen veitsellä.

Vierailija
251/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkainen kirjoitti:

Auringon pehmittämä bitumi pursuaa kivasti varpaiden välistä. <3

Jalkapohjat tulevat mustiksi eikä se lähde pesemällä.

Pihalla kivellä istuen tärpätillä ja trasselilla lähtee ensin enimmät ja sitten loput lämpimällä vedellä ja saippualla sisällä vaikka saunassa.

Vierailija
252/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kotipihan terassilla ja rannalla jos ihan pakko että meinaa mennä enemmän hiekkaa kenkään kuin olla menemättä. Inhoan likaisia asfaltteja, nurmikoita joissa voi olla punkkeja, hiekkakin ällöttää jne. Helsingin keskustassa en todellakaan, maassahan on vaikka mitä... hyi.

Vierailija
253/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin 1-vuotiaan just nurmikolle paljain jaloin. Oli aika ihmeissään. Vanhempansa ei oo varmaan kertaakaan laittaneet.

Mummi

Vanha kommentti, mutta mun yksivuotias oli kans toukokuussa ihmeissään seistessä äkkiä nurmikolla, koska jostain syystä ei viime kesänä vielä kävellyt, en tiiä muistaako koskaan edes eläkkeensä jo yhden kesän.

Mä kävelen paljain varpain ja lähes kaikki kauhistelee, että astut vielä lasinsiruun. Kyllä mä sen verran eteeni katon, etten sirukasasta kävele läpi ja yksittäinen siru on sitten yhtä sattumaa kuin leikata sormeen veitsellä.

Sen yhden sirun poissaaminen vaan voi olla aikamoinen operaatio.

Vierailija
254/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla ei ollut huumeita eikä niiden käyttäjiä niin paljon, eikä HIV:tä.

Vierailija
255/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kehittääneet semmoisen välineen kuin KENGÄT. Emme ole enää apinoita.

Vierailija
256/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen paljain jaloin aina kun vain voin, lenkit menen kesät talvet paljasjalkakengillä, kaupunkikenkinä minimalistiset. Loppui nilkkojen nyrjähtely siihen kun lopetin kokonaan "kunnon tukevien" kenkien käytön ja selkä ja polvetkin voivat paremmin kuin koskaan. :)

Vierailija
257/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukyään tulee punkki ja vammauttaa eliniäksi. Menee halut kävellä paljain jaloin.

Vierailija
258/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme kehittääneet semmoisen välineen kuin KENGÄT. Emme ole enää apinoita.

Tai sitten emme ikinä ole olleet apinoita.

Vierailija
259/288 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi. Ja eilen oli ihana kun märkä nurmikko 😊

Vierailija
260/288 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista lapsuudesta kuin kerran, kun astuin jonkun elukan paskaläjään paljain jaloin. Nykyään sitä paskaa näyttää olevan joka paikassa, ettei tulisi mieleenkään avojaloin kävellä.