Surullisenkuuluisa Huvila ja huussi -jakso nyt nelosella
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Toivomuksia:
TykkÀÀn kasveista ja kukista.
TÀÀ on aika tÀynnÀ. Ei pÀÀse oleskelemaan pihalle. Haluaisin ettÀ tÀtÀ vÀhÀn avarrettaisi. Haluaisin jotain modernimpaa.
MÀÀrÀyksissÀ 2/3 pitÀÀ olla kasvillisuutta. 2/3 pihasta perennaa on aika paljon, saa olla nurmikkoa. Ois kiva ettÀ nurmikko on avoin millÀ voi olla, ettei se oo tuolla puiden takana(?). Helppo leikata.
Haluan sÀÀstÀÀ pioneja. Mahdollisimman paljon uusiokÀyttöÀ. Terassi ok kokoinen. PöytÀryhmÀ liian pieni, haluaisin isomman. GrilliÀ voi uudistaa.
Haluaisin ettÀ komposti uusittaisiin. Mulla on jo vihannespuoli ja marjapensaita.
TykkÀÀn vÀreistÀ. Haluaisin rentoutta. SisÀltÀ on jo sisustettu oman nÀköiseksi.
Tilaa, selkeyttÀ. Mahdollisimman paljon perennoja sÀÀstettÀisi. Pieni hyötymaa. RehevÀÀ, ei turhan siistiÀ, ei turhan selkeÀÀ. EI lasten leikkipihaa, eikÀ kauheasti pipertÀmistÀ.
Veljen vaimo: ei haluaisi kasvimaata, jota pitÀisi usein kuokkia. Ei työlÀstÀ.
Toinen tuttava: hoitaa kasveja tunteella.
ArkipÀivisin 4 kpl parivuotiaita lapsia, muuten vÀen mÀÀrÀ vaihtelee.
Suunnitelma: perennat talteen, marjapensaat pois oleskelualueen vierestÀ ja perennat tilalle.
Sanoi vielĂ€ selkeĂ€mmin, ettĂ€ haluaa JĂTTĂĂ pionit.
Multa meni vÀhÀn ohi, ettÀ minkÀ takia ne ei sitÀ isompaa pöytÀryhmÀÀ saaneet edes hankittua? Tuollainen toive nyt luulisi olevan helpoista helpoin toteuttaa? PienemmÀn pöydÀn hankkivat sen sijaan ja kiikkerÀn nÀköisiÀ tuoleja...
Ihan höpöÀ koko keskustelu. Viimeisessa kommenteissa, kun jÀnnitys on lauennut, omistaja sanoo, ettÀ on erittÀin tyytyvÀinen, ettÀ lÀhti mukaan, vaikka jÀnnitti kauheasti.
SilmistÀ nÀkee tyytyvÀisyyden.
Luonne on vaan tuollainen jÀnnittÀjÀ, itse nÀytÀn joka kuvassa samanlaiselta kauhistuneelta peuralta
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpöÀ koko keskustelu. Viimeisessa kommenteissa, kun jÀnnitys on lauennut, omistaja sanoo, ettÀ on erittÀin tyytyvÀinen, ettÀ lÀhti mukaan, vaikka jÀnnitti kauheasti.
Luonne on vaan tuollainen jÀnnittÀjÀ, itse nÀytÀn joka kuvassa samanlaiselta kauhistuneelta peuralta
Evako se siellÀ?
Katsoin ohjelman loppuosan ja mitÀ nÀin: aran ja hiljaisen tyypin, joka oli tyytyvÀinen pihaansa ja joka sanoi, ettÀ onneksi hÀn jÀnnitykseltÀÀn uskalsi ottaa osaa ohjelmaan.
Av draamaa siis koko ketju.
Olen samaa mieltÀ kuin osa kommentoijista, ettÀ perinteistÀ siirtolapuutarhatyyliÀ tuossa uudessa pihassa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ohjelman loppuosan ja mitÀ nÀin: aran ja hiljaisen tyypin, joka oli tyytyvÀinen pihaansa ja joka sanoi, ettÀ onneksi hÀn jÀnnitykseltÀÀn uskalsi ottaa osaa ohjelmaan.
Av draamaa siis koko ketju.
Olen samaa mieltÀ kuin osa kommentoijista, ettÀ perinteistÀ siirtolapuutarhatyyliÀ tuossa uudessa pihassa ei ole.
Ohjelman alussa sanoi ettÀ se paikka on hÀnelle rakas kesÀkoti, jossa viettÀÀ toukokuusta syksyyn asti. Vuoden pÀÀstÀ ohjelmasta myi koko paikan pois, oli niiiin tyytyvÀinen muutokseen. :D
Jotkut ei osaa yhtÀÀn tulkita ihmisen ilmeitÀ ja ÀÀnenpainoja. Ajatellaan vaan ettÀ jos joku sanoo ettÀ "olen tyytyvÀinen" niin silloin se on tyytyvÀinen. Tyypillinen kiltti ja kohtelias nuori nainen, joka ei kehdannut alkaa siinÀ televisioruudussa purkamaan harmiaan, eikÀ varmaan tekijöille muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Omistajan ÀÀni ja elekieli oli ohjelman alussa aivan erilainen kuin lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistajan ÀÀni ja elekieli oli ohjelman alussa aivan erilainen kuin lopussa.
Nimenomaan.
Jos olis oikeasti tykÀnnyt, olis sanonut muutakin kuin "joo".
Onko muita huvila ja huussi -sarjan jaksoja, joissa on epÀonnistunut lopputulossa? Tuo oli eka kyseisen sarjan jakso, jonka olen katsonut ja tekisi mieli katsoa lisÀÀkin.
MĂ€ rupean seuraamaan tuota sarjaa.
Itse en olisi tykÀnnyt mistÀkÀÀn lopputuloksesta.
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko noista katastrofaalisista rempoista maksamaan vielÀ itse?
Tietty joutuu. Mun tuttava oli pÀÀssyt tuohon ohjelmaan ja kun sopimusta tultiin tekemÀÀn ja koekuvaamaan, niin olisi ollut tosi kiire aikataulu, kaikki tarvikkeet ja tekijÀt heidÀn sponsoreitaan. Ja hintalappu niin kallis, ettÀ vetÀytyivÀt.
Olen aina luullut, ettÀ saavat ilmaisen remontin kun tuohon ohjelmaan menevÀt. MitÀ jÀrkeÀ tuohon ohjelmaan on mennÀ, kun joutuu maksamaan kovan hinnan siitÀ ettÀ sun piha mahdollisesti tuhotaan? Tai vaikkei nyt tuhottaisi niin tulos saattaa silti olla vÀhemmÀn mieluinen. Eikö sillÀ samalla rahalla kannattaisi hankkia ihan oman mielen mukainen kunnostus?? En tajua.
No jos vaikka on myynti mielessÀ niin onhan se mukava laittaa ilmoitukseen ettÀ ollut siinÀ ja siinÀ H&H jaksossa. EhkÀ tÀmÀnkin jakson osallistujalla ollut sama mielessÀ.
Se herttaisuus ja luonnollisuus sekÀ rehevyys oli tÀysin kadotettu tÀssÀ uudistuksessa.
"Sori vaan, potut lÀhti, mut mÀ toin sulle yhden mansikan."
"MÀ en syö mansikkaa..."
"Kun sÀ oot yksin tÀÀllÀ niin riittÀÀks toi, sitten voit tÀhÀn tuoda lisÀÀ..."
MitĂ€ ihmettĂ€? ĂrsyttĂ€vĂ€ tuo tĂ€ti.
Vierailija kirjoitti:
"MÀ en syö mansikkaa..."
KiteyttÀÀ toiki keskustelu hyvin sen, kuinka hyvin muija kuunteli myös remppatoiveita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"MÀ en syö mansikkaa..."
KiteyttÀÀ toiki keskustelu hyvin sen, kuinka hyvin muija kuunteli myös remppatoiveita...
Eva ei kuuntele, Eva toteuttaa omaa visiotaan ja tekee pihoista toistensa klooneja.
Siis kuka maksaa tuhotöistÀ...
NÀissÀ ohjelmissa halutaan saada aikaan aina huomattavan iso muutos, joka nÀkyy selvÀsti katsojillekin. Usein pihat suunnitellaan kokonaan uusiksi, ehkÀ jotkut isoimmat puut jÀtetÀÀn, koska puiden kasvuaika on hidas. Jos perennapenkki ei sovi entiseen paikkaan, se pitÀÀ siirtÀÀ. Pionien siirto ei onnistu enÀÀ isona. Jos pionit halutaan uuteen paikkaan, on vanhasta pionista palottava pieni palanen ja istutettava se. Samoin on muiden perennojen laita. NÀmÀ palsista otetut taimet nuupahtavat ensin, joten nÀyttÀisivÀt siinÀ uudessa puutarhassa ihan hirveille. Nopeampaa nÀin ollen noille ammattilaisille on kaivaa isoilla kaivureilla entiset pois ja ostaa uudet, hyvinvoivat taimet tilalle. Perennat ovat jo kolmantena vuonna isoja. Terveisin puutarhakoulun kÀynyt harrastaja
TyypillistÀ tuo aneemisuus ja karuus.
"Hei, mÀ otin sun perunat pois!"
Miksi??