Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtasaari STT:lle plagiointikohustaan: ”Olen ehkä peilannut toiseen graduun, että onko minulla samaa kuin hänellä”

Vierailija
14.05.2018 |

heh heh..

"Yritän muistella, miten tämä on mennyt. Olen todennäköisesti valinnut aiheen ja sen jälkeen päättänyt, miten sen teen, ja käynyt kaikki gradut läpi. Ja sitten olen huomannut, että tämä on erityisen lähellä, ja olen ehkä peilannut siihen aina, että onko minulla samaa kuin hänellä, Huhtasaari kommentoi STT:lle."

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201805142200941995_pi.shtml

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla niin, että se Simpanen olisikin kopioinut Huhtasaaren gradua, eikä päinvastoin :)

Ei, koska Simpasen työ valmistui pari vuotta aiemmin.

Vierailija
22/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellyyttävää panikointia Lauralta. Tämä osoittaa että jokainen meistä on ihminen, vikoineenkin, eikä sieluton kone, kuten niin monet muut nais”kansanedustajat”. Huoh :) Taidan äänestää häntä seuraavissa vaaleissa :)

Yllä olevasta viestistä kyllä niin aistii pyllynkolotuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hauskaa, kun nämä puolustajat vetoavat

- kaikki plagioi (tai siis peilaavat)

- tutkitaan kaikkien muidenkin tekemiset 15 vuoden takaa

- teosta on 15 vuotta, vanha juttu, ketä kiinnostaa

- ajojahti

- kokoomukselaisena saisi huippuviran

Sikäli teko on merkittävä, että jos pitää paikkansa tuo 30% kopsaaminen, niin Huhtasaari on saanut ansaitsematonta rahallista hyötyä. Ilman gradua ei olisi valmistunut ja ilman valmistumista ei olisi saanut työpaikkojaan. Mehän taidetaan aika pitkälle maksaa mm. opettajien palkat. Siis me veronmaksajat. Joku muu ihan itse oman gradunsa laatinut on jäänyt ehkä ilman työtä, kun toinen on mennyt sieltä mistä aita on matalin.

Niin, olet oikeassa. Juttu on sekä vanha että merkityksetön kansallisella tasolla, tai jopa yliopiston tasolla ajan tuhlausta. Jos taas vedät sen presidenttiehdokkuuden esiin niin voidaan ruveta puhumaan vaikka professori haavistosta.

Tasapuolisuuden nimissä muutkin poliitikkogradut pitäisi käydä läpi tai vaihtoehtoisesti julistaa ennen automaattitarkistimien käyttöä tehdyt gradut voimassaoleviksi sellaisenaan oli niissä kopiointia tai ei koska niiden kaikkien käsintarkastus on täysin älytön työmäärä jossa ei saavuteta mitään hyödyllistä.

Minun elämääni ei lauran gradut vaikuta mitenkään enkä suosittele kenellekään kenenkään persun äänestämistä, syy ei ole tämä ja selkeästihän tässä vasemmistolaismedia käy taas kerran persun kimppuun ja taas kerran aivan naurettavan pienestä syystä.

Muistellaan vaikka erästäkin toimittajaa joka sai tuomion raiskauksesta taannoin. Nimi ja pärstänkuva jokaisen lehden etusivulla? Ei todellakaan. Nimi salattiin jotta toimittaja saa jatkaa elämäänsä rauhassa suuren yleisön tietämättä tapauksesta mitään.

Raiskaus on aika lailla vakavampi rikos kuin joku muinainen gradun kopiointi.

Sinun logiikallasi kaikki vääryydet pitäisi jättää käsittelemättä, koska kaikki eivät kuitenkaan jää kiinni. Tasapuolisuuden vuoksi ei voida rangaista kiusaajaa, koska monet muut kiusaajat pääsevät kuin koira veräjästä.

Ja mitä tuo raiskaustapaus liittyy asiaan? Raiskaus on tietenkin pahempi asia kuin gradun kopiointi, mutta se ei tee kopioinnista hyväksyttävää.

Vierailija
24/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi vielä tulla kiusallinen juttu, sillä onhan mahdollista, että Huhtasaaren lähteistäkin osa sisältää plagiaatteja. Ja mistä Huhtis olisi saanut Simpasen gradun sähköisenä paitsi omalta ohjaajaltaan tai laitoksen proffalta? Eihän noita elektronisia versioita tuolloin muille jaeltu.

Btw, joku manselainen voisi käydä perkaamassa myös Jyrki "pöytäkirjaväärennös" Kataisen gradun, se on siellä.

Vierailija
25/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois tässä viikko aikaa tehdä oma gradu loppuun, taidan "peilata" loput. Pääsee helpommalla!

Vierailija
26/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko kohussa on pohjimmiltaan kyse siitä, miten ihminen omiin mokiinsa suhtautuu ja millainen vastuunkantaja hän on.  Huhtasaari on tällä absurdilla kieltämisellä, muiden syyttämisellä ja poskettomalla venkoilulla osoittanut mielestäni ennenkaikkea oman moraalisen selkärankansa (tai paremminkin sen puutteen). Käyttäytyy melko lailla samoin kuin oma 4v. poikani jos saan hänet kiinni salaa karkkikaapilta keittiöstä. 9v esikoinen omaa jo kypsemmän suhtautumisen omiin ylilyönteihinsä ja kömmähdyksiinsä... 

Vierailija
27/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä sanota että hyvät kopioivat mutta parhaat varastavat?

Taisi olla joku muusikko joka noin sanoi?

Mieleen tulee J. Leskinen mutten ole varma. 

Musikaalisista vaikutteista puheenollen (englanniksi) hupaisa pikku huumoripläjäys:

Vierailija
28/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä voi vielä tulla kiusallinen juttu, sillä onhan mahdollista, että Huhtasaaren lähteistäkin osa sisältää plagiaatteja. Ja mistä Huhtis olisi saanut Simpasen gradun sähköisenä paitsi omalta ohjaajaltaan tai laitoksen proffalta? Eihän noita elektronisia versioita tuolloin muille jaeltu.

Btw, joku manselainen voisi käydä perkaamassa myös Jyrki "pöytäkirjaväärennös" Kataisen gradun, se on siellä.

Mistä Huhtasaaren ohjaaja olisi saanut tuon gradun sähköisenä? Se oli tehty eri yliopistoonkin.

Vierailija
29/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäpä migrin entinen pomo tms päivi nigri tai nergi  joka teki progradu työn utareista johon on plagioitu muilta juttuja miksei kukaan tutki sitä, ei taida olla painoarvoa

Vierailija
30/35 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilaaminen on hauskaa, mutta peilatessaan Laura olisi sitten voinut tehdä oikeaa tutkimusta - eikä plagiointi - ja olisi sitten vastannut siihen päätyikö omassa gradussaan eri vain samaan lopputulokseen kuin aiempi gradu. Kirjoitusvirheiden kopionti ei edistä tutkimusta kovin paljoa.

Vierailija
31/35 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta näkee että persuille vain hyökkäys on keino puolustautua. Keksitään juttuja muista tai sanotaan että katsokaapa mitä tuokin on tehnyt tai miksi ette tutki sitä tätä ja tuota. Tai viimeisenä tulee mitä väliä.... Hyväksyisitte nyt vaan sen faktan että Laura on valemaisteri ja peilailu taitaa sopia persujen moraaliin kommenteista päätellen.

Vierailija
32/35 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjmies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei gradua toisten graduja lukemalla tehdä. Ja lähteisiin viitataan aina, kuten käytettyyn kirjallisuuteenkin.

Kyllä, monet tekee.  Kokeistakin , "tenteistä" saa hyvät numerot, kun lukee sen saman arvostelijan aikaisemmat kokeet, niin tietää mitä hän haluaa saada vastaukseksi.  Tuo pätee nyt läpi koko koulujärjestelmän, hyvä osaa lukea parhaiten opettajaa .

Mutta joillakin on valokuvamuisti, niin sillon siihen tulee virheetkin.  Tosin se kertoo älykkyydestä, mistä ei toisaalta ole kysymys siinä millaisia arvosanoja tai titteleitä saa.

Nykyään kaikki on jo sanottu ja löytyy netistä, pitää olla jo erikoisnero jos ihan uutta tekstiä pystyy tekemään vanhoista asioista.

Pitäiskö sitten olla innovaatiokokeita, siinä voisi olla ideaa.

Tuota ei kyllä akateemiset kannata, menis harvalla läpi.  

Innovaatiokokeet olis hyvä juttu! Olen vähän liian luova tieteentekijäksi, joten tämä avaisi mahdollisuudet minullekin.

Vierailija
33/35 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura vois lopettaa venkoilun ja myöntäisi vaan, ettei ollut tarpeeksi kypsä ja rehellinen tehdessään gradunsa. Ottaisi vastustajilta aseet pois myöntämällä tapahtuneen.

Vierailija
34/35 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen jäsenistä 10% on korkeakoulu tutkinto ja vaikuttaa siltä että ainakin yksi tutkin olisi pitänyt hylätä. Persujen koulutustaso ehkä selittää sen miksi Huhtasaaren peilailuja on niin vaikea ymmärtää.

Vierailija
35/35 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisilla on valokuvamuisti, siihen tulee virheetkin, mutta se kertoo älykkyydestä..."

Tää oli mun suosikki. Laura ei kopioinut, se peilasi valokuvamuistillaan. Voisiko tälle antaa jonkin palkinnon!