Suomessa vuonna 2018: aborttiin ei saa kipulääkitystä
Näin täällä pohjois-savossa. Laitetaan kotiin hoitamaan toimenpide ilman kipulääkkeitä, joka parhaimmillaan vastaa synnytyskipuja. Pahimmillaan kivut vastaavat synnytystä ja kestävät kolme päivää.
Voiko tästä tehdä kantelun jonnekin?
Kommentit (10)
Ei saa alatiesynnytyksen tai sektionkaan jälkeen reseptiä särkylääkkeisiin, ihan normi käytäntö nykyään! Buranaa ja panadolia saa apteekista ilman reseptiä ja niitä kehoitettiin hakemaan kun kotiuduin alle kk sitten sektiosta. Hop HOP siis apteekkiin AP.......
Vierailija kirjoitti:
Ei saa alatiesynnytyksen tai sektionkaan jälkeen reseptiä särkylääkkeisiin, ihan normi käytäntö nykyään! Buranaa ja panadolia saa apteekista ilman reseptiä ja niitä kehoitettiin hakemaan kun kotiuduin alle kk sitten sektiosta. Hop HOP siis apteekkiin AP.......
Onhan synnytykseen saatavilla puudutuspiikkejä, epiduraali, ilokaasua.
Olen saanut aiemmin särkylääkemyrkytyksen 3 buranasta ja 3 panadolista, vaikka otin 2 tunnin välein yhden kerrallaan. Hermosärkyyn ne eivät auttaneet pätkääkään.
Vain aborttia varten tarvitsisin jotain särkylääkettä edes pariksi päiväksi. Onko se sitten parempi että tilaan yhteiskunnalle noin sata kertaa kalliimman ambulanssiin?
Kyllä saa kipuun Panacodia jos pyytää. Mulle ainakin laitettiin resepti ihan pyytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa kipuun Panacodia jos pyytää. Mulle ainakin laitettiin resepti ihan pyytämättä.
Kysyin ja en saanut.
Vierailija kirjoitti:
Koska muutkin niin minäkin. Sitenhän se maailma muuttuukin parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyy ainakin ehkäisyn käyttö.
Näin se hoitohenkilökuntakin varmaan ajattelee. Mitäpä siitä kun turhat pelkosektiot lisääntyvät ja jotkut jäävät traumojensa takia jopa työkyvyttömiksi.
Lääkäri vain naureskeli että kivut ovat yksilöllisiä ja voit ottaa buranaa. Miksi halutaan tahallaan aiheuttaa ihmiselle traumat?