Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä työmatkoja tai lentotyötä tekeviä, jotka onnistuneet tulemaan raskaaksi?

Vierailija
14.05.2018 |

Olen 36v nainen jonka elämä on vihdoin asettunut uomiinsa vakaan kumppanin kanssa! Toive lapsesta molemmilla suuri!

Joudun kuitenkin 2 kertaa kuussa matkustamaan ja tämä hankaloittaa yritystä, saada yhdynnät ajoitettua siihen ovulaation aikaan. Lisäksi matkustamista ja lentämistä voi tulla siihen kiinnittymisen aikaan. Haluaisin mielipiteitänne, voiko tälläisessä työssä tulla raskaaksi? Mitä pitäisi huomioda?

Nyt on yritetty yli puoli vuotta, yhdyntöjä tullut ainakin 3-6 siihen ovulaation aikaan, mutta ei ole onnistunut. Kuukautiset vaan aina alkaa. Nyt koitin miettiä, voiko tämä työni vaikuttaa. Lennot onneksi lyhyitä, Euroopassa vain.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hormonihoitoa. Clomifem munasolun kasvattamiseen, pregnyl irrottamiseen ja lugesteron tukemaan kiinnittymistä.

Kiitos paljon sulle avusta! Kukakohan olisi PK-seudulla hyvä tämmöisen hoidon tekemään? Mikä tämän hoidon oikea nimi on?

Ap

Tässä se eri kaupungissa työssä käyvä. Tuon hoidon ”nimi” on hormonaslinen munasolujen kasvatus, jotkut puhuu induktiohoidostakin. Sitä ei voi tehdä omin päin vaan lääkärin valvonnassa, sillä alkuun pitää varmistaa oikea annos ettei munasoluja kasva liikaa. Jos on monta solua kypsänä yhtäaikaa ei saa raskautua. 1-2 solua hyvä.

Haittapuoliakin on. Koska läke stimuloi munasolufollikkeleja kypsymään niin niitä kypsyy myös ”huonoista” soluista ja tämä lisää jkv keskenmenoja. Mulla oli 5 kpl km:ia mutta se johtui iästäni. Olin 35 kun aloitin yrityksen, ja yritystä yht 5v josta 3 v hoitoja. Sain siis kolmannen lapsen 40v iässä.

Mne vasn rohkeasti lääkäriin ja ota ketjuklinikka jos reissaat. Alkuun ultrat tein kotikaupungissa ja ruiskeen otin joskus työkaupungissa. Sitten opettelin pistämään itse.

Ekat pari kiertoa ultrataan eli se maksaa, mutta sitten voi ottaa lääkkeet ja ruiskeen ominpäinkin.

Lääkkeistä ei saa kelakorvausta mutta sinä saat lääkärikuluista kelakorvauksen. Sen saa jos ei lapsia vielä ole, 2 lapsen jälkeen ei enää saa.

Itse kävin erään ”pörriäis” lääkärikeskuksen lspsettomuusklinikalla (suoraan ei saa mainostaa).

Vierailija
22/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa mainostaa! Täällähän on ihan ketjujakin lääkäreistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vähäisillä lentomäärillä voit hyvin tulla raskaaksi, siitä se ei voi olla kiinni.

Olen entinen lentoemäntä ja tullut kaksi kertaa ”helpohkosti” raskaaksi.

Lapseni sain 35v. ja 37v.

Veikkaan että ongelma on jossain muualla.

Lentoemännät nimittäin saavat lapsia ihan siinä missä muutkin naiset.

T. Ex-lentoemäntä

Vierailija
24/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vähäisillä lentomäärillä voit hyvin tulla raskaaksi, siitä se ei voi olla kiinni.

Olen entinen lentoemäntä ja tullut kaksi kertaa ”helpohkosti” raskaaksi.

Lapseni sain 35v. ja 37v.

Veikkaan että ongelma on jossain muualla.

Lentoemännät nimittäin saavat lapsia ihan siinä missä muutkin naiset.

T. Ex-lentoemäntä

Hyvä kuulla t. Ap

Vierailija
25/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hormonihoitoa. Clomifem munasolun kasvattamiseen, pregnyl irrottamiseen ja lugesteron tukemaan kiinnittymistä.

Kiitos paljon sulle avusta! Kukakohan olisi PK-seudulla hyvä tämmöisen hoidon tekemään? Mikä tämän hoidon oikea nimi on?

Ap

Tässä se eri kaupungissa työssä käyvä. Tuon hoidon ”nimi” on hormonaslinen munasolujen kasvatus, jotkut puhuu induktiohoidostakin. Sitä ei voi tehdä omin päin vaan lääkärin valvonnassa, sillä alkuun pitää varmistaa oikea annos ettei munasoluja kasva liikaa. Jos on monta solua kypsänä yhtäaikaa ei saa raskautua. 1-2 solua hyvä.

Haittapuoliakin on. Koska läke stimuloi munasolufollikkeleja kypsymään niin niitä kypsyy myös ”huonoista” soluista ja tämä lisää jkv keskenmenoja. Mulla oli 5 kpl km:ia mutta se johtui iästäni. Olin 35 kun aloitin yrityksen, ja yritystä yht 5v josta 3 v hoitoja. Sain siis kolmannen lapsen 40v iässä.

Mne vasn rohkeasti lääkäriin ja ota ketjuklinikka jos reissaat. Alkuun ultrat tein kotikaupungissa ja ruiskeen otin joskus työkaupungissa. Sitten opettelin pistämään itse.

Ekat pari kiertoa ultrataan eli se maksaa, mutta sitten voi ottaa lääkkeet ja ruiskeen ominpäinkin.

Lääkkeistä ei saa kelakorvausta mutta sinä saat lääkärikuluista kelakorvauksen. Sen saa jos ei lapsia vielä ole, 2 lapsen jälkeen ei enää saa.

Itse kävin erään ”pörriäis” lääkärikeskuksen lspsettomuusklinikalla (suoraan ei saa mainostaa).

Kiitos t. Ap

Vierailija
26/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on vauvapalsta! palsta on täynnä raskaaksi tullutta wt-porukkaa. nää sikiää joka saa.tanan paikassa.

Vierailija
27/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaationinduktio on tuon hormonilääkityksen nimi. Aloitin itse juuri letrozolilla. Mutta ei ovulaatiota ainakaan minun tapauksessani sillä pysty mitenkään ajastamaan, vaan kun olin käynyt ultrassa tsekkaamassa, että folleja on vain se yksi, niin sitten vain odoteltiin luonnollista ovulatiota, johon meni tuosta vielä useita päiviä. Irrotuspiikillä ehkä sitten voisi ajoitusta säätää. Mietin vaan itse, että onko munasolu sitten varmasti kypsä, jos se piikillä irroitetaan vs että irtoaa luonnollisesti. Ei ole asiasta tietoa, mutta kiinnostaisi jos joku tietää.

Turha tulla kommentoimaan noita, että parasta ennen päivä on jo mennyt jne. Ihan varmasti jokainen 35+ vuotias yrittäjän sen tietää ja asiasta huolehtiikin. Menneisyyttä ei voi muuttaa, joten en ymmärrä kuka saa jotain tyydytystä itselleen moisesta vahingoniloisesta ilkkumisesta.

Vierailija
28/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene julkiselle vaan mene heti yksityiselle jos on rahaa. Julkisella pitää odotella koko ajan, ja eivät tarjoa edes parhaita/uusimpia hoitoja. Yksityisellä homma toimii kuin rasvattu ja siellä ollaan muutenkin auttavaisia, aina jos tuli joku akuutti tilanne niin heti sai ajan ja vaikka oli varauskirja samalta päivältä täynnä, niin oma lapsettomuusgyne järkkäsi vaikka ilta-ajan ylitöinä että pääsin ultraan / ottamaan ruiskeen.

Julkisella se odotus ei ole vaan se hoitoonpääsyn odotus, vaan joka vaihetta odotetaan, joka ultran aikaa odotellaan jonossa ja mitään akuuttiaikoja ei ole. Lisäksi siellä on aina muutaman kuukauden ”taukoja” kokeilujen välillä. Yksityisellä voi posottaa hoitoja nonstop. Toki se maksaa mutta niin kauan kun ei olla ivf-tasolla (”koeputkihedelmöitys”) niin homma on suht halpaa vielä. Muistaskseni mulla meni 50-200 e kuussa vsihtelevasti.

Vierailija
29/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene julkiselle vaan mene heti yksityiselle jos on rahaa. Julkisella pitää odotella koko ajan, ja eivät tarjoa edes parhaita/uusimpia hoitoja. Yksityisellä homma toimii kuin rasvattu ja siellä ollaan muutenkin auttavaisia, aina jos tuli joku akuutti tilanne niin heti sai ajan ja vaikka oli varauskirja samalta päivältä täynnä, niin oma lapsettomuusgyne järkkäsi vaikka ilta-ajan ylitöinä että pääsin ultraan / ottamaan ruiskeen.

Julkisella se odotus ei ole vaan se hoitoonpääsyn odotus, vaan joka vaihetta odotetaan, joka ultran aikaa odotellaan jonossa ja mitään akuuttiaikoja ei ole. Lisäksi siellä on aina muutaman kuukauden ”taukoja” kokeilujen välillä. Yksityisellä voi posottaa hoitoja nonstop. Toki se maksaa mutta niin kauan kun ei olla ivf-tasolla (”koeputkihedelmöitys”) niin homma on suht halpaa vielä. Muistaskseni mulla meni 50-200 e kuussa vsihtelevasti.

Kiitos! Mitä pahaa on mennä suoraan IVF-hoitoon? Tuossa alkutsekkauksessa meille sanottiin että kannattaa suoraan mennä IVF tässä iässä.

Voisitko suositella lääkäriäsi?

Kiittäen ap

Vierailija
30/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovulaationinduktio on tuon hormonilääkityksen nimi. Aloitin itse juuri letrozolilla. Mutta ei ovulaatiota ainakaan minun tapauksessani sillä pysty mitenkään ajastamaan, vaan kun olin käynyt ultrassa tsekkaamassa, että folleja on vain se yksi, niin sitten vain odoteltiin luonnollista ovulatiota, johon meni tuosta vielä useita päiviä. Irrotuspiikillä ehkä sitten voisi ajoitusta säätää. Mietin vaan itse, että onko munasolu sitten varmasti kypsä, jos se piikillä irroitetaan vs että irtoaa luonnollisesti. Ei ole asiasta tietoa, mutta kiinnostaisi jos joku tietää.

Turha tulla kommentoimaan noita, että parasta ennen päivä on jo mennyt jne. Ihan varmasti jokainen 35+ vuotias yrittäjän sen tietää ja asiasta huolehtiikin. Menneisyyttä ei voi muuttaa, joten en ymmärrä kuka saa jotain tyydytystä itselleen moisesta vahingoniloisesta ilkkumisesta.

Irrotuspiikin voi ottaa käyttöön kun lääkekierto on tasainen, ja irrottamisen voi tehdä aikaikkunan sisällä esim 3pv ennen laskennallista ovista. Se ruiske lisäkypsyttää muniksen jos se vielä olisi ollukin ”liian raaka”. Ideaalitila on antaa irrota itsestään mutta joskus on pakko tekoirrotus tehdä, jos olet esim työmatkalla euroopassa juuri normioviksen aikana.

Vierailija
31/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ❣️

Ehkä tätä hoitoa meille ei edes suositeltu sillä mulla ovulaatio säännöllinen. Suoraan IVF sanottiin. Että jos ei syksyyn mennessä ole alkanut.

Vierailija
32/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Mitä pahaa on mennä suoraan IVF-hoitoon? Tuossa alkutsekkauksessa meille sanottiin että kannattaa suoraan mennä IVF tässä iässä.

Voisitko suositella lääkäriäsi?

Kiittäen ap

Ivf voi olla sellasen 1500e kerta, alkuvaiheessa enemmänkin. Tuolla kyllä onnistuu hyvin mutta ei mitenkään joka yrityksestä, olisko keskimäärin 20% onnistuminen (eli monta kertaa tuokin pitää ehkä tehdä). ”lääkeyrityskierto” taas maksaa alle 100e per kierto. Eli halpaa.

Sinuna ehkä kannattaa kerätä munasolut valmiiksi pakkaseen kuitenkin. Sieltä voit sitten ottaa niitä ivf istutukseen jos et heti halua kallista ivfää vaan eka yrittää lääkkeillä.

Lisäksi ivfssä on rajumpi hormonihoito joka aiheuttaa joillain pahatkin oireet. Induktiokierrossa ei edes aina oireita huomaa.

Mutta, siis kyllä minullakin olisi se tärppi tullut ivf hoidolla nopeammin, nyt induktiolla meni se 3v. Mulla kun oli jo lapsia ennastasn niin siksi en ollut valmis laittamaan 10-20 ke rahas hoitoihin, nyt meni ehkä joku 2500-3000 onnisttuneen lopputuloksen aikaansaamiseksi.

Vierailija
33/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ystäväni on lentoemo ja hänellä kaksi pientä lasta. Ei ole vaikeuttanut raskauksia, nyt toki hieman haastavaa kun on satunnaisesti pari päivää maailman toisella laidalla ja pienet lapset isän kanssa keskenään sen ajan. Mutta kokoajan helpompaa kun lapset kasvavat.

Vierailija
35/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ystäväni on lentoemo ja hänellä kaksi pientä lasta. Ei ole vaikeuttanut raskauksia, nyt toki hieman haastavaa kun on satunnaisesti pari päivää maailman toisella laidalla ja pienet lapset isän kanssa keskenään sen ajan. Mutta kokoajan helpompaa kun lapset kasvavat.

Kiva kuulla! Taitaa tuo stressi/ suoritus tosiaan vaikuttaa eniten.