Olkaa kiitollisia puolisosta joka ei koko ajan ole tekemässä liikaa ruokaa
Ruoka sitten vielä hiilaripitoista:(
Pitää varmaan ottaa kesäpossu ja syöttää sille puolison tekemät ruuat. Tänään hän kysyi että enkö otakkaan ranskanperunoita. Sanoin että jotain rajaa sentään voisi syömisessä olla:(
Puoliso oli viikon pois kotoa ja oli tosi helpottavaa kun sai tehdä mitä haluaa ja määrät niin että ei ole tunne että tässä hukkuu ruokaan. Korvistakin pursuaa ruokaa....
Kommentit (39)
Syötkö itse vai syötetäänkö pakolla?
Ilmoita poliisille, tuollainen pakkosyöttäminen on väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö itse vai syötetäänkö pakolla?
Jatkuva ruuan ylitarjonta ja ruuasta puhe on pakkosyöttöä ja ruuan tajoaminen ja että ottaisitko jne. se on pakkosyöttöä. Se vaan kallistuu pakkosyötökis.
AP.
Jotkut rakastaa tarjoamalla ruokaa. Minä ainakin. En kyllä koskaan tuputa, vaan kannatan syömään vain itselle sopivan määrän.
Annosteleeko hän ruoan ja pakottaa syömään lautasen tyhjäksi? Vai olisitko se kuitenkin sinä, joka syöt liikaa?
Tässä on nyt sitten ihan prototyyppi syömisongelmaisesta ihmisestä. Ei osaa laittaa rajoja omalle syömiselleen ja syyttää sitten muita liiasta syömisestään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt sitten ihan prototyyppi syömisongelmaisesta ihmisestä. Ei osaa laittaa rajoja omalle syömiselleen ja syyttää sitten muita liiasta syömisestään.
Varmaan perääkin väitteessäsi mutta ongelman perussyy on kuitenkin ruuan liika tarjonta. Jos nyt koskaan olet perehtynyt syömiseen niin terveellistä syömistä ei edesauta valmistettavan ruuan suuri määrä. Lisäksi tunteet esim. että jos kokki uurastaa keittiössä niin aika noloa olla sitä ruokaa syömättä.
Ei jaksaisi joka hetki selittää että tässä kun näin kaksistaan elellään ja ei liikunta kummallakaan mitään jokapäiväiseen maratooniin verrattavaa ole niin voisko ajatella että sitä ruokaa vaan tehtäisiin vähemmän? Onko tapausta että ihminen kuolee nälkään Suomessa, joten sitäkään varten ei kattiloiden tarvi porista koko aikaa?
Ilmeisesti tässä pitää alkaa heittämään ruokaa kompostiin ja tätä kautta jos pääkokille aukeaisi että joku tässä mättää.
Tänään puoliso syö kaverinsa luona eikä tee ruokaa. Ihan silmät kostuu kun olen niin kiitollinen.
ap.
Suu auki eikä ruuan lappamista varten vaan kerro toiveet laadun ja määrän suhteen.
On se kumma että sen sijaan että ap saisi suunsa auki ja sanoisi asiasta puolisolleen, hän kitisee täällä asiasta. Ihan on ok sanoa että hei, älä kokkaa rykmentille ja mun annoskoko on tämä enkä lisää ota. Käske sen keksiä joku muu harrastus kuin kokkaaminen tai sano ettet syö niitä tanan ranskanperunoita vaan haluat lämpimiä vihanneksia.
Mene ostamaan pienemmät ruokalautaset ja käy itse ruokakaupassa valitsemassa raaka-aineet joista puoliso kokkaa eli jätä ne hiilarihötöt ja einekset sinne kauppaan niin et joudu niitä kotona syömään. Problem solved.
Ihme vinkuja!
Ei sitä ruokaa tarvitse kompostiin heittää, laita ylijäänyt jääkaappiin ja syö seuraavana päivänä. Seuraavana päivänä puolison ei tarvitse kokata, koska eilistä on tähteenä.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma että sen sijaan että ap saisi suunsa auki ja sanoisi asiasta puolisolleen, hän kitisee täällä asiasta. Ihan on ok sanoa että hei, älä kokkaa rykmentille ja mun annoskoko on tämä enkä lisää ota. Käske sen keksiä joku muu harrastus kuin kokkaaminen tai sano ettet syö niitä tanan ranskanperunoita vaan haluat lämpimiä vihanneksia.
Mene ostamaan pienemmät ruokalautaset ja käy itse ruokakaupassa valitsemassa raaka-aineet joista puoliso kokkaa eli jätä ne hiilarihötöt ja einekset sinne kauppaan niin et joudu niitä kotona syömään. Problem solved.
Ihme vinkuja!
Kuka väittää etten ole sanonut asiasta. Joskus sanominen pitää lopettaa kun siitä ei mitään hyötyä ole. Ei jaksaisi painia tämmöisen asian kanssa jatkuvasti. Jos kysyttäessä sanon että otan 2 perunaa, niin miksi ei voi tyytyä tähän määrään vaan sanoo että kai sinä nyt enemmään syöt:(
Mitä sinun päässäsi likkuisi jos puoliso valittelee että alkaa housut kiristämään ja että pitää varmaan isontaa vaatekokoa. Menetkö kauppaan ja ostat 5 makaroonipussia eurolla?
Puoliso sanoi että voisi alkaa käydä kaupassa pyörällä ja jatkoi että on kyllä niin paljon ruokaa ostettavana että tuskin saa tuotua. Meinasin sanoa että kukaan ei kyllä sitä ruokaa pakota ostamaan.
Lisäksi olen niin empaattinen ihminen että jos joku voisi oppia jotain ja havahtuisi että myös hän tekee ja tuputtaa ruokaa läheisilleen.
Tämä on hätähuuto! Älkää tappako läheisiänne ruualla!
ap.
Oletko ehdottanut puolisolle, että sinä vastaat jatkossa kaupassa käymisestä ja ruuanlaitosta?
Siis sinä otat sitä ruokaa just sen verran kuin haluat. Luulisi parissa viikossa oppivan.
Ajatellaan näin että valmistat perheen ruuat ja läheisenne ovat ylipainoisia niin mitä teet? Etkö koe syyllisyyttä asiasta?
Kammottavaa miten telkkarissakin esitetään niin lihavia ihmisiä jotka ei pääse sängystä ylös mutta läheiset vaan kantaa tämmöisille valtavia määriä ruokaa.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaan näin että valmistat perheen ruuat ja läheisenne ovat ylipainoisia niin mitä teet? Etkö koe syyllisyyttä asiasta?
Kammottavaa miten telkkarissakin esitetään niin lihavia ihmisiä jotka ei pääse sängystä ylös mutta läheiset vaan kantaa tämmöisille valtavia määriä ruokaa.
ap.
Ajaellaan näin että SINÄ olet ihan itse vastuussa syömisestäsi, ei puolisosi...
Vaikka hän kuinka laittaisi ruokaa kokonaiselle pataljoonaalle niin SINÄ sitä ruokaa lapat suuhusi...
Kasvata selkärankaa ja sano että ei en syö enempää....
Minä teen aina "liikaa" ruokaa, siitä saa eväät seuraavalle päivälle eikä koko ajan tarvitse kokata
Vierailija kirjoitti:
Minä teen aina "liikaa" ruokaa, siitä saa eväät seuraavalle päivälle eikä koko ajan tarvitse kokata
Etkö sitten ymmärrä että kyse on eri asiasta? Että pääset samalle aaltopituudelle niin kuvittele että jääkaapissa on jo jämäruuat ensi viikonkin eväisiin!
ap.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ehdottanut puolisolle, että sinä vastaat jatkossa kaupassa käymisestä ja ruuanlaitosta?
Ap, vastaisitko tähän?
Tekisi mieli sanoutua irti hänen kaikista ruuistaan. Sanoa kylmästi että tästä lähtien voit tehdä ruokaa vaan itsellesi ja etten syö hänen ruokiaan enää. Hän oli viikon pois ja kun palasi niin heti ensimmäisenä päivänä tuli niin ähky olo, etten meinannut saada happea.
ap.