Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kasvi tai tuoksu pitäisi pissivät koirat loitolla?

Vierailija
13.05.2018 |

Onko jollain kokemusta jostain kasvista jota voisi istuttaa pihan reunaan tai jokin eteerisen öljyn tuoksu yms. jota koirat karttaisivat? Vika on tietenkin fleksin toisessa päässä, mutta asumme kulmauksessa, jossa ulkolutettavat koirat meikkaavat pienen pihamme käytännössä joka kulmalta. Tien reunan tuija kuoli pissakastelusta, metalliportti on syöpynyt puhki ja aidassa kimmeltää pissahelmet. Näin lämpimällä säällä haju on tyrmäävä. Tylsimmät taluttajat jättävät koiransa kakatkin keräämättä, mutta se on toinen juttu. Olen yrittänyt koiran ulkoiluttajille ystävällisesti puhua, mutta vastaanotto on ollut täydestä hiljaisuudesta haistatteluihin tai selittelyyn, ettei pysty estämään koiraa, joka haluaa merkata toisen koiran pissan päälle. En haluaisi myöskään leimautua hulluksi valittajaksi, olen kaikille vakikulkijoille kerran ystävällisesti sanonut, toivoisin, että aikuiset ihmiset pystyisivät ajatella itse. Eivät pissata koiriaan omalle kotiovelleenkaan. Meillä myös pieniä lapsia ulkona leluineen ja silti antavat koiran lorottaa viereen tai päästävät varmaan vahingossa pitkällä fleksillä pihaan asti tarpeilleen. Tästä pienestä pihasta piti tulla meidän keidas, nyt se on pissille löhähtävä ankeus.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Eucalyptysöljyä, etikkaa ja sitrunaa voisin kokeilla. Öljyä ja etikkaa vissiin suihkutellaan? Sitruunaa ihan paloina? Olen eläinrakas, en mitään siruja tms. koskaan laittaisi koirille rangaistukseksi omistajiensa ajattelemattomuudesta. Mitään polttavia kasveja en laittaisi lastenkaan turvallisuuden vuoksi.

Vierailija
22/24 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa olen joskus kokeillut. Ei toiminut, tai sitten sitä pitäisi olla ruikkimassa aamulla ja illalla kai, sillä etikan haju haihtuu nopeasti. Meillä tämä on ikuisuusvaiva kuten isommatkin jätökset. Ja kyllä, jotkut - yllättävän monet- päästävät koiran tarpeilleen istutettuihin pensaisiin, porteille ja pihoille asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteeriset öljyt, etenkin eucalyptys, ovat myrkyllisiä useimmille eläimille, että niitä ei kyllä kannata ulos suihkutella luonnoneläimiä ja mahdollisesti irrallaan kulkevia kissoja myrkyttämään...

Vierailija
24/24 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista hajustetta ole. Koirat merkkailevat kaikkiin sellaisiin paikkoihin, joihin niiden mielestä kuuluu jättää hajuviesti.

Koiranulkoiluttajat voisivat ystävällisesti katsoa sen verran, etteivät koirat pissaisi metallisia portinpieliä ja patsaiden jalustoja. Ne kun voivat ajanoloon romahtaa paljosta pissimisestä.