Mikä kasvi tai tuoksu pitäisi pissivät koirat loitolla?
Onko jollain kokemusta jostain kasvista jota voisi istuttaa pihan reunaan tai jokin eteerisen öljyn tuoksu yms. jota koirat karttaisivat? Vika on tietenkin fleksin toisessa päässä, mutta asumme kulmauksessa, jossa ulkolutettavat koirat meikkaavat pienen pihamme käytännössä joka kulmalta. Tien reunan tuija kuoli pissakastelusta, metalliportti on syöpynyt puhki ja aidassa kimmeltää pissahelmet. Näin lämpimällä säällä haju on tyrmäävä. Tylsimmät taluttajat jättävät koiransa kakatkin keräämättä, mutta se on toinen juttu. Olen yrittänyt koiran ulkoiluttajille ystävällisesti puhua, mutta vastaanotto on ollut täydestä hiljaisuudesta haistatteluihin tai selittelyyn, ettei pysty estämään koiraa, joka haluaa merkata toisen koiran pissan päälle. En haluaisi myöskään leimautua hulluksi valittajaksi, olen kaikille vakikulkijoille kerran ystävällisesti sanonut, toivoisin, että aikuiset ihmiset pystyisivät ajatella itse. Eivät pissata koiriaan omalle kotiovelleenkaan. Meillä myös pieniä lapsia ulkona leluineen ja silti antavat koiran lorottaa viereen tai päästävät varmaan vahingossa pitkällä fleksillä pihaan asti tarpeilleen. Tästä pienestä pihasta piti tulla meidän keidas, nyt se on pissille löhähtävä ankeus.
Kommentit (24)
Jättiputket. Sähköpaimen. Naulanakit.
Karhunpaska. Loppuu koiran kusen haju.
Epäilen, että tuollaista kasvia onkaan. Tosin ei kaikkia (esim. minua) haittaa jos tienpientareelle meidän talon pihan eteen tekee koira pissat, joten ei tuo asia ole niin yksinkertainen kuin "aikuiset ihmiset pystyisivät ajatella itse". Mut hyvä et olet kumminkin ystävällisesti huomauttanut, etkä vaan itseksesi kyräillyt et miksei sun ajatuksia lueta. :)
Veren haju, kun se veri valuu ulkoiluttajan muuttuneesta nenästä.
Kai siihen voisi jonkun asiallisen kyltin laittaa, että ethän anna koirasi pissata tähän, sillä kasvit kärsivät siitä.
Salisyylihappo, suklaa, lasinsirut, syankalium.
Mooseksen palavapensas, ei haise juurikaan mutta aiheuttaa palovammoja ihokosketuksessa
Ei valitettavasti koiriin kyllä mitkään tuoksut oikein auta.
Ja valitettavasti esim. uroskoiran ruikintaa paikkoihin joihin muut on jo ruikkineet on aika vaikea estää. Toki ei pihaan saa päästää pitkällä hihnalla, mutta jos on esim. tiheään asuttu alue, eikä pysty väistämään kauas kapealla kävelytiellä, niin ei sitä koiraa pysty estämään salamannopeasti koipea nostamaan esim. siihen aidan- tai portinpieleen.
En tiedä kokemuksesta onko kuinka tehokasta, mutta https://www.verkkosivuapteekki.fi/Best-Friend-STOP-kissa-ja-koira-karko… näitä karkotteita on myynnissä ihan eläinkaupoissakin. Ja käyttäähän jotkut ihan vaan pippuriakin jauhettuna.
Mä kävisin pihan reunat läpi etikan kanssa. Huom. Ei kannata kaataa nurmikolle tai kasvien päälle kun etikka toimii Roundup:in tavoin.
Saattaisin olla niin vittumainen että laittaisin koirille "makupaloja" tontin nurkille, ehkä kusettajat heräisivät, ja alkaisivat välttelemään pihaasi? Kukaanhan ei voi käytännössä todistaa, että juuri sinä olet ne siihen laittanut. :) Ja siis ihan reippaasti niitä, jotta kusettajat näkevät ne = vetävät koiransa pois.
Tämä on kyllä yksi niitä harvoja ongelmia, joisss väkivalta on oikeasti toimiva ratkaisu.
Koirat inhoaa esim. sitruunan hajua. Itselläni ei pentuajan jälkeen tosin ole ollut mitään tarvetta koiraa poissa mistään, joten siitä on jo yli 10 vuotta kun olen näitä lukenut.
Sinkkumies
Ei kai kukaan oikeasti ole niin idari että antaa koiran tulla toisen pihaan ruikkimaan? Eihän pliis? Jos joku täällä antaa, niin selitä nyt hel**tti ees että miksi? Joskus muuten oli toinen ketju samasta aiheesta jossa joku vieritteli ison kiven pahimmalle nurkalle ja nyt koirat pissaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Trifidit
Triffidit. Koirain olisi oltava sokeita, anteeksi haasteellisia näkösukunsa suhteen.
Se on nyt sill viisiin, että hankitte koiran. Uskoisin lasten tykkäävän.