Tuli mitta täyteen nyt lopullisesti
Eilen päätin pitkästä aikaa mukavan sään ja lapsivapaan kunniaksi ottaa muutaman siiderin miehen kanssa. Noh, hyvinhän se menikin sen tunnin kaks, kunnes yhtäkkiä tuli todella ahdistunut ja masentunut fiilis. Mies kyseli koko ajan mikä mulla on mutta en osannut sanoa muutakun että ahdistaa nyt jostain syystä. Sitten muistin, että ainiin, tätähän alko pahimillaan aiheuttaa mulle, on ennenkin aiheuttanut ja todennäkösesti tulee aiheuttamaan tulevaisuudessakin, jos vielä juon. Mitä saatanaa sen ihmisen pääässä on liiikkunut joka on päättänyt tuon hirvittävän aineen olevan ainoa laillinen päihde nikotiinin lisäksi ? En tarkoita, että muut huumeet olisi välttämättä hyvästä, mutta tuo alkonpaska on ihan järkyttävää kuraa. Ja miksi sitä ylipäätään puolustellaan ja ylistetään viimeiseen saakka?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei varmaan kannata ottaa. Itseäni taas alkoholi rentouttaa ja tulen paremmalle tuulelle. Itselleni se sopii. Kaikille ei. Pakko ei ole juoda.
Ei olekaan mikään pakko, harmittaa vain kun Suomi on niin alkoholia rakastavaa kansaa että jos et juo, niin sua harvemmin halutaan mihinkään illanviettoihin mukaan. Ikäänkuin se olisi jokin "pääsylippu" sosiaalisiin tapahtumiin. Itse olen paljon sosiaalisempi ilman alkoa. Ap
Pajauttelu onkin mukavampaa ja vähemmän haitallista kuin dokaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Pajauttelu onkin mukavampaa ja vähemmän haitallista kuin dokaaminen.
No en ole koskaan pitänyt siitäkään. Saan kiksejä eniten kovasta urheilusta ja hyvästä seksistä. En pidä sekavasta olotilasta yhtään. Ap
Vierailija kirjoitti:
No älä juo -tollo.
Joo en enää juokaan, Mirkku. Ap
Ap olet fiksu kun et juo. Juoppoja sellainen harmittaa aina. Tuntevat alemmuutta addiktiostaan. Mikä on kyllä ihan oikein niille tenunenille.
Hahhaha peukuista päätellen tais mennä tunteisiin kun joku vähän kritisoi kuningas alkoholia. Eihän nyt suomijunttien ilolientä sais tuolla tavalla haukkua.. Ap
Jestas, ei meitä kaikkia sentään ahdista parin siiderin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti, eikä parinkymmenenkään jälkeen. Ap
Alkoholi on myrkkyä. Itse olen täysin menettänyr mielenkiintoni alkoholiin ja muihinkin päihteisiin. Hiprakka, känni, krapula. Mitä hauskaa siinä että sekoittaa päänsä kemikaaleilla. On paljon hauskempaa olla 100 % läsnä ja elää hetkessä.
Just luin lehdestä mielipidekirjoituksen, jonka kirjoittaja oli päättänyt vähentää. Oli kuitenkin törmännyt siihen, että alkoholia tuputettiin väkisin. Nenän eteen tuotiin lasi, vaikka yritti kieltäytyä. Että ei se lopettaminen ole vain oma päätös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti, eikä parinkymmenenkään jälkeen. Ap
Monet meistä osaa lopettaa sen parin jälkeen. Usko tai älä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on myrkkyä. Itse olen täysin menettänyr mielenkiintoni alkoholiin ja muihinkin päihteisiin. Hiprakka, känni, krapula. Mitä hauskaa siinä että sekoittaa päänsä kemikaaleilla. On paljon hauskempaa olla 100 % läsnä ja elää hetkessä.
Mun mielestä on joskus hauska olla "ei ihan niin läsnä ja hetkessä". Tämä ei tarkoita että pitäisi vetää kaatokänni.
Ei se kaikkiin vaikuta noin. Pari lasillista kuohuvaa silloin tällöin on ihan kiva, suurempaa määrää en pysty kerralla edes nauttimaan. Väkevissä annosraja menee yhdessä annoksessa.
Noita kaupan feikkisiidereita ei kelpuuteta meillä edes talon kynnyksen yli. Kyllä muakin ketuttais sellaisten litkiminen...
Vierailija kirjoitti:
Eilen päätin pitkästä aikaa mukavan sään ja lapsivapaan kunniaksi ottaa muutaman siiderin miehen kanssa. Noh, hyvinhän se menikin sen tunnin kaks, kunnes yhtäkkiä tuli todella ahdistunut ja masentunut fiilis. Mies kyseli koko ajan mikä mulla on mutta en osannut sanoa muutakun että ahdistaa nyt jostain syystä. Sitten muistin, että ainiin, tätähän alko pahimillaan aiheuttaa mulle, on ennenkin aiheuttanut ja todennäkösesti tulee aiheuttamaan tulevaisuudessakin, jos vielä juon. Mitä saatanaa sen ihmisen pääässä on liiikkunut joka on päättänyt tuon hirvittävän aineen olevan ainoa laillinen päihde nikotiinin lisäksi ? En tarkoita, että muut huumeet olisi välttämättä hyvästä, mutta tuo alkonpaska on ihan järkyttävää kuraa. Ja miksi sitä ylipäätään puolustellaan ja ylistetään viimeiseen saakka?
Eipä sitä nykyään puolustella eikä varsinkaan ylistetä enää.
Etkö näe että ajat ovat muuttuneet? Kaupungilla hengaavat nuorisolaumat alkavat olla selvin päin.
Känniörveltäminen alkaa olla ihan out vähän joka ikäryhmässä.
Joo varmaan sellaisesta siideri-sokerilitkusta voi tulla huono fiilis. Kokeile olutta, näissähän on nyt paljon valinnanvaraakin.
Se kun juokselenkin jälkeen ottaa yhden oluen, niin on se juhlaa. Olen huomannut.
Itselläni on myös alkanut tulemaan pelkkää masennusta ja angstaamista, jos juopottelen suuremmin. Vähän erakkoluonne olen aina ollut, mutta viimevuosina se ihmisten sietämättömyys yhdistettynä alkoholiin on käynyt jotenkin ylipääsemättömäksi. Joten lopetin sitten sosiaaliset kännäilyt ja vedän vaan "kalsarikännejä" korkeintaan parilla kaljalla viikonlopussa.
joo, minäkään en juo enää, mut ei tulis mieleenkään ruveta saarnaamaan tai moralisoimaan toisten juomista, toisille brenkku sopii ja toisille ei. mulle ei.
Sitten ei varmaan kannata ottaa. Itseäni taas alkoholi rentouttaa ja tulen paremmalle tuulelle. Itselleni se sopii. Kaikille ei. Pakko ei ole juoda.