Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luojan kiitos mies osaa hoitaa nää vauvahommat poliittisesti korrektisti

Vierailija
13.05.2018 |

Yleensä oon ihan ok smalltalkissa, mutta nyt iski pasmat sekaisin, kun oltiin menossa kylään tuttavien luokse ja heidän vauva oli hoidossa just käynnin aikaan tuli puheeksi.

Mietin yli puoli tuntia, että mitäs tähän vastais.

Mun vastaukset:
"Ei haittaa!"
"Teitä me ollaan tultu kattomaan, eikä vauvaa."

Mies kommentoi tässä välissä: "Et v###u mitään tuollasta laita." Sit saneli, mitä kannattaa sanoa. Onneksi ihana mies pelastaa tiukan paikan tullen. Mulle tulee aina aivoblokki, kun vanhemmat alkaa höpötellä lapsistaan.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusit saada sanottua, että et ole kiinnostunut toisten lapsista. Ole hyvä. Näin yksinkertaisesti voi muotoilla asian.

Joo, mut ei noin vain voi sanoo, ja vaikka kuinka yritin pyöritellä omia sanomisiani niin sanoin silti. Ap

Vierailija
22/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tarkoititko tätä:

Olimme menossa kavereitten luokse, mutta ennen kuin lähdimme, he ilmoittivat, että heidän vauvansa onkin hoidosssa, emmekä niin ollen näkisi vauvaa. 

Minulle iskee joskus paniikki, että mitä tuohon nyt vastaisi ja olin jo vastaamassa, että ei haittaa, tai että teitä me tultaisiinkin katsomaan, eikä vauvaa. 

Mieheni, joka on parempi tämmöisissä jutuissa ehdotti, etten kuitenkaan kirjoittaisi noin, vaan neuvoi mitä kannattaa vastata siihen viestiin. 

Joo. Mut pliisummin muotoiltuna. Ap

Sen olen valmis myöntämään. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ihana mies ap! Täydennätte toisianne :-)

Joo, se on superihana tapaus! Vaikka yleensä se on sosiaalisesti typerämpi, mut tässä tapauksessa se oli fiksumpi. Ap

Vierailija
24/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusit saada sanottua, että et ole kiinnostunut toisten lapsista. Ole hyvä. Näin yksinkertaisesti voi muotoilla asian.

Joo, mut ei noin vain voi sanoo, ja vaikka kuinka yritin pyöritellä omia sanomisiani niin sanoin silti. Ap

Olet pohjimmiltaan lapsivihamielinen.

T: Palsta

Vierailija
25/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ihana mies ap! Täydennätte toisianne :-)

Joo, se on superihana tapaus! Vaikka yleensä se on sosiaalisesti typerämpi, mut tässä tapauksessa se oli fiksumpi. Ap

Olet harvinaisuus. 

Vierailija
26/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tarkoititko tätä:

Olimme menossa kavereitten luokse, mutta ennen kuin lähdimme, he ilmoittivat, että heidän vauvansa onkin hoidosssa, emmekä niin ollen näkisi vauvaa. 

Minulle iskee joskus paniikki, että mitä tuohon nyt vastaisi ja olin jo vastaamassa, että ei haittaa, tai että teitä me tultaisiinkin katsomaan, eikä vauvaa. 

Mieheni, joka on parempi tämmöisissä jutuissa ehdotti, etten kuitenkaan kirjoittaisi noin, vaan neuvoi mitä kannattaa vastata siihen viestiin. 

V###u kieltämättä aina hieman maustaa sanottavaa. 

Vierailija
27/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin sen kokoa suuremman, lapset joka tapauksessa kasvavat eikä sitä kuitenkaan tule vähään aikaan tarvitsemaan.

Vierailija
28/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin sen kokoa suuremman, lapset joka tapauksessa kasvavat eikä sitä kuitenkaan tule vähään aikaan tarvitsemaan.

Tai sitten sinisen, se sopii kaikkiin ikkunoihin. 

Vierailija
29/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tarkoititko tätä:

Totta. Mutta myös ymmärrettävämmin.

Ohis

No voin tän kerran myöntää, että joo. Ehkä tää mun ajatuksenvirta on välillä sekavaa luettavaa. Ap

Vierailija
30/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloitus jää täysin kryptiseksi. Mutta eniten ihmetyttää miten ap ei tajua, ettei se ole ymmärrettävää suomea, sillä siitä puuttuu olennaiset verbit ja subjektit. Eikä kyse ole puhekielisyydestä, vaan ihan siitä, ettei tekstistä voi päätellä, että kuka teki mitä missä kenen kanssa ja kuka sanoi mitä.

Vierailija
31/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pohjimmiltaan lapsivihamielinen.

T: Palsta

Niin olen. Nieletkö, syljetkö vai puretko?

Vierailija
32/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut olla kärpäsenä katossa, kun ap yhtäkkiä vaikenee yli puoleksi tunniksi miettimään seuraavaa repliikkiään. No, jos tämä tapahtui Hämeessä, siinä ei muiden läsnäolijoiden mielestä ehkä ollut mitään kummallista.

Vierailija
33/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ajomatkalla virtuaalisesti tapahtui tämä vastaussysteemi. Ei sitä aina olla kännykkä kourassa. Ap

Vierailija
34/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi mystillisimmistä aloituksista av:llä koskaan. Sekin on kyllä tavallaan taito osata kirjoittaa noin pitkä viesti, josta ei kuitenkaan sanallakaan selviä tarkoitettu asia.

Mutta ap, älä loukkaannu tästä. Olet symppis.

Vierailija
35/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju jää av:n historiaan. Erityisesti ap:n arvio omista "smalltalkkauksen" taidoistaan.  :)

Vierailija
36/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi mystillisimmistä aloituksista av:llä koskaan. Sekin on kyllä tavallaan taito osata kirjoittaa noin pitkä viesti, josta ei kuitenkaan sanallakaan selviä tarkoitettu asia.

Mutta ap, älä loukkaannu tästä. Olet symppis.

:D en loukkaannu, nauran, kun en tajunnu hämmentäväni ihmisiä näin paljon.

Mies sanoo, että vihaa pelata mun kanssa pronominipeliä ja yrittää aina selvittää, että mistä mä puhun, jos sanon "se", koska se "se" muuttuu varmaan viidesti minuutin aikana. Ap

Vierailija
37/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä sen luin:

Yleensä oon ihan ok smalltalkissa = olen aika lailla onneton ilmaisemaan ajatuksiani

mutta nyt iski pasmat sekaisin = tajusin ajoissa olevani typerä

kun oltiin menossa kylään tuttavien luokse = joku miehen tuttu pyysi kaljalle

ja heidän vauva oli hoidossa just käynnin aikaan = niiden lapsi oli tukip erhe essä viikonlopun

tuli puheeksi. = pälätin koko matkan sinne

Mietin yli puoli tuntia = yleensä en ajattele

että mitäs tähän vastais = kun en tiedä, että tietääkö ne, että minä tiedän, että ne on last ensuoj elun asiakkaita

Mun vastaukset = vaikka mitään ei kysytä, niin ajattelin ottaa asian puheeksi

"Ei haittaa" = meiltäkin on lapset otettu huost aan

"Teitä me ollaan tultu kattomaan, eikä vauvaa." = kalja kiinnostaa nyt kyllä paljon enemmän

Mies kommentoi tässä välissä: "Et v###u mitään tuollasta laita." = miehellä oli pieni selkeä hetki ja hän tajusi, että olen taas haastamassa riitaa muiden kanssa

Sit saneli, mitä kannattaa sanoa. = mies antoi litsa rin ja totesi, että tu rpa tukkoon

Onneksi ihana mies pelastaa tiukan paikan tullen. = ymmärsin, että ne ei anna kaljaa eikä muutakaan, jos suututan ne

Mulle tulee aina aivoblokki, kun vanhemmat alkaa höpötellä lapsistaan. = jotenkin näin äitienpäivänä miettii sitä, että miten ne mun lapset vie äitienpäiväkukat ihan vieraalle äidille, vaikka mä olen maailman paras äiti ja että mä en oikeasti hakan nut niitä kovin pahasti.

Vierailija
38/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, oletpa sinä ilkeä. :(

Vierailija
39/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut olla purskahtamatta nauruun luettuani numeron 40 viestin.

Onhan se kieltämättä outoa, että perheen vauva on yksinään poissa kotoa.

Vierailija
40/53 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ajomatkalla virtuaalisesti tapahtui tämä vastaussysteemi. Ei sitä aina olla kännykkä kourassa. Ap

Mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän