Huonot äitienpäivälahjat - OFFICIAL-keskusteluketju
Saitko jotain sopimatonta tai muuten vaan epämieluisaa? Montako vessaharjaa tai pyykkipulveripakettia sait lahjaksi? Unohtiko lapsesi koko asian vai makaako miehesi krapulassa ja sinua itkettää? Onko myös anoppi tulossa kaiken lisäksi kyläilemään?
Kerro se toki meille - me kyllä kannustamme Sinua ja lohdutamme Sinua!
Kommentit (52)
Minä vein mummolle äitienpäivälahjaksi viisi kiloa karkeaa suolaa kauniisti paketoituna - ei oikein tykännyt...
Mies kitisee valmistaessaan aamiaista ja on pian lähdössä koko päiväksi äidilleen. Lahjaa ei ole näköjään tulossa.
Minun puoliso makaa toisella paikkakunnalla krapulassa...lapselta sain ihanan kortin ja siitä tuli hyvä mieli.
Meidän alakerrassa ei tainnut äitienpäivä lähteä käyntiin toiveiden mukaisesti... Valtava huuto ja riita kuuluu meille asti.
Saikohan siellä äiti tuulipuvun vai herätettiinköhän hänet väärään aikaan? Vai veikö joku hänelle sänkyyn kaurapuuroa kun olisi pitänyt olla vihersmoothie?
Ihmiset osaa olla itsekkäitä materialistisia p****ja. Tämä on ajatus, mikä on tullut jo monta kertaa, kun luin tätä palstaa.
Minkä ihmeen takia täytyy ostaa jotain lahjoja? En vaaan ymmärrä, jos minä tarvitsen jotain, ostan itse. Olen iloinen lapsistani, ja he ovat (toivottavasti :D) minusta. Miksi tähän tarvitsee sekoittaa materiaa?
Sain mieheltä rumat korvikset, joiden tiedän kuuluneen ennen hänen exälleen.
Sain ihanan tuikkukipon minkä lapsi oli itse tehnyt,kortin myös ❤️
Aamiaisen olivat kattaneet vähän sinne päin, mutta ei haittaa. Ajatuksena silti ihana vaikka itse olin painottanut että kerran vuodessa minäkin ansaitsen aamiaisen.
Sotkut jäi mulle siivottavaksi. Onneksi iltapäivällä mennään appivanhempien ha miehen sisarusten kanssa myöhäiselle lounaalle.
En ymmärrä äitienpäivänä mitään ostettuja lahjoja, itsetehdyt on parhaita!
En muuten ymmärä näitiä miehiä, jotka muistavat vain omaa äitiään ja parhaassa tapauksessa koko päivän, mutta omien lasten äiti jätetään tökeörsti huomioimatta. Tulee vain olo, että ei ole taidettu napanuoraa katkaista vieläkään.
Et sitten typerämpää ketjua osannut avata
Vierailija kirjoitti:
En muuten ymmärä näitiä miehiä, jotka muistavat vain omaa äitiään ja parhaassa tapauksessa koko päivän, mutta omien lasten äiti jätetään tökeörsti huomioimatta. Tulee vain olo, että ei ole taidettu napanuoraa katkaista vieläkään.
Miksi ihmeessä miehen pitäisi muistaa puolisoaan äitienpäivänä? Minä en tosiaan halua olla mieheni äiti, hänellä on oma äiti, enkä halua lahjaakaan.
Meillä äitienpäivänä lapset muistavat äitiä ja silloin kun olivat pieniä, askartelivat lahjat ja kortit. Nyt kun ovat teinejä ja lähes aikuisia, ostavat kukat ja pienen lahjan, mihin rahat riittävät. Ja se on niin ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyitkö sisällöstä otsikon perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä miehen pitäisi muistaa puolisoaan äitienpäivänä? Minä en tosiaan halua olla mieheni äiti, hänellä on oma äiti, enkä halua lahjaakaan.
Meillä äitienpäivänä lapset muistavat äitiä ja silloin kun olivat pieniä, askartelivat lahjat ja kortit. Nyt kun ovat teinejä ja lähes aikuisia, ostavat kukat ja pienen lahjan, mihin rahat riittävät. Ja se on niin ihanaa.
Se on äitienpäivä ei oman äidin päivä. Luulisi miehen kunnioittavan kumppaniaan ja lastensa äitiä ja olevan sen verran kiitollinen siitä mitä tämä tekee lasten eteen joka päivä että muistaisi äitienpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kuvastaa suurta rakkautta ja ymmärrystä, kun heti aamusta aloitetaan valitus ja
Kysymys on äitienpäivälahjasta, jonka lapset antavat.
Tämä keskustelu ylittää jo pohjanoteerauksen kun lahjanantajana on lapset.
Joka vuosi päätän etten pahoita mieltäni mutta joka vuosi jotenkin vain käy niin :). Syynä se että meillä ei ole yhtään ylimääräistä tai paremminkin ennen kaikkea minulla ei ole yhtään ylimääräistä, ja vain kolme kertaa vuodessa voi saada jotain kivaa ylimääräistä. Tänä vuonna mies osti tällä viikolla itselleen harrastusvälineen, hinta huomattavan alennuksen jälkeen 1300 €. Lisäksi hän osti miehisen tarvikkeen johon meillä ei ole todellista tarvetta, koska entinenkin on täysin toimiva, hinta 600 €. Minä sain äitienpäivälahjaksi muumimukin, vaikka olen useaan kertaan sanonut etten enää halua niitä. Lisäksi sain kakkuvuoan, 6,95 ja neljän munan, koska olin joskus maininnut että tarvitsen kuuden munan. Mies kävi vain yhdessä kaupassa ja kun siellä ei ollut kuuden munan niin jää sitten mulle lähteä vaihtamaan vuokaa toiseen tai johonkin. Yritin olla iloinen mutta mun tekis salaa mieli itkeä. Teen meillä kaikki kotityöt. Toivoisin että yhtenä päivänä vuodessa ei olis sellainen olo että ei tolla kodinkoneella ole mitään väliä. Sitä harrastusvälinettä kyllä metsästettiin ympäri Suomea.
Naislasten vinkumisketju-official olisi ollut oikeampi otsikko
Teinit nukkuu edelleen, mies ei edes muistanut että on äitienpäivä. Aamupalaksi itse keittämääni kahvia ja eilisillan jämäpasteijoita jotka tein myös omin pikku kätösin. Iltapäivällä käydään kai anoppilassa kukkien kera.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi päätän etten pahoita mieltäni mutta joka vuosi jotenkin vain käy niin :). Syynä se että meillä ei ole yhtään ylimääräistä tai paremminkin ennen kaikkea minulla ei ole yhtään ylimääräistä, ja vain kolme kertaa vuodessa voi saada jotain kivaa ylimääräistä. Tänä vuonna mies osti tällä viikolla itselleen harrastusvälineen, hinta huomattavan alennuksen jälkeen 1300 €. Lisäksi hän osti miehisen tarvikkeen johon meillä ei ole todellista tarvetta, koska entinenkin on täysin toimiva, hinta 600 €. Minä sain äitienpäivälahjaksi muumimukin, vaikka olen useaan kertaan sanonut etten enää halua niitä. Lisäksi sain kakkuvuoan, 6,95 ja neljän munan, koska olin joskus maininnut että tarvitsen kuuden munan. Mies kävi vain yhdessä kaupassa ja kun siellä ei ollut kuuden munan niin jää sitten mulle lähteä vaihtamaan vuokaa toiseen tai johonkin. Yritin olla iloinen mutta mun tekis salaa mieli itkeä. Teen meillä kaikki kotityöt. Toivoisin että yhtenä päivänä vuodessa ei olis sellainen olo että ei tolla kodinkoneella ole mitään väliä. Sitä harrastusvälinettä kyllä metsästettiin ympäri Suomea.
Vakka kantensa valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Lahjaa tai aamupalaa sänkyyn ei tullut.
Aamiainen sänkyyn tuntuu olevan aina kova sana äitienpäivän yhteydessä (ja miksei isänpäivänkin). Mutta olenko ainoa, jota ällöttää ajatus aamiaisen syömisestä sängyssä? Itse en ainakaan halua syödä aamulla ennen kuin olen pessyt kädet, kasvot ja hampaat, ja sen jälkeen ei olekaan enää järkeä mennä takaisin sänkyyn vaan saman tien voi mennä keittiöönkin asti.
Jännityksellä odotan edelleen. 6-vuotiaalle näytin kaupassa amppelikoukun että käykää isin kanssa ostamassa. Tuli kai hipisteltyä muutakin kun olin kuulemma toivonut viittä asiaa, joista mies oli tarinaa vähän epäillen ostanut pari.
Brunssia väsäävät vieläkin. Odotan hirveessä pissahädässä leikkien nukkuvaa. Ruuaksi teen sitten vuorostani kaikille kunnon grillipihvit punaviinikastikkeella :)
Mies miesflunssassa, makaa sohvalla. Anoppi tulossa pian kylään. Lahjaa tai aamupalaa sänkyyn ei tullut. Pieni lapsi antoi pusun kun pyysin. Mutta kyllä mies sohvan pohjalta muisti toivottaa hyvää äitienpäivää.