Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raskaana olevat pitää mahasta kiinni?

Vierailija
13.05.2018 |

Sillein että se putois muka johonkin?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan luonnon sanelema juttu. Halutaan suojella. Moni on kärynnyt raskaudestaan pitämällä käsiä vatsallaan. Jotkut taas mitä ilmeisimmin korostavat tätä olotilaansa.

Vierailija
2/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se nyt vaan on siinä edessä ja kädet eksyy siihen helposti. Toisekseen se kannattelu voi myös vähän helpottaa selän rasitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävät että sieltä kuoriutuu Alien?

Vierailija
4/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se nyt vaan on siinä edessä ja kädet eksyy siihen helposti. Toisekseen se kannattelu voi myös vähän helpottaa selän rasitusta.

Tissitkin on siinä edessä...

Vierailija
5/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokin uusi tapa. Olen ollut raskaana kolme kertaa välillä -88-93 ja tätä ilmiötä ei ollut. Monet tututkin siis olivat raskaana ja yleisestikin tietysti itse raskaana olevana kiinnitin huomiota toisiin raskaana oleviin. 

Kaikissa leffoissa ja TV-sarjoissakin raskaana olevien kädet ovat kuin liimattuina vatsaan. Totta kai minäkin jonkin verran koskettelin mahaa, tunnustelin potkuja ym. Mutta tämä jatkuva "kannattelu" ja hiveleminen on uutta. 

Vierailija
6/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustelu on varmaan alitajuista.

Itsellä nyt kuusi päivää yli lasketun ajan ja myönnän, että kannattelen välillä mahaa käsillä. Selkä alkaa olla rikki ja mahaan tulee pitkään kävellessä venymisen tunnetta, joka on tosi inhottavaa. Jos ei ole penkkiä lähellä, niin kannattelu helpottaa vähän.

Ja joo, tissitkin on, melko isot vielä. Ei ne kuitenkaan neljää kiloa paina ja ole ilmestyneet muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
7/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyyi! Pitää näyttää, että tässä nyt ollaan tiineenä

Vierailija
8/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen samaa aina ennen kakkaamista. Voi sitä tyytyväisyyden tunnetta, kun saa hieroa kumpuaan!

Vierailija
9/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten elämä on vain sinua varten lavastettua teatteria.

Vierailija
10/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans bongannut parin työkaverin varhaisen raskauden tuosta mahan sivelemisestä.

Vierailija
11/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kommunikointia sen sisällä olevan lapsen kanssa. Lisäksi haluaa suojella sitä mahaa.

Vierailija
12/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisillä paha olla, kun tällainenkin herättää negatiivisia kommentteja! Eikö se nyt ole hyvä asia, että tuleva äiti kokee jo huolenpitoa ja hellyyttä pienokaista kohtaan, vaikka tämä ei ole syntynytkään? Ihmettelen ihan samalla tavalla sitä, että monia ärsyttää lapsille lässyttäminen. Mitä te haluatte, että aikuiset eivät yhtään kokisi eläytyvää rakkautta lapsia kohtaan? Kylmäksikö tässä pitäisi heittäytyä? Kyllä ihminen saa omaa lastaan helliä (vaikka syntymätöntäkin) ja pitääkin!

Minusta on päinvastoin ihana nähdä jonkun silittävän vatsaansa tai lepertelevän lapselleen. Tulee hyvä olo kun tiedän, että lapsesta taidetaan ihan tosissaan välittää.

Vierailija
13/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta syytä.

Edellä mainittu jo muutama. Lisäksi saattaa olla supistus päällä ja laskee sen kestoa/ yrittää lievittää sitä. Tai ihan mikä vaan kipu. Miksi nyt yleensäkään ihmiset koskettelee ja hieroo särkevää kohtaa kehossa.

Vierailija
14/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramkuvassa pitää ainakin pitää siitä mahasta kiinni.

Vierailija
15/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa ite mikroaaltouuni mahanahkaan kiinni ja lähde lenkille, voit saada oivalluksen..

Vierailija
16/45 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosi sitten viimeisimmilläni raskaana ja muistan miten etenkin matkalla neuvolaan (20min kävelymatka, olen aina myöhässä joten piti kävellä reippaasti) jouduin välillä kannattelemaan vatsaa ihan kaksin käsin koska se oli RASKAS ja etenkin kun vauva pomppi siinä "tyhjän päällä" niin saattoi se olla hyvinkin kivuliasta ja piti kädellä vähän kannatella. Lisäksi alavatsaa monesti vihloi muutenkin kivuliaasti ja käden luoma paine lievitti kipua. Toki joku voi vatsaansa ihan vain helliäkin mutta itse ainakin kannattelin sitä ihan syystä...

Vierailija
17/45 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihmetellä, että omasta vatsasta kiinnipitäminen joitakin häiritsee. Tuskin raskaana olevat haluavat tavallaan ketään ärsyttää.

Minulla kävely on tuntunut ikävältä heti, kun vauva on vähän kasvanut. Maha on kiristellyt, painanut jne. Käsien tuoma lämpö ja tuki ovat auttaneet kipuihin.

Vierailija
18/45 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ihmetellä, että omasta vatsasta kiinnipitäminen joitakin häiritsee. Tuskin raskaana olevat haluavat tavallaan ketään ärsyttää.

Minulla kävely on tuntunut ikävältä heti, kun vauva on vähän kasvanut. Maha on kiristellyt, painanut jne. Käsien tuoma lämpö ja tuki ovat auttaneet kipuihin.

Tähän ketjuun ovat tainneet vastailla sellaiset erityisaikuiset, joille normaalissa elämässä tapahtuvat normaalit asiat ovat kaikkiaan hieman haastavia ja se turhauttaa heitä. Koska itseilmaisu on heikkoa, turhautuminen puretaan sitten ulos raivona. Sääliksi käy!

Vierailija
19/45 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tiedä mutta olen huomannut saman. Oksettavan näköistä. Sitten katsotaan muita ihmisiä silmiin ja hymyillään kun oltaisi just tehty joku uroteko. Hyi v*ttu sä et ole tehnyt mitään muuta kun avannut jalkas miehelle ja antanu sen ruikkia sisääs.

Kypsää. Jos et kestä vauvajuttuja vauva palstalla niin kehottaisin hakeutumaan sellaiselle sivustolle jossa ei törmää vauvoihin liittyviin keskusteluihin. Tosin veikkaan että pikku patoutumia muhii pääkopassasi niin toivon samalla myös että löydät jostain apua niiden purkamiseen.

Vierailija
20/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, kysy meghanilta. Sehän kouri vatsaansa taukoamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi