Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi raskaana olevat pitää mahasta kiinni?

Vierailija
13.05.2018 |

Sillein että se putois muka johonkin?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella miehellä isompi pallomaha muttei sitä pidetä kiinni 😅

Vierailija
22/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta syytä.

Edellä mainittu jo muutama. Lisäksi saattaa olla supistus päällä ja laskee sen kestoa/ yrittää lievittää sitä. Tai ihan mikä vaan kipu. Miksi nyt yleensäkään ihmiset koskettelee ja hieroo särkevää kohtaa kehossa.

Totta, supistuksen ollessa päällä sitä mahaa koskettaa ihan vain tsekatakseen miten kovasti kiristää ja kuinka pitkään. Tunnustelin myös lapsen liikkeitä ja yritin arvailla missä suunnassa kädet ja jalat ovat. Ja samalla sillä koskettamisella tuli kommunikoineeksi lapsen kanssa, saatoin pukata takaisin kun lapsi potkaisi. Ja jotenkin sitä oli ihana sivellä mahaa samalla kun ajatteli vauvaa ja mietti miten vauvalla menee. Onko hereillä jne. Mahaa silittäessä yritti myös silittää vauvaa mahan läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paljon harkkasupistuksia ja jo puoliväliltä asti. Kannattelu vähän ehkäisi niitä ja silittely helpotti tukalaa oloa.

Vierailija
24/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vatsa ihan oikeasti painaa. Ainakaan itse hoikkana en ollut moiseen painoon kyllä tottunut. Jotkuthan käyttää jotain tukivyötäkin raskausvatsalle.

Vierailija
25/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison mahan päällä on luonnollista lepuuttaa käsiä.

Tunnustelin vauvan liikkeitä/ potkuja.

Silittelin vauvaa. Vaistomaisesti myös, eli sitä tekee ilman ajattelua.

Kannattelin/ tuin vatsaa (50 kiloisessa kropassa semmonen +30 rv maha alkaa oikeesti jo tuntua.

Suojelin vatsaa vaistomaisesti.

Ps. Minusta aika perseestä jos raskaana olevan äidin pitää jotenkin PERUSTELLA miksi koskee OMAAN vatsaan, joka vielä sattuu olemaan ehkä vesimelonin kokoinen eli epänormaali tila. Ja sit pitäis teeskennellä niinkuin sitä ei oliskaan?

Vierailija
26/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuu se pallo muuten, kai nyt muistatte kun muksuna laitettiin pallo paidan alle

Vierailija
27/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella miehellä isompi pallomaha muttei sitä pidetä kiinni 😅

Joo, mutta siellä läskin seassa ei olekaan kasvamassa pientä elävää ihmistä.

Vierailija
28/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuraskaudesta se voi ihan fyysisesti auttaa oloa kun nivelsiteet venyy ja paukkuu. Aiemmin se on enemmän mentaaliasia, ehkä itsellä ainakin jonkinlaista halua tuntea yhteys sikiöön ja esim.ruuhkaisessa paikassa suojeluvaistoa. Ja sit kun alkaa vatsan pyöristyminen näkyä se on myös aika kätevä tapa osoittaa että kyseessä on raskaus eikä lihominen :'D en ole itse ainakaan huomannut kenenkään silittelevän isoa mahaansa jos ei ole raskaana.

Vierailija
29/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tiedä mutta olen huomannut saman. Oksettavan näköistä. Sitten katsotaan muita ihmisiä silmiin ja hymyillään kun oltaisi just tehty joku uroteko. Hyi v*ttu sä et ole tehnyt mitään muuta kun avannut jalkas miehelle ja antanu sen ruikkia sisääs.

Hyi v*ttu, joku ruikkii vaan sun naamalles.

Vierailija
30/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua myös ihmetyttää tää mahan piteleminen, kai lähinnä huomiohuoraamista. Olin 2 krt raskaana 90-luvulla ja pystyin olemaan ilman mahan korostamista. Vähän naurettavaa!

Olen pidellyt vatsaani vasta loppuraskaudesta, kun se painaa ja tuntuu tukalalta. Enkä ole kyllä koskaan nähnyt mitään hieromista ja huomiohuoraamista kenenkään tekevän näin vuonna 2022.

Vierailija
31/45 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihmisillä paha olla, kun tällainenkin herättää negatiivisia kommentteja! Eikö se nyt ole hyvä asia, että tuleva äiti kokee jo huolenpitoa ja hellyyttä pienokaista kohtaan, vaikka tämä ei ole syntynytkään? Ihmettelen ihan samalla tavalla sitä, että monia ärsyttää lapsille lässyttäminen. Mitä te haluatte, että aikuiset eivät yhtään kokisi eläytyvää rakkautta lapsia kohtaan? Kylmäksikö tässä pitäisi heittäytyä? Kyllä ihminen saa omaa lastaan helliä (vaikka syntymätöntäkin) ja pitääkin!

Minusta on päinvastoin ihana nähdä jonkun silittävän vatsaansa tai lepertelevän lapselleen. Tulee hyvä olo kun tiedän, että lapsesta taidetaan ihan tosissaan välittää.

Just näin... Voitteko kuvitella, se naisihminen voi tunnustella ja silitellä sitä vauvaa ihan sen vauvan takia, eikä ärsyttääkseen muita... Onneksi nykyään on muutenkin sallittua sylitellä vauvaa eikä esim. jättää huomiotta itkemään tyyliin "ettei ylpisty"... Itsellä oli vauva lopussa väärinpäin eli istualtaan, mikä onneksi selvisi ennen synnytystä. Jälkeen päin tajusin että kun aina tunnustelin ja kovaa kohtaa joka painoi ylävatsaa, että se oli vauvan pää!

Vierailija
32/45 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jokin uusi tapa. Olen ollut raskaana kolme kertaa välillä -88-93 ja tätä ilmiötä ei ollut. Monet tututkin siis olivat raskaana ja yleisestikin tietysti itse raskaana olevana kiinnitin huomiota toisiin raskaana oleviin. 

Kaikissa leffoissa ja TV-sarjoissakin raskaana olevien kädet ovat kuin liimattuina vatsaan. Totta kai minäkin jonkin verran koskettelin mahaa, tunnustelin potkuja ym. Mutta tämä jatkuva "kannattelu" ja hiveleminen on uutta. 

Nimenomaan uusi tapa.

Naapurini on ollut neuvolan th tosi pitkään ja sanoi että nykyään kaikki mammat pitelevät jostain syystä mahaansa.

Ennen ei ollut tämmöistä.

Mietimme, että ilm elokuvat yms näyttävät tätä mallia tai sitten on heikot lihakset, jotka eivät kannattele paisuvaa vatsaa.

Olen itse saanut kolme lasta ja mieheni just sanoi, ettei koskaan nähnyt minun pitävän mahastani kiinni🙄

Vierailija
33/45 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta syytä.

Edellä mainittu jo muutama. Lisäksi saattaa olla supistus päällä ja laskee sen kestoa/ yrittää lievittää sitä. Tai ihan mikä vaan kipu. Miksi nyt yleensäkään ihmiset koskettelee ja hieroo särkevää kohtaa kehossa.

Tässä tarkoitetaan sitä, kun ollaan kuvassa ja nainen korostaa vatsaansa

Vierailija
34/45 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin saattaa kuvissa kannatella kumppanin mahaa. Romantiikkaa?

Vierailija
35/45 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se nyt vaan on siinä edessä ja kädet eksyy siihen helposti. Toisekseen se kannattelu voi myös vähän helpottaa selän rasitusta.

Tissitkin on siinä edessä...

.... mutta ei ihan yhtä käden ulottuvilla kuin raskausmaha.

Itse asiassa aika harva todella pitelee vatsaansa, mutta ehkä niihin harvoihin kiinnitetään enemmän huomiota.

Vierailija
36/45 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikat naiset tuota tekee kuvissa.

Vierailija
37/45 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jokin uusi tapa. Olen ollut raskaana kolme kertaa välillä -88-93 ja tätä ilmiötä ei ollut. Monet tututkin siis olivat raskaana ja yleisestikin tietysti itse raskaana olevana kiinnitin huomiota toisiin raskaana oleviin. 

Kaikissa leffoissa ja TV-sarjoissakin raskaana olevien kädet ovat kuin liimattuina vatsaan. Totta kai minäkin jonkin verran koskettelin mahaa, tunnustelin potkuja ym. Mutta tämä jatkuva "kannattelu" ja hiveleminen on uutta. 

Täytyy sanoa, että minä pidin siitä, kun ennen ei joka paksunaoleva nainen esitellyt joka miljöössä kasvavaa mahaansa kuin jotain esinettä. Raskautta piilotettiin ja pidettiin sivistyneesti omana asiana, kunnes ei enää voinut, kun alkoi näkymään. No, tyrkyt tyrkyttää, omia lapsiaankin, kun luulee, että se on hienoa.

Vierailija
38/45 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta syytä.

Tässä tarkoitetaan sitä, kun ollaan kuvassa ja nainen korostaa vatsaansa

Tässä olikin siis kyse vain kuvista, ei tavallisessa arkielämässä vastaan tulevista?

Mutta kyllä joku voi sattua kuvatuksi juuri sillä hetkellä, kun vatsa tuntuu jotenkin niin vaikealta, että tuntee tarvetta koskettaa sitä. Tai sitten jostakin syystä kuvassa halutaan korostaa raskautta meghan-tyyliin.

Vierailija
39/45 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni ollessa raskaana tein testin ja kannattelin samanpainoista möhkälettä viikon verran kotona. Selkä täysin jumissa, ja hartiat kipeinä. Nukkumisesta ei meinannut tulla mitään. Huomasin että kun pitää käsiä vatsan päällä, siinä on jonkinlainen tuki, mutta en tullut edes ajatelleeksi sitä että se vatsan venytys voisi tuntua vatsan yläosassa kuten joku muukin oli tässä ketjussa kertonut ja mitä vaimonikin kertoi. Vaimolla oli samoja ongelmia kuin mitä tässäkin ketjussa olette kertoneet.

Kehittelin siitä sitten vaimoni mittoihin sopivan tukivaatteen, joka tuketuu selkään ja nostaa vatsaa kevyesti ylöspäin mutta ei tukeudukaan hartioihin vaan selkään. Ikään kuin yli iso rintaliivi, mutta vatsalle ja huomattavasti leveämmillä olkaimilla. Vaimo piti sitä ja se auttoi, mutta väitti sitten ettei naiset lähtisi sellaista paitaa ostamaan jos mies yrittäisi kaupata raskaustukiliiviä. Miten on, kiinnostaisiko tuollainen tuote teitä jos sitä löytyisi kaupoista?

Vierailija
40/45 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihminen on instagramin ym myötä niin tarkka ryhdistäänkin, että varmasti jo siksikin mielellään keventää painoa käsin pitelemällä. Jos itselleni ilmestyisi keskivartaloon muutaman kilon kasvannainen, niin eihän siihen ehtisi tottua ja varmasti tulisi suojeltua omaa rankaa ja mahanahkaa ihan jo sen epämukavuuden vuoksi.