Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi raskaana olevat pitää mahasta kiinni?

Vierailija
13.05.2018 |

Sillein että se putois muka johonkin?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaana oleva viestittää näin olevansa raskaana, ei lihava.

Lihava ei kiedo käsiään vatsan ympärille vaikka mahaan sattuisi tai selkä olisi kipeä.

Miksi pitää viestittää olevansa raskaana? Se ei ketään kiinnosta. Ja ainoat, kelle sen pitäisi kiinnostuksen puitteissa edes kuulua -tai ketä kiinnostaa- on perhepiiri.

Moniko raskauskuvan julkaissut tai "mahan päällä käsiään lepuuttava" oikeasti luulee ketään sen hänen raskautensa kiinnostavan enää seuraavana päivänä/viikkona/vuonna/enää koskaan?

Kyllä on taas niin itsekeskeistä harhaa tuo oman raskauden kiinnostavuusluulo muiden elämissä. E-i n-i-i-t-ä k-i-i-n-n-o-s-t-a. Lähipiiriä voi säkällä kiinnostaa, sekunnin, muita ei. Joten sori, et saa kaipaamasi sääliä, huomiota, pisteitä, whatever.

Sä oot tainnu jäädä ilman rakkautta lapsena. Sen verran nyt on katkeraa settiä.

Vierailija
42/45 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustelen vauvan potkuja, mutta muuten en pidä käsiä vatsalla. Musta tuntuisi oudolta pitää mahasta kokoajan kiinni, vaikka maha alkaakin olla iso. Sohvalla istuessa kädet on joskus mahan päällä kun se on muutenkin se paikka, missä käsiä pidän olin raskaana tai en. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ilmiöön kuuluu myös sellainen ankkakävely ja kuuluva voivottelu heti rv 5 lähtien.

Vierailija
44/45 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihmisillä paha olla, kun tällainenkin herättää negatiivisia kommentteja! Eikö se nyt ole hyvä asia, että tuleva äiti kokee jo huolenpitoa ja hellyyttä pienokaista kohtaan, vaikka tämä ei ole syntynytkään? Ihmettelen ihan samalla tavalla sitä, että monia ärsyttää lapsille lässyttäminen. Mitä te haluatte, että aikuiset eivät yhtään kokisi eläytyvää rakkautta lapsia kohtaan? Kylmäksikö tässä pitäisi heittäytyä? Kyllä ihminen saa omaa lastaan helliä (vaikka syntymätöntäkin) ja pitääkin!

Minusta on päinvastoin ihana nähdä jonkun silittävän vatsaansa tai lepertelevän lapselleen. Tulee hyvä olo kun tiedän, että lapsesta taidetaan ihan tosissaan välittää.

Aamen! Kiitos tästä viestistä, ei tarvinnut itse kirjoittaa.

Vierailija
45/45 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jokin uusi tapa. Olen ollut raskaana kolme kertaa välillä -88-93 ja tätä ilmiötä ei ollut. Monet tututkin siis olivat raskaana ja yleisestikin tietysti itse raskaana olevana kiinnitin huomiota toisiin raskaana oleviin. 

Kaikissa leffoissa ja TV-sarjoissakin raskaana olevien kädet ovat kuin liimattuina vatsaan. Totta kai minäkin jonkin verran koskettelin mahaa, tunnustelin potkuja ym. Mutta tämä jatkuva "kannattelu" ja hiveleminen on uutta. 

Nimenomaan uusi tapa.

Naapurini on ollut neuvolan th tosi pitkään ja sanoi että nykyään kaikki mammat pitelevät jostain syystä mahaansa.

Ennen ei ollut tämmöistä.

Mietimme, että ilm elokuvat yms näyttävät tätä mallia tai sitten on heikot lihakset, jotka eivät kannattele paisuvaa vatsaa.

Olen itse saanut kolme lasta ja mieheni just sanoi, ettei koskaan nähnyt minun pitävän mahastani kiinni🙄

No mahdat olla ylpeä itsestäsi? Onko ihan elämäsi paras saavutus? 

Siis ilmiselvästi KAIKKI on ollut ennen parempaa, myös raskausvatsat ja niiden kantajat.