Nyt tiedän miksi masennuin
Syy oli se, että koin, että en saanut vaikuttaa itse omaan elämääni. Äitini oli niin määräilevä ja hallitseva ihminen.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asian kertomisesta olisi jonkinlaista hyötyä, niin kertoisin äidilleni tämän, mutta päin vastoin, siitä ei ole. Ratkaisuni on entistä lujemmin nähdä tässä syy sille, että äitini ei ole enää oikeutettu kuulumaan elämääni. Vaikkei se varsinaisesti mitään autakaan. Mistään ei sitä mitä olisin tarvinnut sen enempää tule eikä saavu.
Tää vain ois ollut kiva tajuta aikaisemmin. Kun kerran tuollaisen paskiaisen äidiksi sai.
apEt ole ainoa, joka kotoa asti on latistettu maanrakoon. MUTTA, kun tämän kerran jo tiedät, miksi vatvot tätä asiaa, miksi et tee itsellesi ja omalle voinnillesi jotain?
Suossa on helppo lillua, mutta sieltä pääsee pois, omilla valinnoillaan.
Keskity siihen, mihin voit vaikuttaa. Meneeseen et voi, nykyisyyteen ja tulevaan voit.
Juuri ne "omat valinnat" ei toimi. Siihen olisin tarvinnut apua, miten teeen omia valintoja, joissa vaikutetaan mun elämään, eikä siihen, miten toisilla menee, jos "mä teen tän".
ap
Että vaihteeksi oot viettänyt päivän pohtimalla äitiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi kitisevä selkärangaton masentuja. Äidin vika, isi vika, siskon vika, enon vika, opettajan vika, serkun äidin kumminkaiman vika.
Herää!!!!!!!!!!!!
Olet LUUSERI!
Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta se muiden syyllistäminen.
Kun muissa on vikaa, voin sanoa sen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Että vaihteeksi oot viettänyt päivän pohtimalla äitiäsi.
Oon tehnyt paljon muuta siinä ohessa.
ap
Äiti äiti äiti. Mikset sä ikinä puhu appivanhemmistasi mitään? Hirveästä anopista?
Vierailija kirjoitti:
Äiti äiti äiti. Mikset sä ikinä puhu appivanhemmistasi mitään? Hirveästä anopista?
Eivät ole elossa.
ap
En ehkä lähtis etsimään rakentavaa keskustelua nyt täältä. Ei vaikuta hyvältä ympäristöltä.
Vierailija kirjoitti:
En ehkä lähtis etsimään rakentavaa keskustelua nyt täältä. Ei vaikuta hyvältä ympäristöltä.
No eihän tämä nyt olekaan, mutta kun kuuntelee sitä, millaisia ohjeita täällä jengi antaa toisille, niin jospa oppisivat joskus jotain. Että ei se sun elämäs ole jonkun toisen elämä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole elossa.
ap
Eivät onneksi näe kuinka olet kiduttanut heidän poikaansa ja lastenlapsia.
Juokse junan alle jos äitisi oli niin kauhea. Loppuu ainakin tuo kitinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole elossa.
apEivät onneksi näe kuinka olet kiduttanut heidän poikaansa ja lastenlapsia.
He tietää, ettei heidän poikaansa kiduta kukaan. Eikä lastenlapsiakaan.
ap
Eli mielestäsi äitisi hallitsevuus aiheutti masennuksesi. Millä tavoin tämän asian tajuaminen vaikuttaa sinuun ja tämänhetkiseen elämääsi?
Annas kun arvaan. Ei mitenkään. Jatkat samaa ruikutusta, koska et uskalla/osaa ottaa vastuuta ja mennä eteenpäin.
Kerropa äitihullu, mitä saavutat näillä aloituksilla?
Ensinnäkin spämmäät hyvää sivustoa rutinallasi äidistäsi, kun me av-mammelit ei sille mitään voida, että sulla on huonot välit äitisi kanssa. Toisekseen et edes yritä parantua pakkomielteestäsi, vaan vellot siinä oikein sydämesi kyllyydestä kuin pikku possu mudassa. Lisäksi parjaat sivullisia (lapsesi ja miehesi), jotka ovat täysin syyttömiä pakkomielteiseen vatvomiseesi ja kyvyttömyyteesi suunnata eteenpäin elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi äitisi hallitsevuus aiheutti masennuksesi. Millä tavoin tämän asian tajuaminen vaikuttaa sinuun ja tämänhetkiseen elämääsi?
Annas kun arvaan. Ei mitenkään. Jatkat samaa ruikutusta, koska et uskalla/osaa ottaa vastuuta ja mennä eteenpäin.
Vaikuttaa siten, että alan nähdä selvemmin sen, että en ole itse vaikuttanut elämääni, mutta nyt aion. En enää ole sen uhri, että minut syyllistetään siitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin spämmäät hyvää sivustoa rutinallasi äidistäsi, kun me av-mammelit ei sille mitään voida, että sulla on huonot välit äitisi kanssa. Toisekseen et edes yritä parantua pakkomielteestäsi, vaan vellot siinä oikein sydämesi kyllyydestä kuin pikku possu mudassa. Lisäksi parjaat sivullisia (lapsesi ja miehesi), jotka ovat täysin syyttömiä pakkomielteiseen vatvomiseesi ja kyvyttömyyteesi suunnata eteenpäin elämässäsi.
Hyvää sivustoa? :D Pyrsk. Olisit siivonnut tätä palstaa silloin haukkujista, kun tein ketjun siitä, että äitini halusi tulla meille kylään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lisäksi näissä usein vielä oma ajattelu jäsentyy.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siten, että alan nähdä selvemmin sen, että en ole itse vaikuttanut elämääni, mutta nyt aion. En enää ole sen uhri, että minut syyllistetään siitä.
ap
Tai siis tietenkin vielä olen, sen uhri siis, mutta näiden oivallusten kautta ja avulla alan löytää vaikutuskeinoja sitä vastaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tämä nyt olekaan, mutta kun kuuntelee sitä, millaisia ohjeita täällä jengi antaa toisille, niin jospa oppisivat joskus jotain. Että ei se sun elämäs ole jonkun toisen elämä.
ap
Tällaisilla palstoilla pyörii ihmisiä joilla on suunnattoman paha olla, ja he ovat hanakoita tarttumaan joka kerta tilaisuuteen päästä sellaisen ihmisen ihon alle joka yhtään avaa sieluaan. Tässäkin ketjussa on useita kommentteja joissa joku yrittää saada siirrettyä omaa ahdistustaan sinuun.
En tunne tarinaasi enkä osaa arvioida kuinka oikeassa mahdollisesti olet, mutta en näe kirjoituksissasi mitään syytä kyseenalaistaa tulkintojasi. Pidän arviotasi oikeaan osuvana, ja tiedän että tuollaista tapahtuu.
Nykyisyydellä ja tulevaisyydella on kuitenkin suurempi merkitys kuin menneisyydellä. Vaikka asioiden tiedostaminen on ensimmäinen askel, oikeasti merkityksellisempää on se kuinka asian oivaltaminen vaikuttaa sinuun ja mitä teet tuolla tiedollasi.
Ihmiset ovat luokattoman huonoja objektiiviseen historiantutkintaan, ainakin mitä tulee omien tekojen ja toiminnan arviontiin, siksi "palautekeskustelut" ovat räjähdysherkkiä palavereja. Minä olen jo vuosikymmeniä sitten lakannut arvioimasta ihmisten tekoja, ja siirtynyt arvioimaan motiiveja tekojen taustalla.
Jos joku ihminen on toiminut jossakin tilanteessa väärin, mutta motiivit ovat jalot tai ainakin hyväksyttävät, olen opetellut katsomaan asioita läpi sormieni ja menemään eteenpäin. Myönnän kyllä sen, että on entisiä läheisiä ihmisiä jotka eivät ole pitkiin aikoihin enää kuuluneet minun elämääni.
Masennuksesta olen tavallaan parantunut, mutta en siitä, millainen olo mulle on aiheutunut siitä, että en ole saaanut vaikuttaa elämääni. Siitä on ihan hirveästi huonoja asioita elämässäni.
ap