Tuntuu, että olen pilannut mahdollisuudet saada oman alan töitä :(
Meinasin jättää opiskelut kesken pariin otteeseen, mutta revin itseni koulusta läpi koska ajattelin että ahkeruus palkitaan. Yritin jopa hankkia oman alan työkokemusta opiskelujen aikana, mutta...
Ekassa työpaikassa, parin kuun harkassa aloin sairastelemaan heti töiden alettua. Angiinaa angiinan perään, eikä minulla ollut tuota ennen ollut yhtään angiinaa. Kesä meni antibioottikuureja vetäessä ja siinä välissä puolikuolleena töissä roikkuessa. Loppui vasta nielurisojen poistoon.
Tokassa työpaikassa minulle oli ilmoitettu väärä töiden alkamisaika kommunikaatiovirheen takia ja heräsin ekana työpäivänä puheluun siitä että missä luuraan. Kerkesin olla tuolla pari viikkoa kunnes onnistuin kaatumaan pyörällä eräänä aamuna, käsi poikki ja saikulle.
En ole saanut näiden sähläilyjen takia suosittelijaa, ja nämä kaksi paikkaa missä olen ollut töissä ovat alallani isoja työllistäjiä. Nolottaa ihan hirveästi että oma kokemus noista on niin huono. Valmistuin jo jonkin aikaa sitten enkä ole saanut työpaikkaa, tuntuu että vähän sen takiakin että olen suoriutunut "huonosti" noissa edellisissä paikoissa, eli ei ole sellaista kokemusta jota tarvitsisin kunnon työpaikkaan. En ole päässyt edes työhaastatteluihin.
Kommentit (11)
Oikeesti mitä sä aiot tehä kun tää loppuu nyt sulta? Mitä tilalle?
Älä huoli, noita oikeasti sattuu! Jatkat vaan ahkerasti työn hakemista. Minulle on käynyt parin viikon työkeikassa niin, että ekana minulle oli ilmoitettu väärät työajat ja viikkoa ennen tuota keikkaa sijaistamani ihminen laittoi aikataulut sähköpostilla. Ja sitten siinä ihmeteltiin ja vertailtiin että minulle oli ilmoitettu ihan väärät ajat ja jopa päivät, joutuvat palkkaamaan toisen ihmisen noille päiville joina en päässyt mitenkään. Arvaa, iskikö oskennustauti kun olin sitten ehtinyt olla tuolla kaksi päivää. Lopulta tuosta "parin viikon" työkeikasta tein 3-4pv töitä.
En päässyt koskaan opiskelemani alan töihin kesätöitä lukuunottamatta. Eteenpäin vaan, mennyttä on turha murehtia. Rohkeasti katsoa jotain muutakin ja hankkia vaikka lisäkoulutuksia.
Eteenpäin, et voi mitään sairasteluillesi 😷
Itsellä oli vuoden sijaisuus lähihoitajaksi valmistumisen jälkeen. Julkinen työnantaja. Olin talviaikaan useasti kipeänä ja hengitys meni helposti vaikeaksi enkä pystynyt tekemään töitä ennen kuin aina parannuin. No sijaisuuden loppuvaiheessa todettiin astma joka selitti nämä pitkittyneet flunssat yskineen. Oli kuitenkin jo myöhäistä ja mut oli leimattu töissä saikuttelijaksi. Menin tuon jälkeen yksityiselle töihin, mutta hain julkiselta puolelta töitä paremman palkan takia. En koskaan saanut paikkaa, varmaan jollakin mustalla listalla olin. No olen ollut jo useamman vuoden vakituisessa työssä yksityisellä.
Nyt opiskelen sairaanhoitajaksi ja olen tehnyt pari työharjoittelua kunnallisella. Toivon mukaan saisin sairaanhoitajan paikan julkiselta puolelta. Tämä julkinen työnantaja katosi olemasta soten myötä, että ehkä mulla on toivoa. Oli siis useamman kunnan yhteinen kuntayhtymä aiemmin.
Jatka hakemista. Etsi kauempaakin, osa-aikaista ja kaikkea mahdollista. Hakeudu alaan liittyvään harrastukseen tai vapaaehtoistyöhön, jos sellainen alaasi soveltuu, niin saat kokemusta ja ehkä suhteitakin.
Sössin kanssa itse opiskeluaikana kaikki saamani työmahdollisuudet. Kaikki meni oikeasti niin pieleen, että mietin että yrittääkö universumi viestittää minulle että en kuulu tälle alalle. Nykyään olen päässyt alan töihin, eikä opiskeliaikojen koomisen tason mokailuja ole onneksi enää sattunut.
Sitten vaan muihin töihin. Älä jää jumittamaan vain yhteen alaan ja ammattiin
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, noita oikeasti sattuu! Jatkat vaan ahkerasti työn hakemista. Minulle on käynyt parin viikon työkeikassa niin, että ekana minulle oli ilmoitettu väärät työajat ja viikkoa ennen tuota keikkaa sijaistamani ihminen laittoi aikataulut sähköpostilla. Ja sitten siinä ihmeteltiin ja vertailtiin että minulle oli ilmoitettu ihan väärät ajat ja jopa päivät, joutuvat palkkaamaan toisen ihmisen noille päiville joina en päässyt mitenkään. Arvaa, iskikö oskennustauti kun olin sitten ehtinyt olla tuolla kaksi päivää. Lopulta tuosta "parin viikon" työkeikasta tein 3-4pv töitä.
Muiden vika kun et itse varmistanut aikatauluja?
Mikä siinä naisten kanssa aina on kun ette suostu kantamaan vastuuta omista asioistanne vaan kaikki on aina muiden vikaa tai syytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden vika kun et itse varmistanut aikatauluja?
Mikä siinä naisten kanssa aina on kun ette suostu kantamaan vastuuta omista asioistanne vaan kaikki on aina muiden vikaa tai syytä?
Niin siis minut palkannut henkilö oli koko ajan puhunut tuosta tietystä aikavälistä, ja vasta kun se sijaistamani ihminen heitti viikkoa ennen aloitusta sähköpostiin viestin jossa oli tarkemmat informaatiot selvisi että tuo palkkaajani oli puhunut väärästä ajanjaksosta. Mutta taidatkin vain trollata, eikö niin?
Ei auta muu kuin hakea. Nykyään työmarkkinat on todella raadollisia. Se on tullut huomattua.