Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy töissä - ei laita edes tiskejä koneeseen

Vierailija
12.05.2018 |

Mies vetoaa kiireeseen ja siihen, että hän tienaa (itse olen tällä hetkellä kotiäitinä ja teen keikkatyötä hoitoalalla). Minä teen kaikki kotityöt, mies ei edes tiskikonetta täytä. Onko tämä ihan normaalia ettei työtä tekevän vanhemman ”kuulu” tehdä mitään kotitöitä edes viikonloppuisin jolloin on vapaalla? Kyllähän minä ne teen mutta joskus olisi mukava yllätys jos toinen olisi ehtinyt vaikka ne tiskit laittamaan koneeseen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tiskikoneen täyttäminen kuulu kotiäidin hommiin?

Vierailija
2/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voin luvata että sama jatkuu sittenkin kun olet kokopäivätöissä. Sun miehes taantui mieslapseksi, peli on menetetty.

Valitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Ei miehenkään työviikko varmaan ole 24/7? Itse olen ollut kotiäitinä jo 13v ja kyllä se mies sitä tiskikonetta käyttää kun tarve on. Miehesi ei näy arvostavan tekemääsi työtä kotona. Surullista.

Vierailija
4/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin kauan kun oot kotona, tuo on ihan ok, mutta kun palaat töihin, pidä varasi, ettei jää päälle.

Vierailija
5/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tiskikoneen täyttäminen kuulu kotiäidin hommiin?

Varmaan kuuluu, mutta olisi mukava yllätys jos joskus ehtisi auttamaan. Kyllähän minä hoidan kaikki kotityöt myös työvuoroni päälle sillon kun mulla on keikkatyötä hoitajana. Kyse on ehkä enemmän siitä periaatteesta että olisi kiva kun joskus saisi itsekin vähän taukoa jostain hommasta :)

Vierailija
6/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia on. Mene töihin ja vaadi sitten jotain. Tietysti voit sanoa miehellesi, että olisi mukava yllätys joskus. Ehkä ymmärtäisi saavansa jotain.

Vierailija
7/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta miehelle kertakäytöastioita, ne saa helposti nakattua roskiin. Mies luonnollisesti maksaa niiden hinnan sinulle.

Vierailija
8/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan pelottaa kyllä että tilanne pysyy nykyisellään kun palaan kokopäiväiseen työaikaan. Ap

Vierailija
9/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies asuisi yksin niin eikö siivoaisi kotiaan koskaan koska käy töissä? Jos menet töihin kokoaikaisesti niin kumpikaan ei enää siivoa?

Vierailija
10/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan pelottaa kyllä että tilanne pysyy nykyisellään kun palaan kokopäiväiseen työaikaan. Ap

Juu, tilanne ei muutu sittenkään nykyisestä. Sinun pitää nyt miettiä huolellisesti, millä tavalla pystyt helpottamaan omaa taakkaasi. Koti kannattaa laittaa mahdollisimman helppohoitoiseksi, ruuanlaitossa oiot miten haluat ja siivouspalveluiden käyttämistä kannattaa harkita. Mies tietenkin maksaa puolet kaikesta, jos ei suostu itse tekemään osaansa.

Vierailija
11/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta miehelle kertakäytöastioita, ne saa helposti nakattua roskiin. Mies luonnollisesti maksaa niiden hinnan sinulle.

Tietenkin maksaa, maksaa kaiken muunkin.

Vierailija
12/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ap varmasti pistää kaikki keikkatöistään ja tuistaan saadut rahat piiloon eikä maksa mitään yhteisiä kuluja.

Vierailija
13/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne ne naisen palkkarahat sitten menee? Aivan, perheen hyväksi, mutta sitähän ei naisvihaaja tajua.

Vierailija
14/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa molemmat laittamaan likaiset astiat suoraan koneeseen. En oikein ole koskaan ymmärtänyt, miksi se apk pitää erikseen "täyttää".

Vierailija
15/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse menin kotiäidin hommista takaisin palkkatöihin, en tasan enää tehnyt kotona yhtään mitään. Periaate oli siis se, että näytän miehelle miltä näyttää koti, jossa kummankaan palkkatyötä tekevän "ei tarvitse tehdä kotitöitä". Aika äkkiä mies ymmärsi kupletin juonen ja nykyään tehdään kotitöitä tasapuolisesti.

Vierailija
16/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa molemmat laittamaan likaiset astiat suoraan koneeseen. En oikein ole koskaan ymmärtänyt, miksi se apk pitää erikseen "täyttää".

Mä inhoan sitä, kun tiskikonetta täytetään ripotellen. Sen joutuu sitten kuitenkin se kuuluisa joku sommittelemaan uusiksi ennen käynnistystä, että ne viimeisetkin kipot mahtuu mukaan. Ja se alkaa hyvin äkkiä haista, kun siellä säilötään pienessä suljetussa tilassa likaisia astioita. Eikä se haju oikein meinaa lähteä pesussa pois niistä astioista vaan kaikki tuoksahtaa pesun jälkeen tunkkaiselle. Siksi mieluummin huuhtaistaan ja jätetään tiskialtaaseen pinoihin ja joku ne siitä sitten kerralla urakoi koneeseen, aikaa menee sen viis minuuttia.

Vierailija
17/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuinka usein ap tekee niitä keikkatöitä? Kerran kuussa?

Mies tekee siis kotona töitä?

Mutta miehen pitäisi silti hyppiä aloittajan pillin mukaan?

Vierailija
18/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi sana olisi tyhjentää eli jos kone tyhjä, niin helpompi olisi laittaa sinne

Vierailija
19/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mies tee kotitöitä. Ja eikö kotiäidin päätehtävä kuitenkin ole lastenhoito?

Vierailija
20/26 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ja varsinkin perheellistyminen vaatii kompromisseja ja kummaltakin joustamista. Jos noihin ei halua, niin on parempi pysyä sinkkuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän