Kuinka paljon keittiöremontti suurin piirtein maksaa?
Jos uusii kaiken, kyseessä rivitaloasunto. Tiedän, että riippuu monesta asiasta mutta millaisia hintoja teillä on ollut?
Kommentit (15)
Mitä tahansa 5-50 000€ välillä. Ymmärrät, että kaapistoja ja koneita on monen hintaisia ja toisiin niitä tarvitsan vähemmän ja toisiin enemmän.
Sä riippua paljon sä maksaa. Mä hoitaa Puolasta tarvikkeet mä velipoika hoitaa homma ja sitten mun tuttu tekee lvi hommat.
Sovitaan vaikka n. 3000 euroa ja saat siihen rosterin forssan tiskipöydän!
Kaikki uusiksi, niin että rungot lähti pois ja lisäksi laitettiin yksi seinä umpeen, kun keittiöön oli aiemmin kaksi ovea. Maalit, kodinkoneet (iso jääkaappi, pakastin, astianpesukone, mikro, induktioliesi ja kiertoilmauuni) sekä paikalla tehdyt kaapistot sisältäen keittiö saarekkeen maksoi kaikkiaan vajaa 15000. Myös lattia uusittiin ja vaihdettiin verhotangot, nämä tosin kustannuksista pienimmät. Kaappeja on kohtalaisen paljon. Niin ja liesituuletin tuli myös.
Mutta kun se suurinpiirtein on suhteellinen käsite, kun keittiöitä on niin erikokoisia ja laatua on erilaista ja kodinkoneiden hintahaitarikin on tosi iso. Meillä nuo kodinkoneet veivät budjetista ehkä vähän yli 3000 euroa. Eivät ole markkinoiden halvimpia.
Meillä taisi maksaa rivarin keittiö noin 10000e, mutta kodin koneet oli aika kalliit.
UUden vakstuukin saa parilla eurolla, ylärajaa ei ole. Mutta jos on pakko niin 10 000eur.
Vierailija kirjoitti:
Sä riippua paljon sä maksaa. Mä hoitaa Puolasta tarvikkeet mä velipoika hoitaa homma ja sitten mun tuttu tekee lvi hommat.
Sovitaan vaikka n. 3000 euroa ja saat siihen rosterin forssan tiskipöydän!
Sinä puolapoika ei ikinä tulla minun tiskipöytä koska minä halua koko keittiö eikä päästä raha ja tavarat eroon!
Meillä meni n. 2600 euroa, johon kuului 4 metriä I-mallin keittiön (uutta) ylä- ja alakaapistoa (=ovet, rungot, vetimet ja muut hilavitkuttimet), tasot, liesikupu, allas, kaksi lamppua välitilaan.
- Hinta sis. myös maalin seiniin ja jalkalistat.
- Ei uusittu hanaa eikä välitilan laatoitusta.
- Kaikki työt ja hakemiset tehtiin itse, summa ei sisällä bensoja. (Eikä bentsoja, joita totisesti olisi tarvittu asennusvaiheessa...)
Minun keittiöni maksoi kaiken kaikkiaan noin 15 000 euroa. Onhan se ihan järkyttävän iso summa - puolet vuoden nettotuloistani. Siihen hintaan sain vanhan keittiön purkamisen, uuden asentamisen, Siemensin laitteet, kivitasot, sähkö- ja putkimiehen työt jne.
Tämä on yhtä helppo aihe kuin auton hinta. Skaala on hyvin laaja.
Ensin pitäisi ymmärtää mitä keittiöremontti pitää sisällään, eli vaihtuuko vesi- ja sähkopisteet, uusitaanko lattioita, maalataanko seiniä ja kattoja, kaadetaanko väliseiniä, uusitaanko kodinkoneet jne jne. Myös sillä kuka työn tekee, on vaikutusta hintaan, kuten sillä kuka keittiön suunnittelee.
Jos lähdetään siitä, että keittiö uusitaan vain kaapistojen/laatikostojen ja ovien/etulevyjen, tasojen, välitilojen ja altaan osalta, suunnittelu esim. Ikean omalla ohjelmalla teidän mittojenne mukaan ja työ tehdään itse, niin keittiöremontti voi maksaa 1 500-2 000 euroa.
Jos vastaavasti haluatte teettää koko remontin ulkopuolisella, ihan suunnittelusta lähtien, niin sitten hinnat lähtevät 5 000 eurosta ylöspäin.
4 lisää, että ainoastaan maalit laitettiin itse, muuten teki työmies. Yksi työmies teki hommat pääasiassa ja meni neljä arkipäivää, purkamisessa oli pari apupoikaa. Vrt. iso tunnettu keittiöfirma tarjosi huomattavasti isompaa summaa ja sanoi, että kahdelta mieheltä meni kaksi viikkoa. Juu ja meillä uusittiin myös hana ja tiskipöytä, eli ihan kaikki, runkoja myöten.
Meillä maksoi 35t. Mies on kokki ja meillä on rosterikeittiö kotona ja kunnon jääkaapit ja hellat. Ihan ammattikeittiö ja sitten sen ympärille laitettu kanadan vaahterapanelointi ja niin edelleen.
Meidän keittiö maksoi 12820 €. Tarkalleen. Kaikki uusittiin. Mutta suurin piirtein maksaa saman kuin auto :D Eli ihan mitä vaan. Mieti ensin budjetti, sen jälkeen alat katsomaan, mitä sillä saa.
Teetettiin keittiöremontti rivariasuntoomme n. 3 vuotta sitten. Lattiaa lukuunottamatta uusittiin kaikki, hinta 20 000. Kaikki työvaiheet hoiti keittiöfirma, meistä ei sellaiseen ole. Vanhan purku, uuden asennus, saareke ja rosterikoneet sisältyi tuohon hintaan ja lopputulokseen olemme olleet tyytyväisiä.
No meillä maksoi puusepän tekemä kaapisto 5000€.