Jos mies kuvailee naista ”tavallisen näköiseksi”
Kommentit (20)
Mulle se on positiivista, koska etsin tavallista seksikästä naapurintyttöä.
No, tavallisen näköinen nainen on suht nätti, joten ei tuo nyt kovin pahakaan juttu kai ole.
Miksi miehen pitäisi valehdella? Jos nainen on tavallisen näköinen, hän tietää sen varsin hyvin itsekin. Ja jos hänellä on itsetunto kohdillaan ja on kypsempi kuin teinityttö, tuo ei mitenkään pitäisi olla loukkaavaa.
Itse kyllä katsoisin pahalla jos mies tulisi ylistämään ulkonäköäni jonka tiedän olevan - ei tavallinen mutta ei myöskään kaunis suomalaisen maun mukaan. Olen sinut itseni kanssa.
Minä ainakin elän vielä siinä toivemaailmassa että tavallisen näköinen nainen on normaalipainoinen ja naamaltaan ihan neutraali/nätti. Eli siis kokonaisuus näyttää kauniilta ja jos suoraan sanotaan seksikkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi valehdella? Jos nainen on tavallisen näköinen, hän tietää sen varsin hyvin itsekin. Ja jos hänellä on itsetunto kohdillaan ja on kypsempi kuin teinityttö, tuo ei mitenkään pitäisi olla loukkaavaa.
Itse kyllä katsoisin pahalla jos mies tulisi ylistämään ulkonäköäni jonka tiedän olevan - ei tavallinen mutta ei myöskään kaunis suomalaisen maun mukaan. Olen sinut itseni kanssa.
Mun mielestä taas ihanaa jos mies ylistää, jos hän tarkoittaa sitä. Yleensä kun rakastaa, niin se kumppani näyttää paljon kauniimmalta omaan silmään kuin mitä joku ulkopuolinen voi ymmärtää. Eli itse en loukkaantuisi vaan olisin iloinen, vaikka itse tietäisinkin etten ole mikään missi.
negatiivista. minusta tavallisen näköinen tarkoittaa samaa kuin että on ruma.
Taai, mä ajattelisin, että toi on kiertoilmaus, että ei mitenkään ihmeellinen, vähän ruma.
No sitä että näyttää tavalliselta! Kokonaisuus on neutraali, ei mikään päätä kääntävä kaunotar muttei missään nimessä rumakaan. On hyvät ja huonot puolet, mutta mikään ei pistä häiritsevästi silmään.
Ei erityisen ruma eikä kovin kaunis, vaan arkinen, vähän tylsä ulkomuoto, joka ei herätä suuria tuntemuksia.
Tavallisen näköiseksi kuvaillaan naista josta ei jostakin syystä haluta kertoa subjektiivista mielipidettä.
Jos esim. on käyty illalla baarissa, ja kärähdetty siitä että oli ollut sutinaa jonkun naisen kanssa, niin hottiskin muuttuu asiasta kysyttäessä tavallisen näköiseksi.
Jos vastaavasti olet esitellyt uudelle miesystävällesi ylipainoisen ja iho-ongelmaisen sisaresi ja kysyt häneltä mielipidettä vanhapiikasisarestasi, niin mies voi kuvailla sisartasi kohteliaisuudesta tavallisen näköiseksi.
On kuitenkin olemassa naistyyppi jota kuvaillaan neutraalissakin asiayhteydessä tavallisen näköiseksi. Tuo naistyyppi on (minun määritelmissäni) yksityiskohdiltaan sopusuhtainen ja näin periaatteessa aihioltaan ehkä kaunis, mutta vähäisen valovoimaisuuden/karisman johdosta hajuton, mauton ja väritön.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpaakaan; nainen näyttää tavalliselta.
Negatiivista, jos on tällä naisella on jotain toiveita miehen suhteen: ei ole tehnyt vaikutusta.
Periaatteessa neutraalia, mutta jos olisi toive, että mies kiinnostuisi naisesta, niin negatiivista. Siinä tapauksessa tarkoittaa kai sellaista naista, jota mies ei toista kertaa vilkaise, eli ei kiinnitä huomiota mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisen näköiseksi kuvaillaan naista josta ei jostakin syystä haluta kertoa subjektiivista mielipidettä.
Jos esim. on käyty illalla baarissa, ja kärähdetty siitä että oli ollut sutinaa jonkun naisen kanssa, niin hottiskin muuttuu asiasta kysyttäessä tavallisen näköiseksi.
Jos vastaavasti olet esitellyt uudelle miesystävällesi ylipainoisen ja iho-ongelmaisen sisaresi ja kysyt häneltä mielipidettä vanhapiikasisarestasi, niin mies voi kuvailla sisartasi kohteliaisuudesta tavallisen näköiseksi.
On kuitenkin olemassa naistyyppi jota kuvaillaan neutraalissakin asiayhteydessä tavallisen näköiseksi. Tuo naistyyppi on (minun määritelmissäni) yksityiskohdiltaan sopusuhtainen ja näin periaatteessa aihioltaan ehkä kaunis, mutta vähäisen valovoimaisuuden/karisman johdosta hajuton, mauton ja väritön.
Vau!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiivista, jos on tällä naisella on jotain toiveita miehen suhteen: ei ole tehnyt vaikutusta.
Positiivista, jos ei ole vielä sössinyt mitään.
Minusta tuo on neutraali ilmaisu. Tavanomainen, ei massasta (kauneudella/rumuudella) poikkeava. Suurin osa meistä on tavallisen näköisiä.
Kovat on akoilla vaatimukset kun ei "tavallisen näköisenä" kelpaa olla. huh huh
Vierailija kirjoitti:
Kovat on akoilla vaatimukset kun ei "tavallisen näköisenä" kelpaa olla. huh huh
Täytyy näköjään vääntää rautalangasta. Kyllä minusta "tavallisen näköinen" on vähemmän mairitteleva ilmaus, ainakin jos oma mies näin sanoo. (Muiden mielipiteet ei kiinnosta.) Tietenkään ei ole kyse siitä, että kuvittelisin olevani erikoisen kaunis yleisen mittapuun mukaan, vaan siitä, että _oman_ mieheni silmissä haluan olla kaunis, ainakin jollain tavalla. Sen kuuleminen tekee kivan olon. En minäkään kuvailisi miestäni "tavallisen näköiseksi", vaikkei hän erityisen komea olisikaan, vaan mainitsisin jonkun piirteen joka hänessä on viehättävää. Vaikka ihanat silmät, tai kauniin hymyn. Tai sanoisin vaikka että ihan kivan näköinen se on. Kaikissa meistä on jotain kaunista vaikka emme olisi kokonaisuutena "kauniita"; jos mies ei osaa sanoa naisestaan muuta kuin että ihan tavallinen, niin vähintään ajattelematon.
Riippuu asiayhteydestä. Mieheni käyttää tuota ilmausta melko usein, ja neutraali tai hieman negatiivinen ilmaus se häneltä on. Kyseessä siis tilanteet jos kysyn miltä joku näytti (uusi työkaveri, erikoisesti käyttäytynyt asiakas, iskemään tullut nainen tms.) Hänen sanomanaan se tarkoittaa, että ei ollut mitenkään kiinnostavan näköinen, huomaamaton, eli ei mitään silmiinpistävää ainakaan positiivisessa mielessä. Rumaksi hän ei kyllä ketään sano. Mutta jos on positiivisessa mielessä joku erityisen mieleenpainuva piirre, kampaus, pukeutumistyyli tms., niin sen voi mainita.
Kiinnostaisi kyllä tietää mitä asiayhteyttä ap tarkoittaa. Sanooko joku siis suoraan naiselle että olet tavallisen näköinen?