Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pientä äidille, kun mikään ei käy, rajoitteet viestissä

Vierailija
12.05.2018 |

Ei saa opiskelija kuulemma käyttää viittä euroa enempää. Kaupungissa ollaan, joten kauppaan pääsee iltaan asti. Äiti sanoo, ettei tartte mitään, mutta aina kuitenkin ilahtuu, kun jotain saa ja sanoi, että jos välttämättä haluatte jotain laittaa, niin arpa sitten, mutta ei saa maksaa viittä euroa enempää.

Arpa on vähän tylsä, varsinkaan jos sillä ei edes voita mitään.
Kukka: Ei, veljen ja isän voimakkaan siitepölyallergian vuoksi. Äiti tykkäisi kyllä itse muuten.
Makeasta äiti ei perusta ja laihduttaa, joten sekään ei nyt käy.
Liput mihin tahansa menee yli budjetin.
Vaatteita äidillä on aika paljon ja entisiäkin huivejaan ja asusteita vei vasta kirpparille
Halvat euau de colognet, ei, äiti ei pidä hajusteista eikä erikoisemmin meikkaa, saippuoina käyttää vain jotain erisania, kun isä ei tykkää hajusteista.
Astioitakin ja mukeja on talo täynnä, niitäkin hän on saanut niin monta kertaa, ettei viitsisi enää ostaa.

Mulla lyö pää tyhjää. Marketteihin pääsen helposti, joten se ei ole ongelma. Tekisin itse jotain, mutta kun en osaa :(.

Jos auttaa yhtään, niin äiti tykkää eläimistä ja luonnosta sekä on vähän vihertävä arvoiltaan, mutta omia eläimiä ei voi olla, ks. kohta kukat.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis isäkään ei tykkää hajusteista, molemmat ei tykkää, mutta isä vielä vähemmän. t ap

Vierailija
2/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketti jotain parempaa kahvia. Jos on vihreä arvoiltaan, älä ainakaan osta mitään keksimällä keksittyä turhaketta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi ostaa kukkaa? Eihän sisäkasveissa mitään siitepölyä ole.

Vierailija
4/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti uimahalliin/maauimalaan tai johonkin jumppaan?

Vierailija
5/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vähän parempaa kahvia tai teetä?

Vierailija
6/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie itsesi sinne vaikka kakun kanssa.. Eiköhän se (että saavut paikalle) ole suuremmalle osalle äideistä paljon tärkeämpää kuin rojujen tuominen..

Vierailija
7/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrttejä ja kiva ruukku? Parvekkeelle tai pihalle kasvamaan.

Vierailija
8/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty kortti.

Vierailija
9/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoretki lähimetsään eväineen. Hieronta tai jalkahoito (itsetehtynä). Jokin kotityö, jota yleensä et tee.

Vierailija
10/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti uimahalliin/maauimalaan tai johonkin jumppaan?

Äidillä on sarjalippu uimahalliin ja kuntosalikortti, saa työpaikaltaan tykyseteleitä. Teetä hän ei juo ja parempaa kahvia saa veljeltä joka vuosi. Se on vähän pieni lahja ostaa kimpassa.

Vierailija
11/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku terveellinen "herkku"? Esim. pähkinöitä? 

Omalle äidilleni olen jo vuosia ostanut aurinkokuivattuja tomaatteja äitienpäivälahjaksi. Niitä hän toivoo, niistä hän tykkää, aina kelpaa, joten mikä ettei :D

Vierailija
12/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpa. Sinun mielestäsi tylsä, ei äidin mielestä. Tuo pientä jännitystä.

Vierailija
13/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tällainen äiti, jolle ei voi tuoda kukkia, ei hajusteita, ei meikkejä ja lapset opiskelee. Yleensä annan vihjeitä, mitä toivon, ja ne ovat muutaman euron hintaisia, kun säälin lasten rahoja. Omia suosikkejani ovat sudoku-vihot ja puutarhalehdet, joista löytää usein jo muutamalla eurolla jonkun. Pidän myös kirjoista, käytettyinä. Yksi lapsistani voi järjestää konsertin, koska harrastaa laulamista jne.

Vierailija
14/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka on riski, sillä nuo meidän allergiset reagoivat myös joillekin huonekasveille ja en viitsi alkaa arpomaan, mikä olisi sopiva.

Ehkä mä ostan sen arvan, jos en muuta keksi. Pähkinät yms. eivät ole laihduttajan ruokaa. Meen nyt käymään kauppahallissa, jos sieltä löytäisi jotain, on vielä puoli tuntia auki ja pääsen sinne pyörällä ennen kolmea.

Vierailija
15/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku "parempi" mehupullo? Mustikkamehu, porkkanamehu...mitä nyt marketista löytyy.

Vierailija
16/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyytelöä tai hilloa (elle tämä sitten ole liian makeaa)? Esim. pieni purkillinen tyrni- tai lakkahilloa?

Vierailija
17/17 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei myöskään halunnut mitään perinteistä. Marketin tarjouskorista hain lankoja ison kasan 6 eurolla. Hän on iäkäs, mutta kutoo mielellään pieniä sisätossuja ja muuta. Lisäksi olen ennen vienyt mm. lajitelman kahvia ja teetä, kerran tuomisina erilaisia rahkoja ja jugurtteja (joo, kuulostaa hassulta, mutta hän ei aina huomaa mitä kaikkea uutta on tarjolla). Synttärinä vein hänen tuntemansa kirjailijan vanhan teoksen, josta oli tosi iloinen. Ja sanaristikot sekä sudokut kelpaavat hänelle myös aina tuliaisiksi. Olisiko näissä ideaa.... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi